Najviše polovnjaka dolazi iz Italije, a najviše "udarenih" je iz...

13.03.2024

12:47

0

Autor: G.M.Š.

Sa Apenina u Srbiju dolazi čak četvrtina polovnih automobila a svaki osmi je „kod kuće“ bio oštećen, upozoravaju stručnjaci

Najviše polovnjaka dolazi iz Italije, a najviše "udarenih" je iz...
Automobili/ Ilustracija - Copyright Profimedia

Jedna od najvećih ali i najpopogubnijih posledica slabe kupovne moći u Srbiji je uvoz polovnih automobila. Samo prošle godine uvezli smo ih 132.000, nasuprot manje od 28.000 novih.

Nemačka, Francuska, Belgija i Italija su najveći izvoznici polovnih automobila u Evropi, i uglavnom ova četvorka snabdeva ostatak kontinenta s polovnjacima ali u Srbiji je redosled malo drugačiji.

Prošle godine je 24,4% od uvezenih polovnih vozila, koja su proverena na „carVerticalu“ u Srbiji, došlo iz Italije, a sa za trećinu manje vozila dva naredna mesta dele Francuska (16,8%) i Nemačka (16,2%), a slede Češka (12,8%) i Norveška (9,8%).

Od četvrtine vozila koja je uvezena u Srbiju iz Italije, 4,8% njih je imalo vraćenu kilometražu, a 13,1% je prethodno bilo oštećeno, što ukazuje na to da vozači treba da budu oprezni prilikom kupovine italijanskih automobila, kažu sa ove platforme za proveru automobila.

Nemački automobili takođe nisu imuni na sumnjivu prošlost, jer je 3,4% njih imalo lažiranu kilometražu, a čak 22,8% je bilo oštećeno.

– Nemačka je najveći izvoznik polovnih automobila u Evropi. Budući da zemlja ima dobru infrastrukturu autoputa, da izvozi mnogo premijum i dizel automobila sa velikom pređenom kilometražom. Ljudi takođe veruju da Nemci obraćaju više pažnje na vlasništvo i održavanje automobila. Međutim, kada polovna vozila pređu kod vlasnika u stranim zemljama, neki podaci poput istorije servisiranja ili čak kilometraže mogu biti promenjeni, što čini veći rizik – kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile i šef odeljenja za komunikacije u kompaniji „carVertical“.

Načini kupovine razni, rizik različit

Postoje različiti načini kako polovnjak stigne do kupca u Srbiji, ali nisu svi s jednakim rizikom, kažu stručnjaci.

Kupci mogu dobiti uvezeno vozilo odabirom željenog modela sa strane veb stranice sa oglasima i direktnom kupovinom ili preko kompanije specijalizovane za usluge uvoza. Na ovaj način, kompanija organizuje sve dokumente i dostavlja vozilo na vrata kupca.

Sledeći model je kupovina vozila u Srbiji koje još nije registrovano na domaćem tržištu. U tom slučaju, kupac mora sam da registruje vozilo što znači da i sam odgovara za tehnički pregled.

Postoji i treća a ujedno i najrizičnija opcija, kada se kupuje mnogo ranije uvezeno vozilo.
– Kupac tada može potpuno da zaboravi činjenicu da je taj automobil takođe uvezen u Srbiju jer je već registrovan i prodat kao vozilo bez strane istorije. Ponekad prodavci ne obaveštavaju kupce o prošlosti vozila – upozorava Buzelis.

Iako širok izbor uvezenih automobila može privući kupce polovnih automobila da donesu spontanu odluku, važno je znati istoriju vozila kako bi se izbegla neprijatna iznenađenja mesecima kasnije, napominju stručnjaci.

A to je danas moguće preko više platformi i aplikacija, kao i kod ovlašćenih servisa određene marke vozila (ali samo uz saglasnost vlasnika, tj. na njegov zahtev).

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike