Online šoping na društvenim mrežama: Budite oprezni jer Facebook i Instagram kriju zamke prevare

29.05.2023

16:28

0

Autor: K. B.

Prema najnovijem istraživanju sprovedenom u Velikoj Britaniji, otkriveno je da se najveći broj prevara događa na Facebooku i Instagramu

Online šoping na društvenim mrežama: Budite oprezni jer Facebook i Instagram kriju zamke prevare
Ilustracija - Copyright Freepik

Na Facebooku, Instagramu i drugim društvenim mrežama, prodavci ili prevaranti se često oglašavaju različitim proizvodima. Međutim, kada kupci plate za ove proizvode, komunikacija se naglo prekida. Nažalost, u ovakvim situacijama, naručeni i plaćeni proizvodi se nikada ne isporučuju. Ovi prevareni kupci se suočavaju sa gubitkom novca. Ponekad je reč o mobilnim uređajima, odeći, obući, ali i većim predmetima poput traktora ili čak Poršea koji se naručuju i plaćaju preko interneta.

Freepik
 

Nedavno istraživanje Lloids Banking Group u Velikoj Britaniji pokazuje da su društvene mreže poput Facebooka i Instagrama „Divlji zapad za prevare“. Čak dve trećine lažnih aktivnosti odvija se upravo na ovim platformama. Istraživanje je istaklo da je jedan od ključnih problema to što korisnici teško razlikuju prave korisničke profile od lažnih profila koji se koriste za reklamiranje lažnih proizvoda, što ih čini lakim metama za prevarante.

Prema istom istraživanju, u Velikoj Britaniji svakih sedam minuta postoji prevara na Fejsbuku i Instagramu, a ukupna šteta je oko 500.000 funti svake nedelje. Proizvodi koje prevaranti najčešće lažno oglašavaju i prodaju uključuju odeću, konzole za video igre, pametne telefone itd.

Lloids Banking Group pozvala je Met, kao i druge tehnološke kompanije, da preuzmu odgovornost i učestvuju u obeštećenju žrtvama prevare. Ovaj prenos odgovornosti na Metu i traženje od Zakerbergove kompanije da učestvuje u nadoknadi troškova predstavlja dodatno zaoštravanje odnosa između britanskih banaka i tehnoloških kompanija, komentariše se na stranici Tech Times.

Freepik
 

Nedavno je jedna britanska organizacija koja predstavlja banke optužila kompanije koje upravljaju društvenim mrežama da profitiraju od prevara na njihovim platformama. Prethodno je i američka Federalna trgovinska komisija upozorila na opasnosti i prevare onlajn kupovine na društvenim mrežama. Prema podacima za 2021. godinu, na društvenim mrežama prevareno je više od 95 hiljada ljudi, a finansijska šteta iznosi oko 770 miliona dolara.

BONUS VIDEO:

 

 

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike