Da li znate šta kupujete: Dva od tri polovna BMW-a bila udarena

08.12.2023

12:07

0

Autor: G.M.Š.

Istraživanje Karvertikala otkrilo koje su marke automobila najčešće među „učesnicima“ u saobraćajnim nezgodama

Da li znate šta kupujete: Dva od tri polovna BMW-a bila udarena
Copyright Profimedia

Istraživanje kompanije za automobilske podatke „Karvertikal“ (carVertical) otkrilo je da na listi najčešće oštećenih automobila u saobraćajnim nezgodama Srbiji prvo mesto zauzimaju vozila koja je napravio nemački BMW.

Ovo oslikava trendove i u drugim zemljama, jer je BMW inače „najoštećeniji“ brend na globalnom nivou. Sa druge strane spektra su izdanci francuske marke „pežo“, koji je najređi „saučesnik“ saobraćajnih nesreća u Srbiji.

Nakon istraživanja podataka o šteti tokom poslednjih 12 meseci, pretraga „Karvertikala“ je otkrila i da „Mercedes-Benc“ i „Folksvagen“, uz BMW, imaju i najveću vrednost štete na vozilu.

Kod limara morala dva od tri BMW-a

Čak 66% svih BMW vozila kojea su potencijalni kupci proveravali na „Karvertikalu“ u prethodnih 12 meseci u Srbiji je bilo oštećeno u nekom periodu svog postojanja. Slede vozila iz „Audija“ sa 47%, „Mercedes-Benca“ 45,4%, zatim „Škode“ sa 40,1% i „Folksvagena“ sa 37,7%.

To sugeriše da bi kupci trebalo da budu oprezni kada kupuju ove automobile, kažu iz „Karvertikala“.

BMW je dospeo na vrh liste najoštećenijih vozila ne samo u Srbiji, već i u drugim državama širom sveta. Tu ima malo i do vozača, jer oni koji voze BMW se u mnogim zemljama u svetu smatraju kao oni koji najmanje poštuju propise i baš ne odišu tolerancijom.

Mačka u džaku

Automobili koji su pretrpeli ozbiljna oštećenja u prošlosti mogu biti podložniji povremenim kvarovima i zahtevaju veće popravke. Da ne pominjemo da u nekim slučajevima njihova bezbednost može biti ugrožena, upozoravaju iz kompanije.

Potencijalni vlasnici automobila, ali i oni koji su ih već kupili bez detaljnije provere, zbog toga treba da provere istoriju vozila, da bi saznali da li postoje neka skrivena oštećenja koja bi mehaničar trebao da ispita temeljnije.

– BMW je veoma poželjan brend automobila, ali uprkos tome što je vrhunski proizvođač vozila, starije i pristupačnije modele često kupuju mladi i neiskusni vozači. Takođe, prema navodima osiguravajućih kompanija, vozači BMW-a skloniji su rizikovanju tokom vožnje. Dakle, nije ni čudo zašto je na vrhu liste marki automobila sa najučestalijim događajima oštećenja – objašnjava Matas Buzelis, stručnjak za automobile i šef komunikacija u „Karvertikalu“.

Automobili marke „pežo“ najmanje se oštećuju u Srbiji - oštećeno je samo 25,8% svih vozila pregledanih na „Karvertikalu“. Slede „fijat“ sa 26,6%, „reno“ 27,5%, „sitroen“ 28,1% i „mazda“ sa 30,3%.

Neki baš izudarani

U vezi sa dokumentacijom o šteti, neki brendovi automobila u Srbiji imaju veći broj slučajeva saobraćajnih nezgoda zabeleženih u svojim „istorijama“. ProsečanBMW imao je 2,3 evidencije oštećenja, a slede „audi“ sa 1,93, „mercedes-benc“ sa1,88, „škoda“ sa 1,85 i „ford“ sa 1,81.

– Potpuno je normalno da automobil učestvuje u nesreći jednom u pet godina. To takođe može biti povezano sa kilometražom. Međutim, vozila sa višestrukim evidencijama teških oštećenja često su problematična za posedovanje ili održavanje. Iznenađujuće, „Karvertikal“ je otkrio da ove godine najveći broj štetnih događaja za pojedinačni auto pripada jednom „folksvagen pasatu“. To vozilo imalo je čak 32 slučaja oštećenja u svom izveštaju – kaže Buzelis.

Vozila marke „reno“ najmanje učestvuju u nesrećama - prosečan model automobila te marke imao je 1,5 evidenciju oštećenja, „sitroen“ - 1,5, „pežo“ - 1,54, „fijat“ 1,58,; a „opel“ - 1,66.

Ovi proizvođači fokusiraju se na proizvodnju automobila ekonomske klase, koje ljubitelji brzine obično izbegavaju, pa ređe završavaju u nesrećama.

Najskuplje štete kod premijum brendova

Automobili stigli iz fabrika „Mercedes-Benc“, BMW i „Folksvagen“ (Audi) obaraju rekorde po najskupljim štetama u Srbiji.

U Srbiji, najveću prosečnu  štetu ima „Mercedes-Benc“ – 458.,604 dinara, sledi BMW – 437.039 dinara, pa „Folksvagen“ sa 411.138 dinara.

Vozila prestižnih marki obično imaju veću prosečnu vrednost štete u poređenju sa automobilima ekonomske klase, pa čak i mala oštećenja mogu koštati stotine hiljade dinara za popravku.

Istraživanje „Karvertikala“ ispitalo je stvarne izveštaje o istoriji automobila, koje su korisnici kompanije prikupili od oktobra 2022. godine, do oktobra 2023. godine.

Štete navedene u njima su grupisane po brendu automobila, analizirane, pretvorene u procente i rangirane. Obrada miliona provera istorije automobila omogućava kompaniji da vidi trendove, uvide i predviđanja tržišta polovnih automobila.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike