Haos na mrežama zbog igračke! Roditelji uporedili cene i poludeli: "Očigledno nas smatraju ovcama" (FOTO)

23.11.2022

10:30

0

Autor: Milica Mališ

Na društvenim mrežama Tviter i Fejsbuk pojavila se objava koja je razbesnela mnoge korisnike

Haos na mrežama zbog igračke! Roditelji uporedili cene i poludeli: "Očigledno nas smatraju ovcama" (FOTO)
Prodavnica igračaka - Copyright Profimedia

Sledi nam period darivanja, kada su roditelji raspoloženi da izdvoje određeni novac da bi ispunili mališanima novogodišnje želje.

Ipak, cene igračaka koje klinci toliko vole često premašuju finansijske mogućnosti roditelja, a kako je većina roditelja slaba na svoje naslednike, ne libe se da izdvoje novac za igračke koje su, po svemu sudeći, precenjene.

Juče se na društvenim mrežama Tviter i Fejsbuk pojavila objava koja je razbesnela mnoge korisnike.

Naime, na primeru jedne igračke za decu pokazano je koliko se drastično razlikuju cene u različitim prodavnicama.

U pitanju je igračka-perionica za automobile koja u velikim lancima specijalizovanih za igračke košta 7.900 i 8.500 dinara, dok je u jednom trgovinskom lancu za apsolutno istu igračku potrebno izdvojiti 3.600.

Mi smo ovaj proizvod videli u još jednoj radnji koja prodaje opremu za bebe, ali i igračke za stariji uzrast, pa je tako kod njih ova perionica "tričavih" 7.000 dinara.

Ovakve razlike u cenama zbunile su i razljutile roditelje koji su komentarisali objave.

"Pa cene i jesu najbolje za njih, a ne za nas", "Očigledno nas smatraju ovcama!", samo su neki od komentara, a neki korisnici dali su primere i drugih proizvoda čije cene se drastično razlikuju od prodavnice do prodavnice.

"Obišli sve u potrazi za triciklom,kod svih njih 15.000-17.000, na kraju kupili u sportskoj radnji identičan za 9.000...".

Drugi primer dala je jedna mama koja je u prodavnici specijalizovanoj za igračke videla da je cena Barbi lutke preko 7.000 dinara, a u jednom trgovinskom lancu oko 2.000 dinara.

Profimedia
 

Svako ima pravo da određuje maržu, ali ne i da obmanjuje kupce

Dejan Gavrilović iz udruženja potrošača "Efektiva" je za 24sedam izjavio da svaka kompanija ima pravo da stavi cenu koja njoj odgovara, odnosno da odredi veću maržu, ali da je u ovoj situaciji loše kada iste te prodavnice navedu da su kod njih najpovoljnije cene.

Printscreen/Tviter/ @UBKEFEKTIVA
 

- Taj pojam "najpovoljnije" je problematičan, jer se dovodi u pitanje koliko je obmanjujuće to prema potrošačima. Mi smo ovom objavom i ukazali na ovaj problem, jer je njihovo pravo da odrede cenu koju žele, ali ne bi trebalo da ističu da su najpovoljniji, kada to defakto nisu.

Pretpraznično "ludilo"

"Crni petak" je uobičajeni naziv za prvi petak nakon Dana zahvalnosti u Sjedinjenim Američkim Državama, odnosno četvrti petak u novembru.

Tog dana počinje sezona božićnih kupovina u zemljama koje slave Božić po  gregorijanskom kalendaru i kada prodavnice daju ogromne popuste.

U Americi, termin "crni petak" prvi put se pominje 1952. godine, a od 2005. godine to je dan sa ubedljivo najvećim prometom u trgovinama.

Poslednjih petnaestak godina ovaj običaj se proširio i širom Evrope, pa i u Srbiji.

 

Pažljivo sa kupovinom pred praznike

Inače, svake godine praznična euforija počinje "crnim petkom", kada mnogi i ne obraćaju pažnju na to da li su "spuštene" cene zaista toliko niske ili je u pitanju jedan od trikova iskusnih trgovaca, o čemu je 24sedam već pisao.

Goran Popović iz NOPS-a (Nacionalna organizacija potrošača Srbije) rekao je za 24sedam da se trgovci služe različitim trikovima da nadomeste svoje gubitke. Upozorio je kupce da obrate pažnju i na druge proizvode, poput kozmetike i garderobe, i da u susret čuvenom "crnom petku" otvore četvore oči.

- Nisu u pitanju samo proizvodi za decu, već celo to ludilo pred praznike i famozni "crni petak". Trgovci se trude da nadomeste svoje gubitke preko leđa potrošača, te je moj savet da se pažljivo kupuje u ovom periodu i da ako treba i bojkotujemo određene trgovce - rekao je Popović.

Profimedia
 

Ostaje pitanje koliko je etički da se baš pred praznike, pored cena ostalih proizvoda, dižu i cene onih artikala koji služe da usreće decu.

Ali se čini da trgovci dobro znaju da su, uprkos tome, roditelji spremni da iz ljubavi izdvoje veću svotu, što, čini se, vrlo dobro koriste.

Bonus video:

 

 

 

 

 

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike