Da li ste znali da je za samo jednu bočicu parfema Chanel 5 potrebno više od hiljadu cvetova jasmina i ruža

03.11.2020

13:00 >> 13:45

0

U svetu se na svakih 55 sekundi proda jedna flašica čuvenog parfema

Da li ste znali da je za samo jednu bočicu parfema Chanel 5 potrebno više od hiljadu cvetova jasmina i ruža
Copyright Profimedia

Chanel-ova petica je najprodavaniji parfem svih vremena. Ako ste se pitali kako je nastala toliko jedinstvena mirisna nota, odgovor je mešanjem cveta jasmina i ruže i to u ogromnim količinama. I ne bilo kakvi jasmin i ruža, već samo oni koji rastu na poljima u Pegomasu, malenom gradiću na jugu Francuske.

Od 1980. godine ekskluzivni ugovor za proizvodnju cveća za Chanel ima porodica Džozefa Mula u Pegomasu. Polje na kome ova porodica uzgaja cveće od kojeg se proizvodi kultni parfem veliko je 25 hektara. Vrsta ruže koju uzgajaju zove se Rosa centifolia (ruža sa stotinu latica).

Profimedia

Ruža se sama po sebi smatra kraljicom cveća, a ova vrsta je posebno na ceni zbog čistog, slatkog i medenog mirisa.

Ono što je vrlo važno za proizvodnju parfema jeste da se cvetovi ruža u maju kada procvetaju moraju pobrati u roku od samo dve nedelje i to sa svih 25 hektara, što zahteva veliku radnu snagu. Po jednoj berbi u proseku se nabere 37 tona cveća. Na imanju ove porodice radi 70 sakupljačica cveća, uglavnom žena i 4 sakupljača u čije korpe žene stavljaju sakupljeno cveće. Beračice rade u paru. Čim napune korpe cvećem, ruže se prebacuju u vreće, koja se kada se napuni sa 10 kilograma ruža stavlja u kamion kojim se ruže prevoze u fabriku koja se takođe nalazi na imanju.

Profimedia

Čim se ruže uberu, njihova ulja se moraju brzo izvući, pre nego što dođe do fermentacije. Potom sledi dug proces tokom koga cveće od ružičaste prerasta u smeđu boju, a na kraju u ulje visoke koncentracije od kojeg se pravi miris Chanel No.5.

 

U njemu je spavala Merlinka

Na putu za Koreju 1954. godine, Merlin Monro je presedala je u Japanu. Dok je izlazila iz aviona, jedan novinar, ne sluteći kakvu će senzaciju izazvati, upitao je glumicu: “Mis Monro, u čemu spavate?” Merlinka je odgovorila “U nekoliko kapi Chanel-a 5”. Ova izjava odjeknula poput bombe, a “Chanel-ov tim je priznao da bolju reklamu za Peticu nikada neće imati.

 

Pročitajte još:

Cvetni tanjiri: „Dior“ predstavio set za ručavanje inspirisan Italijom

Cveće vam se uvek osuši – upoznajte drvo žada, kod Japanaca drvo novca!

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike