20 niche parfema za koje morate da znate
Sa njima dobijate dašak ekskluzivnosti i pristup višoj klasi
Miris je važna stavka vašeg identiteta. U prostoriju stiže pre vas, ali i ostaje neko vreme pošto ste je napustili. Komunicira sa okolinom više nego vaša garderoba. Znajući ovo, modni brendovi maltene svakodnevno izbacuju nove parfeme i mirisne note, angažujući svetske zvezde i manekene, ulažući basnoslovne sume u reklame. A da li ste čuli za niche parfeme?
Pre nego što su postojali D&G Light Blue, Versace Dreamer ili već neki koji i sami koristite, postojali su eksperti koji prave parfeme, mešajući mirisne esencije i stvarajući mirisnu magiju daleko od sveta slavnih brendova.
Oni vam nude eksluzivnost koju vam mejnstrim parfemi nikada neće doneti. Niche parfemi su nekonvencionalni i jedinstveni i ne možete ih osetiti ni na jednoj drugoj osobi na ulici (što nije slučaj sa najpoznatijim dizajnerskim parfemima). Oni nude individualnost, višu klasu, vrhunske sastojke i ekskluzivnost.
Zato vam sada donosimo listu od 20 najboljih niche parfema.
Radi u okviru French Hight Perfumery i jedna je od nekoliko kuća koja ima sopstvene parfeme. Drže se kvaliteta i autentičnosti, a ima sve, od mirisa do pakovanja, ekskluzivno u Francuskoj, zapošljavajući eksperte koji sve izrađuju ručno. Annick Goutal je među pet najboljih parfemskih brendova.
Osnivač ga je meksički arhitekta Carlos Huber koj je bio dizajner enterijera za Polo Ralph Lauren. Preselio se u Njujork i potom osvojio brojna priznanja poput Top 5 proizvođača parfema koji ne dolaze iz Amerike.
Švedska parfemska kuća koja pravi jedinstvenu kulturnu fuziju za daškom Južne Azije. Osnivač Ben Gorham, polu Kanađanin, pola Indijac, napravio je drugačiji parfem koji povezuje istok i zapad. Ovaj parfem u osnovi ima materijale koji dolaze iz svih krajeva sveta, ali su svi proizvodi ručno napravljeni u Švedskoj.
CB, skraćeno od Christopher Brosius, bio je nekada taksi vozač, a naziv I hate perfume jer su neke njegove mušterije užasno mirisale. Pomešavši ljutnju i entuzijazam, napravio je manifest u kom je parfem „najvažniji odraz stila.“
Ovaj parfem nas vraća u 17. vek i to na dvorove Francuske. Trudon je čuvena firma koja još od 1643. godine snadbeva svećama dvorove , Luja 14, Marije Antoanete, Napoleona… Parfem je nastao u saradnji sa firmom Undercover.
Ovo je najskuplji parfem na svetu i ušao je u Ginisovu knjigu rekorda. Bočica je od poliranog Baccart kristala sa petokaratnim dijamantom i poklopcem od osamnaestokaratnog zlata i potrebno je šest meseci da se postigne savršen miris. Toliko su ekskluzivni da ih poseduju samo privatni kolekcionari i mogu se naći samo na mestima kao Harrods London i Bergdorf Goodman.
Parfemsku kuću je osnovao James Creed 1700. godine u Britaniji i to za snadbevanje plemstva, kao i kraljice Viktorije. Sada ovu kompaniju vodi Oliver Creed koji je izjavio da se i dalje sve mućka i meša ručno, kao i pre nekoliko vekova.
Osnovala ju je Jean Claude Ellena 2.000. godine, kao jedna od najuspešnijih i žena koja je zaslužna za brojne parfeme firmi Hermes, Bulgari i Cartier.
Jedan od najpopularnijih parfemskih brendova među prodavcima. Ima izuzetno neobičnu, ali sofisticiranu mirisnu notu.
Osnivači D. S. I Durga počeli su tako što su najpre proizvodili losione posle brijanja na bazi cveća i trava. Potom su počeli da prave ulja i esencije, te počeli da proizvode parfeme. I dalje sve to rade u svom domu, a svi parfemi su unisex.
Frederic Malle dolazi iz kuće koja se bavi parfemima već generacijama, počevši od dede koji je osnivač parfema Christian Dior. Radio je kao profesionalni procenitelj i kritičar parfema, pa je odlučio da se bavi promocijom parfema, a ne određenog brenda. Fokusiran je da stvori različite mirise, a da se ne vezuje za stil određene kuće.
Sa sedištem u Londonu, sada je jedan od najpoznatijih parfemskih kuća u svetu. Brend se zove „ Savile Row of scents,“ napravljen tako da postoji niže različite mirisne note jednu na drugu, ili da upotrebimo frazu samog proizvođača – „kombinovanje mirisa.“
Joya na španskom znači dragulj, a ime je dobio po prirodnom kristalu voska koji je korišćen u svećama koje su, najpre, proizvodili. Sarađivao je sa brojnim brendovima, poput Ralpha Lauren-a, a i dalje je proizvodnja 100 odsto ručna, uključujući i pakovanje.
Spada u jedinu svetsku „divlju“ parfemsku kompaniju koja svoje bočice pravi od stabala i biljaka daleko od američke Zapadne obale. Osnivač Hall Newbegin nazvao je svoje ljude tragačima, a ne parfemistima koji traže 100 odsto organske i prirodne sastojke. I zaista, njihove kolonjske vode čine da se osećate kao da ste zaista u šumi sa svojim mirisima trave, kiše i pešačkih staza.
Ovo je mala kompanija, takođe „hand-made,“ sa sedištem u Njujorku. Zanimljivo je što je ova laboratorija otvorena za javnost, tako da ko god poželi, može doći da posmatra i oseti proces pravljenja parfema. Žele da se opiru industriji koja je okrenuta masovnoj proizvodnji parfema.
Diplomirao je na prestižnoj školi za parfeme, ISIPCA Versailles. Kada je imao 26 godina, napravio je Le Male za Jean Paul Gaultier, koji je i dalje jedan od najprodavanijih parfema na svetu. Pošto je napravio više od 40 parfema za druge vodeće parfemske kuće, napravio je svoju, koja je već prepoznata na svetskom tržištu.
Multibrend butik iz Njujorka još 2009. godine je započeo proizvodnju svojih parfema, inspirisan „egzotikom putovanja.“ Jednostavno nazvani brojevima, po redosledu nastanka, zaista su i nastali uz misli o egzotičnim mestima, poput Himlaja, Jordana, Japana, Turske i Mediterana. Miris je prijatno jak i pamtljiv, a takođe i uniseks.
William Penhaligon je osnovao istoimenu kompaniju još 1800, najpre kao berbernicu u Ujedinjenom Kraljevstvu. I dalje je popularna, ali je poznatija po parfemima, napravljenim od visoko kvalitetnih materijala, poput najfinijeg jasmina koji je duplo skuplji od zlata.
Još jedan od potomaka višegeneracijske kuće parfemdžija, osnivača Myrurgia, oficijelnog parfema španske kraljevske porodice. Pošto se infiltrirao u kraljevsku porodicu Monegal je osnovao svoju kompaniju koja radi za brendove poput Adolfo Dominguez i Massimo Duti.
Stacionirani u Turinu u Italiji, najviše se prodaju u Evropi i Bliskom Istoku. Ostajući dosledni luksuzu, njihove bočice su izrezbarene od kvarca, Murano stakla i drugih finih materijala, pa izgledaju kao pravo remek delo.
Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari