Nepoverljivi Srbi: E-trgovina nam nije strana ali ipak nam je potreban standard

18.07.2021

10:08 >> 10:11

0

Korona je dala snažan vetar u leđa internet trgovini ali da bi se dostigao razvijen svet potrebno je uspostavljanje standarda i u Srbiji , kažu u PKS

Nepoverljivi Srbi: E-trgovina nam nije strana ali ipak nam je potreban standard
Copyright Pixabay

Digitalna trgovina u Srbiji doživela je ekspanziju, prolazeći kroz različite faze, od prihvatanja novog modela kupovine, pa sve do otvaranja internet prodavnica sa najraznovrsnijom robom.

Naša zemlja je sada, u odnosu na svetske standarde, u začetku prihvatanja e-trgovine kao modela kupovine koji olakšava ljudima svakodnevni život znače, kaže istraživanje PKS.

– Stranac je konformista i naučen je da, preko jedne platforme kao što je elektronska prodavnica Amazon, može da nabavi sve što bi nabavio u “šoping molu” ili sa drugog kraja sveta, sa sigurnošću dostave u određenom roku, a to je trend kome Srbija u narednim godinama treba da teži – naglašava Stojanović.

Napominje da je sada ključni period za razvoj i utvrđivanje standarda funkcionisanja elektronske trgovine u Srbiji.

Stojanović napominje da su korisnici u Srbiji, kada je reč o digitalnom sistemu kupovine, još uvek nepoverljivi, te da se još uvek odlučuju za plaćanje pouzećem koje je sporo i neefikasno.

Korona pogurala onlajn kupovinu

Pandemija, zatvorene prodavnice i prekinuti lani snabdevanja doveli su do prelaska onlajn i napretka i proširenja poslovanja i privrede u zemlji na nove kanale tokom pandemije korona virusa, rečeno je Tanjugu u Privrednoj komori Srbije.

– Asortiman traženih proizvoda putem interneta u vreme pandemije kovida se proširio i preko onlajn prodavnica se poručivalo sve, odeća, obuća, knjige, cveće, igračke,  pokloni, pa čak i roba široke potrošnje – kaže sekretar Udruženja za elektronske komunikacije i informaciono društvo u PKS Marjan Stojanović.

Dodaje u izjavi za Tanjug da su postojale i elektronske pijace, kao i da je taj trend  zbog pogodnosti koje nudi nastavio da se razvija i kada se  epidemiološka situacija popravila.

Kako objašnjava, kupci su sada videli da na raspolaganju imaju mnogo veći asortiman proizvoda koji mogu da naruče i kupe elektronskim putem u odnosu na pre godinu i po dana.

Privredna komora Srbije, prateći svetske trendove, pruža i edukativnu pomoć malim i velikim preduzećima o primeni digitalne trgovine, ali i o benefitima koje ona sa sobom nosi, a to su pre svega širenje tržišta na teritoriji cele zemlje i mogućnost izvoza preko platformi lanaca elektronske trgovine.

Pročitajte još:

– Kada je reč o manjim proizvođačima, dobili smo podatke da najveći deo njih koristi društvene mreže za prodaju, a to je vid komunikacije na nekom nivou koji nije elektronska trgovina, već je samo način da se dođe do određenog kupca koji je zainteresovan za neki proizvod, imajući u vidu poverenje ili lokaciju gde živi – ističe Stojanović.

Takođe, dodaje da se elektronskom trgovinom povezuju i razvijaju različite delatnosti, pa e-trgovina podrazumeva adekvatan veb sajt i onlajn prodavnicu, aplikacije za naplatu platnim karticama, sistem bezbednosti i brzina dostave, angažman prodavaca i sve inovacije koje pruža digitalno poslovanje.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike