„Samci“ preko dve firme potrošili 139 milijardi dolara: Kineski „Crni petak“ oborio novi rekord

12.11.2021

08:21

0

Na „Dan samaca“, „prazniku sniženja cena“i kineskom pandanu američkom „Crnom petku“ samo prodaja preko platformi „Alibabe“ i „JD-a“ bila gotovo 140 milijardi dolara

„Samci“ preko dve firme potrošili 139 milijardi dolara: Kineski „Crni petak“ oborio novi rekord
Copyright Profimedia

Vodeće kineske kompanije u elektronskoj trgovini, „Alibaba“ i „JD.com“, zabeležile su ukupnu prodaju u iznosu od preko 139 milijardi dolara tokom 11-dnevne godišnje šoping manifestacije „Dan samaca“, što je novi rekordan rezultat.

Prema saopštenju „Alibabe“, bruto vrednost prodate robe (GMV) preko njene platforme iznosila je ukupno 540,3 milijarde juana (84,54 milijarde dolara), što je porast od 8,5 procenata u odnosu na prošlu godinu, prenosi CNBC.

Prema podacima „JD“, obim transakcija na njegovoj platformi iznosio je 349,1 milijardu juana (54,6 milijardi dolara), i veći je za 28 posto nego godinu dana ranije.

Agencija Rojters takođe izveštava o rezultatima prodaje Alibabe napominjući da je ovogodišnji rast prometa kompanije tokom kineskog praznika kupovina najsporiji ikada, usled pooštrene regulative i poremećaja u lancima snabdevanja.

"Alibaba" podbacio

„Alibabina“ prodaja je rasla po dvocifrenoj stopi svake godine, lani čak za 26 odsto, otkako je ovaj onlajn trgovac 2009. godine pokrenuo na internetu šoping festival „Dan samaca“ i pretvorio ga u najveću svetsku feštu onlajn prodaje, koja je bacila u zasenak slične događaje u SAD - „Crni petak“ i „Sajber ponedeljak“.

Prodaja je pala i zbog toga što je regulator pooštrio propise reklamiranja, ocenjivanja proizvoda kao i krenuo u kažnjavanje ograničenja konkurencije, što je posebno pogodilo velike platforme.

„Dan samaca“, koji je tradicionalno bio 24-časovni događaj, prošle godine je pretvoren u višednevnu manifestaciju tokom koje trgovci nude proizvode po znatno nižim cenama kako bi privukli kupce.

Britanska agencija konstatuje da je tokom ovog kineskog festivala za kupoholičare ipak ostvaren dobar promet imajući u vidu da ukupna potrošnja u Kini usporava, da stroža regulativa relativno ograničava reklamiranje, i s obzirom na nedovoljnu ponudu neke robe zbog uskih grla u lancima dobavljača.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike