Zagrebom krstari samo 61 odsto ispravnih tramvaja! Prosečna brzina je svega 12 km/h

28.08.2022

09:06

0

Do problema dolazi u slučaju kvara vozila na liniji, jer tada treba da se zameni vozilo, što je teško ili nemoguće

Zagrebom krstari samo 61 odsto ispravnih tramvaja! Prosečna brzina je svega 12 km/h
profimedia-0426532248 - Copyright Profimedia

Samo 61 odsto voznog parka zagrebačkih tramvaja tehnički je ispravno, a autobusa 79 odsto. Prosečna kombinovana brzina buseva i tramvaja je 16,28 kilometara na sat - tramvaji se kreću prosečno 12,75 km/h, što je zapravo povećanje od 0,5 odsto u odnosu na lane. Brzina autobusa iznosila je 18,3 km/h, što je za 2,5 odsto manje nego 2020. godine. 

Ipak treba napomenuti da to što je 60 odsto voznog parka tramvaja tehnički ispravno ne znači da na put izlaze pokvareni tramvaji. Svi oni moraju biti 100 odsto tehnički ispravni kako bi mogli da učestvuju u saobraćaju.

Međutim, do problema dolazi u slučaju kvara vozila na liniji. Kada treba da se zbog kvara ili nekog drugog razloga napraviti zamena vozila, to je teško ili nemoguće, jer je veći deo parkiranih vozila neispravno. Ista je stvar i s autobusima, što je razlog zašto po hrvatskoj metropoli krstare vozila u kojima se vrata teško zatvaraju, ne rade klime ili se prozori teško otvaraju.

A u poslovnom izveštaju ima toga još, pa tako piše da su ZET-ovi prihodi od prodaje i usluga u 2021. godini, kao i proteklih godina, značajno pali. 

–  ZET je zabeležio značajno smanjenje prihoda od prodaje proizvoda i usluga kao posledicu svetske krize i smanjenja korišćenja usluga javnog prevoza usled epidemije virusa COVID-19 već u 2020. godini u odnosu na prethodnu godinu, a taj trend se nastavio i u 2021. godini (2019. / oko 53 miliona evra, 2020. / oko 37 miliona evra, 2021. oko 36 miliona evra) - piše u dokumentu.

– Prihodi ZET-a ne mogu pratiti troškove jer su socijalna kategorija i zavise o nizu odluka, visini cena karte koju određuje Grad, subvenciji Grada i broju korisnika besplatnog prevoza. Subvencija je rezultat razlike svih troškova i ostvarenog prihoda temeljem važećih cena karata. Budući da je Grad Zagreb izuzetno socijalno osetljiv, pa su zbog toga cene karata puno niže od njihove ekonomske cene, Grad nužno finansira ZET potrebnom većom subvencijom. ZET- u ostaje mogućnost povećanja prihoda kroz određene aktivnosti: pojačani marketing, stalne kontrole karata, obavezno otvaranje samo prvih vrata u autobusima, dodatni rad s vozačima i kontrolorima karata i sl - piše u izveštaju.

Krajem 2021. godine zaposleno je 3821 radnika, od čega je više od 96 odsto zaposleno na neodređeno. Zaposleno je 118 novih radnika, ali ZET je napustilo njih 189. Najviše zbog penzije (148) i smrti (22), a njih 15 je ili dobilo ili dalo otkaz. 

–  Navedena brojka prestanka radnog odnosa u 2021. godine se najvećim delom odnosi na vozače autobusa i vozače tramvaja, s obzirom da se od 189 radnika kojima je prestao radni odnos, njih 47 odnosi na vozače autobusa (35 penzija, 6 smrti i 6 otkaza od strane radnika) i 22 na vozače tramvaja (14 penzija, 3 smrti, 2 otkaza od strane radnika i 3 otkaza ugovora o radu) – piše u izveštaju. 

Bonus video

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike