Mnogi ljudi često voze auto sa upaljenom lampicom za rezervu goriva? Evo zašto je ova navika pogubna za vašeg četvorotočkaša

27.07.2022

07:13

0

Autor: D. R.

Od paljenja lampice do trenutka kada ćete ostati bez goriva imate 50 do 100 kilometara, ali voziti na rezervi nikako nije dobro

Mnogi ljudi često voze auto sa upaljenom lampicom za rezervu goriva? Evo zašto je ova navika pogubna za vašeg četvorotočkaša
lampica za gorivo - Copyright Profimedia

U vreme kada cene benzina i dizela divljaju vozačima nimalo nije lako kada moraju da stanu na benzinsku pumpu. Zbog toga dosta njih do zadnjeg trenutka odlaže punjenje rezervoara i voze se i uprkos tome što se lampica koja označava rezervu upalila.

Iako od paljenja lampice do trenutka kada ćete ostati bez goriva imate najčešće 50 do 100 kilometara (zavisno od auta i stila vožnje), vožnja na rezervi nije nikako preporučljiva i može biti štetna za automobil.

Rezerva se s razlogom zove tako, reč je o rezervnoj količini goriva koja bi vam bila potrebna u nuždi, tek da dođete do najbliže benzinske stanice, čak i kada je ona dosta udaljena. Nikako ne bi trebalo da praktikujete stalnu vožnju na rezervi jer zbog toga može doći do većih problema.

Pexels
 

Prljavština ulazi u sistem

Kod starijih automobila se tokom godina u rezervoaru skupilo dosta prljavštine, što zbog spoljnih uticaja, što zbog trošenja samog materijala. Prljavština je na dnu, pa prilikom vožnje na rezervi postoji šansa da se pomeša sa gorivom i tako dospe u cevi za dovod goriva. Filter goriva će zaustaviti većinu štetnih čestica prljavštine, ali uvek postoji šansa da neke od njih dospeju u motor.

Pogotovo ako je i filtar star i nije redovno menjan. Takođe postoji opasnost od začepljenja filtera i cevi za dovod goriva. Ako prljavština dospe u sam motor može oštetiti sisteme ubrizgavanja ili same cilindre, što je vrlo skup kvar. Može se oštetiti i katalizator koji je veoma osetljiv na prljavštinu i nesagorive ostatke, a posledica će biti takođe skupe.

Vitalni delovi motora rade pod većim opterećenjem

Vožnja na rezervi dodatno opterećuje pumpu za gorivo kojoj će zbog toga biti skraćen vek trajanja. Kako se radi o dosta skupom delu motora, razmislite o tome svaki put kad se upali "rezerva".

Takođe, kad goriva ima jako malo, povremeno se prekida njegov dotok. S obzirom na to da se pumpa goriva i sistemi ubrizgavanja hlade gorivom koje prolazi kroz njih to može dovesti do pregrevanja i kvara. Isto važi za trenutak kad potpuno ostanete bez goriva. Dotok se prekida, a komponente ostaju bez hlađenja.

Unsplash
 

Zbog svega ovoga najpametnije je da gorivo točite redovno, najbolje da rezervoar dopunite čim nivo padne ispod jedne četvrtine. Razmislite - ovo vas ne može koštati ništa više u odnosu na to da čekate zadnji trenutak.

BONUS VIDEO:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike