Nova bugati turbina od 3,8 miliona evra, Rimac prodao svih 250

21.06.2024

13:17

0

Autor: R.B.

Mate Rimac, direktor Bugati-Rimac, predstavio je naslednika čuvenog modela „širon“

Nova bugati turbina od 3,8 miliona evra, Rimac prodao svih 250
Bugati turbijon - Copyright Promo: Bugati Rimac

Bugatti Tourbillon“ (bugati turbijon), naslednika modela „širon“, prikaz je premijerno u Molshajmu u Francuskoj, i može se samo gledati i diviti mu se. I to ne zato što ova zver sa novim električnim pogonski sklopom od 1.800 „konja“ koja ubrzava od nula do 100 kilometara na sat za dve sekunde i postiže maksimalnih 445 kilometara na sat, košta basnoslovnih 3,8 miliona evra, već zato što su u kompanija „Bugati-Rimac“ već prodali  svih 250 komada koliko će ih biti napravljeno.

Novi model prestavio je sam Mate Rimac, prvi čovek francusko-hrvatske fabrike, i tom prilikom je pokazano da su u “Bugatiju“ dvadeset godina nakon „vejrona“ ponovo pomerili granice luksuznog automobilizma, prenosi "Blumberg".

Predstavljeni hiperautomobil označava potpuno udaljavanje od legendarnog motora W16 jer je sada elektrifikovan zahvaljujući „Rimcu“ i njihovom projektu „Project 3 Mobility“.

Pomenuti „vejron“ s 1.001 konjskom snagom bio je prvi putnički automobil s više od „hiljadu konja“, a 2016. godine usledio je „širon“, prvi automobil na svetu s motorom od 1.500 KS. Oba automobila koristila su najnapredniji W16 kvadturbo motor zapremine osam litara.

Dvadeset godina kasnije, „turbijon“ ponovno postavlja nove standarde s inovativnim konceptom i potpuno novim pogonskim sklopom i platformom.

– Razvoj automobila bugati turbijon na svakom je koraku vođen „Bugatijevom“ istorijom dugom 115 godina, kao i rečima samoga Etorea Bugatija, pa je tako i ovaj automobil napravljen ne za sadašnjost ili budućnost, već „pour l’éternité'“ – za večnost – istakao je u obraćanju Mate Rimac.

Ime po časovničarskoj turbini

Novi automobil ime duguje časovničarskom izumu iz 1801. godine.

Promo: Bugati Rimac
 

 

– Turbijon je originalna i jedinstvena kreacija, istovremeno složena i predivna – rekao je Rimac, pa otkrio da je automobil od početka do kraja razvijen u Hrvatskoj.

Za kreaciju, zasnovanoj na ideji aerodinamike i trajne lepote Etorea i Žana Bugatija, zaslućan je Frenk Hejl, direktor dizajna u „Bugati-Rimcu“.

Dizajn „turbiujona“ nadahnut je istorijskim modelima poput „tajp 35“ i „tajp 57SC atlantik“.

Pored vanvremene spoljašnosti, posebna pažnja je posvećena enterijeru. Centralni element enterijera je instrument tabla, dizajnirana i napravljena uz stručnost švajcarskih časovničara. Instrument tabla sastoji se od više od 600 delova, a izrađena je od titanijuma i dragog kamenja poput safira i rubina.

– Pored korišćenja analognih inovacija u izradi enterijera, fokusirali smo se na autentičnost materijala i perfekciju svakog pojedinačnog elementa – izjavio je na predstavljanju za medije Kristof Piošon, COO kompanije.

„Turbijon“ pokreće potpuno novi motor V16 zapremine od 8,3 litre, razvijen u saradnji s čuvenom kompanijom „Kosvort“, u kombinaciji s prednjom električnom osovinom s dva elektromotora i jednim elektromotorom postavljenim na zadnju osovinu.

- "Turbijon“ razvija ukupno 1.800 konjskih snaga, od čega 1.000 u motoru na unutrašnje sagorevanje, a 800 u elektromotorima – rekao je Emilio Skervo, glavni tehnološki direktor kompanije.

Promo: Bugati Rimac
 

 

Zahvaljujući kombinaciji naprednog pogonskog sklopa i lagane konstrukcije, „turbijon“ smanjuje emisije i pruža izvanredno vozačko iskustvo.

Osnovicu dizajna čine potpuno nova šasija i struktura trupa, izrađenog od ugljeničnih vlakana T800. Nova šasija uključuje amortizere od aluminijuma s više karika napred i pozadi, što smanjuje težinu amortizera za 45 odsto u poređenju s „šironom“

„Bugatijev“ auto upravo kreće s fazom testiranja, a prototipovi su već na putevima i spremaju se na prve isporuke kupcima tokom 2026. godine. Ukupno će biti proizvedeno 250 automobila po neto početnoj ceni od 3,8 miliona evra, a svi automobili već imaju svoje kupce.

Ručno sklapanje automobila odvijaće se u pogonu „Bugati atelje“ u Molshajmu, i to nakon što se završi proizvodnja modela s motorom „w16 bolid“ i „w16 mistral2.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike