Hoćemo li kupovati automobile od firmi za telefone ili obrnuto?
Električni automobil najvećeg proizvođača telekomunikacione opreme na svetu pravi je hit u Kini, ali ni mobilni brendovi ne ostaju dužni
Odmalena smo, s prvom igračkom, autićem koji smo uzeli u ruku, vezani za neka imena u automobilskom svetu, pa tako svi oni koji su danas srednja ili čak i oni iz mlađih generacija nikada neće „Mercedes“, BMW, „Ford“ ili „Pežo“ pomešati za nešto drugo osim automobila.
Za one najmlađe, to već ne mora biti slučaj, jer njima će možda „Tesla“ biti „stara dobra marka“, a neki drugi, poput „Huaveja“, „Šaomija“ ili „Epla“ kao nešto standardno u svetu (električnih) automobila.
Upravo je na tom putu najveći proizvođač telekomunikacione opreme u svetu i osmi brend po učešću u prodaji na tržištu mobilnih telefona, kineski „Huavej“.
„Huavej“, čiji prvi e-automobil datira iz 2021. godine, danas je hit u Kini sa svojim najnovijim električnim vozilom, i ozbiljno upozorava „Teslu“ i druga klasična automobilska imena na možda neočekivan ali sasvim logičan dolazak rivala iz potpuno drugog sektora.
Više od 50.000 porudžbina je dato za unapređeni „aito M7“ (koji za „Hauvej“ pravi „Seres grupa“), u prvih 25 dana od njegovog lansiranja u septembru, piše "Blumberg".
A kinesko tržište električnih automobila odavno nije za potcenjivanje. E-automobili su činili 38 odsto prodaje novih automobila u zemlji u avgustu. Uz to, kineske kompanije imaju globalan uspeh i BID (BYD) sprema se da po prodaji prestigne američkog „Teslu“.
- Novi „M7“ dobija na snazi zahvaljujući unapređenim ADAS tehnologijama i tehnologijama povezivanja koje je razvio „Huavej“, konkurentnim cenama, kao i većem prometu u izložbenom salonu koji je doneo novi „mate 60“ pametni telefon. Prepoznatljivosti brenda i ekspanzivna prodajna mreža svakako pomažu – kaže Džoana Čen, analitičarka „Blumberg intelidžens R&D“, o mogućnosti kompanije iz Šenžena.
Ni auto-industrija ne ostaje dužna
Da proces „upadanja u sektor“ nije specifiča samo za proizvođače mobilnih telefona, pokazuje i aktuelan slučaj kineske firme „Nio“, proizvođača vozila koji je u septembru lansirao prvi haj-end mobilni telefon. Taj telefon je potpuno korisnički povezan sa automobilom tako da, na primer, njime možete da parkirate svog limenog ljubimca.
„Huavej“ nije izuzetak među proizvođačima mobilnih telefona kada je „upad“ u polje (električnih) automobila u pitanju, samo je uspešan. Svoje automobile već godinama spremaju i „Epl“, „Samsung“, „Šaomi“, OPPO...
Za neupućene to izgleda čudno, ali ove kompanije sebe ne doživljavaju kao proizvođače telefona, potrošačke (male kućne) elektronike, već kao moćne tehnološke kompanije. A one u današnjem svetu mogu gotovo sve što ima veze sa strujom i elektronikom.
Sve ih muči ista muka
Bilo da ste „originalni“ proizvođač automobila ili „uljez“ u toj industriji, svakako ćete danas doživeti isti problem – kako obezbediti jeftin(iji) izvor energije za svoj proizvod i kako mu omogućiti veći domet na putevima.
To je problem i za najveće, kakva je u svetu automobila već godinama japanska „Tojota“. U toj kompaniji ovaj problem pokušavaju da reše saradnjom sa zemljacima iz energetske kompanije „Idemicu Kosan“ i zajedničkom proizvodnjom potpuno čvrstih baterija. Ove firme se fokusiraju na sulfidne čvrste elektrolite, materijal koji se smatra neophodnim za postizanje visokog kapaciteta i izlazne snage za baterije za potpuno električna vozila
Sporazum koji je potpisan ovih dana je deo napora japanskog proizvođača da ostvari cilj korišćenja najsavremenijih baterija već 2027, a da masovnu proizvodnju ima već 2030. godine.
- Imamo manje-više stečenu (neophodnu) tehnologiju da ih napravimo. Nadamo se da ćemo ići dalje od toga prihvatajući težak izazov masovne proizvodnje - rekao je predsednik „Tojote“ Koji Sato na konferenciji za novinare.
„Tojota“ žuri jer su u trci već domaći rivali, uključujući „Hondu“ i „Nisan", koji takođe žele da tehnologijom potpuno čvrstih baterija zamene litijum-jonske, na kojima trenutno počivaju e-automobili.
Nova baterija će više nego udvostručiti domet „Tojotinog“ modela „bZ4Ks“, sa smanjenjem punjenja na oko 10 minuta, što je trećina vremena potrebnog sa trenutnom tehnologijom brzog punjenja.
„Tojota", za koju se ranije smatralo da nerado prelazi na (potpuno) električna vozila, pojačava svoje napore da uhvati korak sa svojim globalnim rivalima u ovoj oblasti, kao što su „Tesla“ i BID.
Japanski proizvođač automobila planira da proda 1,5 miliona električnih vozila godišnje 2026. godine i ima cilj da poveća broj na 3,5 miliona 2030. godine.
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari