"Danas je za nas veliki dan. Grabimo ka budućnosti": Vučić otvorio deo Moravskog koridora, moderan auto-put koji "komunicira" sa vozačima

29.04.2023

09:50

0

Vozači će biti u prilici da besplatno koriste bežični internet, razne vrste sadržaja na odmorištima i parkiralištima, dobijaće informacije i upozorenja o eventualnim problemima na samom auto-putu i o situaciji u saobraćaju

"Danas je za nas veliki dan. Grabimo ka budućnosti": Vučić otvorio deo Moravskog koridora, moderan auto-put koji "komunicira" sa vozačima
Copyright Tanjug printscreen

Deonica na delu Moravskog koridora od Pojata do Makrešana otvorena je danas na svečanoj cereomniji, kojoj je prisustvovao predsednik Srbije Aleksandar Vučić. sa delom ministara Vlade Srbije.

Predsednik Srbije je po dolasku kod naplatne rampe Ćićevac održao radni sastanak sa premijerkom Anom Brnabić i ministrima u Vladi, sa izvođačima radova, direktorom "Koridora Srbije" Aleksandom Antićem i direktorom "Puteva Srbije" Zoranom Drobnjakom.

- Išao sam u Ljubostinju jutros, pa sam prošao iz onog smera, divno izgleda, hvala što ste ovde - rekao je predsednik okupljenima prilikom dolaska.

Nakon sastanka, predsednik i članovi Vlade panoramskim autobusom su prošli deonicu koja je završena u dužini od 16,8 km, između Pojata i Makrešana.

Obraćanje predsednika nakon obilaska deonice

- I za 5, 15, 100 godina ovim putem će prolaziti ljudi i znaće ko im je to omogućio - rekao je on.

 

 

Citirao je Pikasa rekavši da je rad ključ svakog uspeha, te iskoristio svim partnerima koji su radili na ovom projektu.

- Ovo nije mala stvar za ljude koji ovde žive. Kada govorimo o dobrobiti, osetiće ljudi i kroz nove investicije i novu industrijsku zonu u Ćićevcu i Kruševcu, da će ovaj deo i ovaj Koridor da koriste svi ljudi koji budu išli i u Banju i na Kopaonik - rekao je Vučić.

Kako kaže, važno je da pokazujemo da možemo da radimo i gradimo i u teškim vremenima i da grabimo odlučno prema budućnosti.

Tanjug/Tara Radovanović
 

Vučić je rekao da je ovo najširi auto-put koji imamo u Srbiji, projektovan za brzinu od 130 km na sat.

- Srbija jača i uzdiže se sledeći jasne ciljeve održivog rasta. Hoću ljudima da kažem da u uslovima kada potrošnja pada i rastu referentne kamatne stope, mi smo ti koji moramo da ulažemo u rast, da gradimo, da smanjujemo nezaposlenost. Uspećemo u tome. Do kraja godine imaćemo veće i plate i penzije - rekao je Vučić.

Podsetio je da će posle ovog na red doći putevi prema Kotromanu, Višegrađu, Šumadijski koridor Karađorđe, od Mladenovca i Lazarevca do Aranđelovca preko Topole do Rače i onda do Bora.

- Uskoro otvaramo još 11 km do Koševa u seprembu, oktobru, a onda do kraja 2024. otvaramo Čačak-Kraljevo, Preljina-Adrani deonicu i svih ovih ostalih 56 km otvaramo do kraja 2025. Za dve i po godine imaćete u kompletu otvoreno komplikovanih 112 km najšireg, digitalizovanog auto-puta. Bližimo se kraju - poručio je Vučić i dodao da nikada nismo spajali istok i zapad Srbije.

Tanjug printscreen
 

Rekao je da na gradnji koridora angažovano skoro 3.000 ljudi, "Behtel" je, kaže, pokazao fantastičan profesionalizam i uvek imaju preko 2.000 ljudi na radovima. Dodao je da je angažovano više od 1.500 Turaka i Indijaca i da nam je to sudbina.

-  Malopre smo prošli pored nekoliko desetina hektara koje smo otkupili opštini Ćićevac za industrijsku zonu. Jer nam tu nedostaju investitori za Ćićevac, Varvarin, Pojate. Za Kruševac nam fali dobar, kapitalno intenzivni investitor i sada će moći da dođu, ali imamo još mesta u Srbiji u kojem moramo da dovedemo manje, radno intenzivne investitore - rekao je Vučić.

On se osvrnuo i na to da postoji veliki turistički potencijal tog kraja.

- Na ovih sedam dunavskih tvrđava, kada dodate Maglič, na kojem radimo i veliki novac ulažemo. Napravićemo kopiju sela iz tog vremena da ceo turizam u Kraljevu podignemo na viši nivo. Treba da snažimo turizam u južnom delu raškog okruga, Novog Pazara. Zato su putevi važni, da bi ljudi došli - istakao je predsednik Srbije.

Tanjug/Tara Radovanović
 

 

Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić je dodala da je veliki potencijal i Lebane, gde će uskoro tamošnji hotel biti prodat stranim investitorima. Ona se osvrnula i na zaštitu životne sredine prilikom gradnje auto-puta.

- Kada govorimo o životnoj sredini, ovo je veoma važno zato što smo uradili regulaciju Zapadne Morave po najvišim svetskim standardima i to niko nije pohvalio, ali kada treba da izvadimo kamen onda je to veliki problem. Do pre 10 godina niko nije gradio puteve, a kamoli vodio računa o ribama i rakovima Zapadne Morave i pazio o životnoj sredini u tom smislu. To je Behtelov standard pa smo to morali - poručila je premijerka i najavila da će u početi gradnja naučno-tehnološkog parka i da će to biti peti tehnološki park u Srbiji.

Ministar unutrašnjih poslova Bratislav Gašić istakao je da je u Kruševcu danas nezaposlenost 7,5 odsto, na nivou okruga devet odsto, a da je pre 10 godina bila 35 odsto. 

Ambasador Hil: Tek tokom praznika postajemo svesni puteva

Ambasador Sjedinjenih Američkih Država u Srbiji Kristofer Hil rekao je da je izuzetno ponosan jer se nalazi na mestu gde je američka kompanija Behtel Srbiji donela nešto najbolje. On je dodao da su auto-putevi posebno važni kada su praznici, podsećajući na situacije kojima su, kako je rekao svi svedočili, a to su razdvojene porodice.

Tanjug/Tara Radovanović
 

 

- Svi smo bili svesni telefonskih poziva kada roditelji zovu svoju decu u posetu za vikend, a oni kažu kako nemaju vremena jer su daleko i put dugo traje. Možete da samo zamislie te bake i deke koji čekaju da im unuci dođu u posetu. Zahvaljujući ovakvom autoputu sve manje će biti takvih poziva, jer će ovaj put približiti porodice - rekao je Hil i naglasio da su ljudi vekovima koristili Moravu da putuju sa istoka na zapad, ali niko do danas nije prošao ovakvim putem kakvim je delegacija došla danas.

- Ovakav put je važan i za ekonomiju i privredu, ali ne smemo da zaboravimo i na značaj koji imaju uoči praznika - rekao je Hil.

Ambasadorka Velike Britanije u Srbiji Šon Meklaud rekla je da je srećna jer pre kraja njenog mandata u Srbiji, kako je rekla, vidi da je vizija postala stvarnost, podsetila da je ovo prvi auto-put u Evropi finansiran od britanske agencije te da se nada kako će Moravski koridor biti samo početak saradnje.

Obilazak deonice

- Ovo je srce Srbije, ceo Rasinski okrug, dobar deo Raškog okruga. Pola miliona ljudi samo živi na ovom koridoru, Kruševac, Čačak, Kraljevo, Banja, svi će biti povezani sa Beogradom, sa Nišom, ali i sa Zapadnom Srbijom - rekao je predsednik Srbije.

Rekao je da je ovo "kako bitan put, jer će obezbediti dolazak novih investitora.

- Ovde ćemo imati komunikaciju sa svima, prvi digitalizovani auto-put. Ovim može da se smanji i potrošnja i zagađenje - dodao je.

Tanjug/Tara Radovanović
 

 

Kako kaže i predeo okolo izgleda čistije i bolje "kao da ste u Švajcarskoj" i ističe da je ostalo da se uloži u turizam i vidi kako da se još pomogne i Varvarinu i Ćićevcu.

Predsednik je rekao da je MMF smanjio stopu rasta, dodaje da će se još smanjivati. Kako kaže, to je važno zato što kada nema rasta tada se smanjuje potrošnja, nema povećanja plata i penzija.

- To će i kod nas da se oseti, zati krećemo u nove projekte, kako bi mogli mi da učestvujemo na rast. Prva tri meseca kod nas je bio 0,7 odsto bolje nego što smo očekivali, sada se nadamo da možemo da idemo preko 2,5. Mi moramo da podstičemo rast, jer time gradimo privredu, za to se borimo - rekao je Vučić i dodao da je pitanje cele Srbije, to koliko zaista gradimo naše živote i kolike će nam biti plate i penzije.

- Mi ovoliko para na računu nikada nismo imali, imamo 4,5 milijarde na računu - rekao je Vučić.

On je obišao i kruševački štand a kom su bili izloženi domaći proizvodi iz tog kraja.

Tanjug/Tara Radovanović
 

Sa predstavnicima Grada Kruševca razgovarao je o tome kako napreduje ideja Lazarevog grada i naveo da bi trebalo da se izgradi još sadržaja u Ribarskoj banji.

Predsednik Vučić je posetio i štand Turističke organizacije Brusa, razgovarao sa članicama udruženja žena koje su ga nudile spremljenim jelima, na šta je odgovarao da ne može da se posluži, ali da su jela koja su spremile divna.

- Gradeći svaki novi put, mi kao da gradimo čitav novi svet, svet događaja, situacija i susreta - napisao je na Instagramu buducnostsrbijeav, uz fofografiju sa dela Moravskog koridora od Pojata do Makrešana.

 

 

Gradnja Moravskog koridora u dužini od 112 kilometara počela je u decembru 2019. godine, a ugovor je vredan blizu 800 miliona evra.

Moravski koridor će povezati tri okruga - Rasinski, Raški i Moravički sa koridorima 10 i 11, odnosno sa auto-putem Beograd - Niš i auto-putem "Miloš Veliki".

Najmoderniji auto-put u Srbiji

Prva deonica Moravskog koridora od Pojata do Makrešana duga je 16,9 kilometara, a do oktobra bi trebalo da bude završeno dodatnih 10,7 kilometra do Koševa. To je prva "pametna" saobraćajnica u našoj zemlji, izgrađena sa kompletnom optičkom infrastrukturom. Moravski koridor, od Pojata do Preljine, biće najmoderniji i najširi auto.put u Srbiji, širi od postojećih za ukupno 1,6 metara.

Ta saobraćajnica povezaće sve veće gradove centralne Srbije gde živi više od pola miliona ljudi: Čačak, Kraljevo, Vrnjačku Banju, Trstenik, Kruševac, Stalać i Ćićevac.

Tri deonice

Moravski koridor činie tri deonice: Pojate - Kruševac u dužini od 27,83 kilometra, Kruševac - Adrani u dužini od 53,88 kilometara i Adrani - Mrčajevci - Preljina dužine 30,66 kilometara.

Auto-put se gradi za maksimalnu dozvoljenu brzinu od 130 kilometara na čas, a imaće 11 petlji, 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 31 propust.

Put "komunicira" sa vozačima

Digitalni auto-put predviđa sistem u kome će svi digitalni uređaji na trasi biti međusobno povezani radi ostvarivanja brze i pouzdane razmene informacija, a sve sa krajnjim ciljem omogućavanja bezbednog i komfornog korišćenja auto-puta.

Tako će budući korisnici biti u prilici da besplatno koriste bežični internet, razne vrste sadržaja na odmorištima i parkiralištima, a ono što je najznačajnije na izmenjivoj saobraćajnoj signalizaciji dobijaće informacije i upozorenja o eventualnim problemima na samom auto-putu i o situaciji u saobraćaju.

Digitalizacija se radi po deonicama i to su tzv. završni radovi u okviru radova na izgradnji.

Bonus video

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike