Više štete nego koristi: Da li ste i vi jedan od vlasnika motora koji pogrešno čuvaju svoje vozilo tokom zime

12.12.2023

15:16

0

Autor: V. I.

Šest najčešćih grešaka koje mogu da vam upropaste motocikl tokom hladnih dana, iako ste sve učinili da ga zaštitite

Više štete nego koristi: Da li ste i vi jedan od vlasnika motora koji pogrešno čuvaju svoje vozilo tokom zime
Copyright Profimedia

Prilikom pripreme motocikla za zimu, vlasnici prave jednu ili više grešaka koje više štete motociklu nego što koriste. U ovom tekstu ćemo vam skrenuti pažnju na najčešće greške vlasnika i kako da ih rešite.

Profimedia
 

Greška 1: Parkiranje prljavog motora

Pranje nije samo stvar estetike. Istina je da motocikli ne vole vodu, ali ne vole ni prljavštinu. Radi se o tome da što se prljavština duže zadržava, to ju je kasnije teže oprati. Tako dolazi do kontaminacije boje, odnosno laka, mrlja na aluminijumskim delovima i sl. Ispravke često zahtevaju upotrebu profesionalnih namenskih sredstava za dekontaminaciju.

Ovo posebno važi za insekte - nije retkost da se ni hemikalijama ne mogu oprati sa šoferšajbne i farova ako se dugo ne skidaju. Vlasnici kasnije trljanjem nanose još veću štetu u vidu "vrtloga", malih kružnih ogrebotina koje su vidljive pod određenim uglom na svetlosti.

Odvojite malo više vremena za temeljno pranje vozila - nabavite sredstvo protiv insekata i poseban šampon. Motocikli koji su zaštićeni voskom daleko su otporniji i lakši za pranje.

Greška 2: Akumulator u motociklu tokom zime

Akumulatori, posebno oni za motocikle, izuzetno su osetljivi na hladnoću. Ako ostavite čak i novu bateriju na hladnoći, teško da će preživeti proleće. Da, možda je dovoljno samo dopuniti, ali takva pražnjenja skraćuju ionako kratak radni vek akumulatora.

Zato uklonite akumulator iz motocikla i čuvajte je na sobnoj temperaturi, ali ne u blizini grejnih tela, na betonu i na mestima gde je to nadohvat dece.

U proleće, pre ugradnje akumulatora odnesite ga da je provere i dopune. Čak i faličnan akumulator će uspeti da pokrene motor, ali u svakom trenutku može potpuno da pokvari. 

Greška 3: Zamena ulja u proleće

Ulje u motoru se menja neposredno pre skladištenja motocikla za zimu, a ne u proleće. Ono oosim podmazivanja ima i druge uloge - hladi, čisti i sakuplja nečistoće. Koliko će biti prljav zavisi ne samo od pređene kilometraže, već i od načina korišćenja. Na primer, gradska vožnja, koja uključuje mnogo hladnih startova i kratke staze, stvara kondenzaciju koja kasnije nema dovoljno dugih pogona i toplote da ispari. Kako je agregat hladan i kompjuter motora radi, on šalje bogatiju mešavinu goriva i vazduha. Bogatija smeša, ili gorivo, razblažuje ulje i stvara čađ koja ostaje u ulju. Upravo zbog toga dolazi do korozije unutar agregata i naslaga.

Zato, pre nego što ostavite motocikl da pretimi, zagrejte motor, promenite ulje i ostavite ga u praznom hodu do proleća.

Greška 4: Pokretanje motora zimi

Pokretanje motocikla bez namere da ga vozite zimi može samo naneti štetu vašem dvotočkašu. Najveći udar na akumulator je kada se električni starter pokrene. Startovanje da se agregat podmaže i zagreje, takođe nema smisla. Dokazano je da veliki procenat ukupne potrošnje zapravo dolazi od hladnog starta, a ne od kilometraže. 

Zato zamenite ulje, startujte motor odmah nakon zamene, ugasite i ne dirajte do proleća dok ne krenete u vožnju.

Profimedia
 

Greška 5: Pokrivanje motocikla ćebadima

Pokriveni motocikl zvuči lepo, ali nije uvek korisno. Korisno je samo ako to radimo na pravi način. Pokriveni motor ne sme biti prljav. Zato što će poklopac, posebno ako je motocikl napolju, trljati prljavštinu koja će delovati kao fini brusni papir. Poklopac mora biti paropropustljiv. Odnosno, da sva vlaga može proći u atmosferu tako da ne bude zarobljena oko motocikla. To dovodi do površinske korozije vijaka, loših električnih kontakata itd.

Dakle, pokrijte čist motor, ne skidajte poklopac do proleća i uverite se da je materijal paropropustljiv.

Greška 6: Prazan rezervoar korodira

Motocikl treba da prezimi s rezervoarom napunjenim do vrha. Što je više vazduha umesto goriva, rezervoar je podložniji koroziji iznutra. Znajte da nema ništa gore od prljavog rezervoara koji će uvek začepiti mlaznice ili karburatore.

Ako imate karburatore, ispustite benzin iz lončića. Važna stvar kod motocikla s karburatorima je da su slavina za gorivo i igle karburatora u dobrom stanju. Ovo je preduslov da vam benzin ne curi u cilindre.

Bonus video:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike