Jedna vrsta hrane je pogubna za kvalitetan san, potrudite se da ne pokleknete

05.10.2022

20:24

0

Autor: D. R.

Istraživanje iz 2016. godine pokazalo je da ljudi koji konzumiraju velike količine ove namirnice retko kad duboko spavaju i pokazuju veći nemir tokom noći, a često pate i od nesanice

Jedna vrsta hrane je pogubna za kvalitetan san, potrudite se da ne pokleknete
isabella-and-zsa-fischer-GFKPATimbvM-unsplash - Copyright Unsplash

Hrana koja sadrži šećer može dovesti do gojaznosti, uzrokovati nastanak karijesa i povećati rizik od pojave dijabetesa. Međutim, ima još jedan ozbiljan učinak - remeti vaš san, i to na takav način da će vas nesanica ostaviti željnima za još šećera.

Istraživanje iz 2016. godine pokazalo je da ljudi koji konzumiraju velike količine šećera imaju tendenciju manje dubokog spavanja i pokazuju veći nemir noću, a često pate i od nesanice koja neretko može postati i hronični problem.

Prema mišljenju kliničkog psihologa Majkla Breusa, poznatog i kao doktora za spavanje koji se specijalizovao za poremećaje spavanja, previše šećera dovodi do potrebe da ga unosite u organizam i kasnije tokom dana jer nivo šećera u krvi izmiče kontroli. To nepovoljno utiče na spavanje, a vaš poremećen san će zauzvrat proizvesti još veću želju za šećerom. Kako napominje, to je zapravo začarani krug.

Pexels
 

- Previše šećera u večernjim satima može biti štetno za naše zdravlje. Kada jedete slatko, nivo šećera u krvi raste, a gušterača oslobađa insulin koji pomaže da se šećer vrati u ćelije, dajući im gorivo za rad. Jedenje šećera kasno uveče će vas previše stimulisati, daće vam energiju i učiniće vas spremnim za aktivnost, ali to nije ono što pokušavamo da radimo noću - objašnjava dijetetičar Aleks Evans.

Lekar Pol Kelej, istraživač različitih obrazaca spavanja, podržava tezu da postoji veza između visokog unosa šećera i poremećaja sna, ali upozorava da je potrebno više podataka pre nego što se to u potpunosti definiše kao pravilo.

- Loš san i konzumacija šećera ili masne hrane idu zajedno, ali postoje dokazi da to nije uvek tako. Jedemo li slatkiše pa zbog toga manje spavamo ili nas manje spavanja tera da jedemo slatko? - zapitao se Keli.

Profimedia
 

Takođe, napominje da je prosečnoj odrasloj osobi potrebno najmanje sedam sati sna noću. Ako ga ima manje, telo će tražiti izvore kratkoročnog povećanja energije, a kombinacija loše ishrane i lošeg sna naštetiće zdravlju.

- Imamo veliki problem sa spavanjem i još veći problem s hranom, a oni su međusobno usko povezani. Slatka hrana će vam verovatno poremetiti san. Osnovno pravilo je da ne smete da jedete dva sata pre nego što odete u krevet - dodaje i usput preporučuje izbegavanje kofeina, kao i gašenje TV-a barem sat vremena pre spavanja.

BONUS VIDEO:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi