Počinje gradnja najvećeg radio-teleskopa na svetu

17.12.2022

Autor: 24sedam

Pomoćiće u istraživanju tamne energije i njenog potencijalnog uticaja na kosmičku ekspanziju

Počinje gradnja najvećeg radio-teleskopa na svetu
Copyright Printscreen/YouTube/ Department of Industry, Science and Resources

Australija je započela izgradnju svog Square Kilometer Arau, sistema koji bi trebalo da postane najveći radio-teleskop na svetu. Kao što naziv implicira, niz će se fokusirati na niskofrekventne signale.

Printscreen/YouTube/ Department of Industry, Science and Resources

Pandan sa 197 konvencionalnih radio antena, SKA-Mid, dolazi u nacionalni park Meerkat u suvom, nenaseljenom regionu Karoo u Južnoj Africi. Taj element će proučavati frekvencije srednjeg opsega. Australijski segment je zajednički napor posvećene SKA organizacije i Organizacije za naučna i industrijska istraživanja Komonvelta.

Printscreen/YouTube/ Department of Industry, Science and Resources

Očekuje se da će kombinovani niz, prvobitno zamišljen 1991. godine, transformisati radioastronomiju. To će uglavnom biti od pomoći za proučavanje ranog univerzuma i moglo bi pružiti novi uvid u formiranje prvih zvezda tokom perioda rejonizacije.

Printscreen/YouTube/ Department of Industry, Science and Resources

Međutim, takođe bi trebalo da pomogne u istraživanju tamne energije i njenog potencijalnog uticaja na kosmičku ekspanziju. Ekstremna osetljivost može čak biti korisna u potrazi za vanzemaljskim životom, iako će rezolucija ograničiti najdetaljnije pretrage na relativno bliske zvezde.

Printscreen/YouTube/ Department of Industry, Science and Resources

Očekuje se da će radovi na Square Kilometer Array biti završeni do 2028. godine, a nakon toga će biti potrebno neko vreme da naučnici prikupe i dešifruju rezultate. Međutim, kao i sa James Webb svemirskim teleskopom, očekuje se da će dugo čekanje isplatiti dividende. Ovo je generacijska promena koja bi mogla da pruži nove uvide u univerzum, a ne samo više detalja.

BONUS VIDEO: