Prvi sneg uzeo svoj danak! Troje mrtvih u nekoliko teških saobraćajki! Stručnjak upozorava: Dva dana najkritičnija, nikako brže od 40 km/h!

08.01.2024

20:01

0

Autor: R.M.

Vozačima treba barem dva dana da se navniknu na nove uslove vožnje kada sneg padne na kolovoz

Prvi sneg uzeo svoj danak! Troje mrtvih u nekoliko teških saobraćajki! Stručnjak upozorava: Dva dana najkritičnija, nikako brže od 40 km/h!
Ilustracija - Copyright Profimedia

Prvi sneg u Srbiji na drugi dan Božića izgleda da je iznenadio mnoge vozače, pa smo već od ranog jutra imali nekoliko težih saobraćajnih nesreća. Nažalost, neke od njih završile su se fatalno.

Tako je jedna žena jutros poginula u nesreći na putu Kisač-Stepanovićevo. S.P.K. (40) iz Zmajeva kod Vrbasa bila je sama u vozilu kada je, nezvanično, zbog klizavog vozila izgubila kontrolu nad vozilom i sletela sa puta, a auto se prevrnuo. 

S.P.K. je je iza sebe ostavila muža i troje maloletne dece. Nažalost, ona nije bila jedina žrtva pa je tako na putu Zaječar-Negotin, došlo do teške saobraćajne nesreće u kojoj su se sudarila tri vozila. Jedna osoba je poginula, dok je druga hospitalizovana.

Na terenu su bili vatrogasci koji su izvlačili zarobljene putnike iz slupanih automobila.

Jedan vozač poginuo je u saobraćajnoj nezgodi na izlazu sa Mosta na Adi u Ulicu Jurija Gagarina. Nezgoda se dogodila oko 7 sati, a vozilo se najverovatnije zakucalo u stub.
Hitna pomoć je na licu mesta konstatovala smrt vozača, muškarca starosti oko 35 godina.
Teška saobraćajka, srećom bez poginulih, desila se i na auto-putu kod isključenja Ruma-Šabac. Došlo je do sudara više automobila i kamiona koji se preprečio.

Nažalost, ovo nisu bile jedine saobraćajke u toku današnjeg dana.

Zimske gume

Pukovnik saobraćajne polciije Zlatko Belencan je za Tanjug izjavio da se zbog niske temperature stvara led na kolovozu zbog čega je potrebno koristiti zimske gume i smanjiti brzinu.

- Zimski pneumatici su obavezni, zato što letnji pneumatici gube svoje svojstvo prilikom kretanja ispod sedam stepeni. Danas je već oko nule, tako da zbog toga su potrebni zimski pneumatici, brzina da se prilagodi stanju puta i uslovima u saobraćaju - naveo je Belencan.

 

 

Belencan savetuje vozačima da isplaniraju više vremena za putovanje, kako ne bi došli u situaciju da povećaju brzinu i tako ugroze svoj i živote drugih učesnika u saobraćaju. 

- Iako je dozvoljena brzina, recimo, 50, ukoliko je takvo stanje (loše) vidljivosti, smanjiti brzinu kretanja, naročito na autoputu, zato što očekujemo pojačan intenzitet saobraćaja, povratak sa zimskih centara i pojačan tranzit kroz zemlju - rekao je Belencan Tanjugu.

Ne brže od 40 km/h

A kolika je optimalna brzina teško je proceniti, ali Mladen Rašeta iz Privredne komora auto-škola Srbije smatra da ne bi trebalo voziti iznad 40 km/h.

 

 

- Kada padne prvi sneg treba smanjiti brzinu, povećati rastojanje. To znači da treba biti barem duplo više nego što je kada put nije klizav. Teško je reći koja je optimalna brzina i sve je stvar od uslova na kolovozu. Ako ima snega i leda zavisi od puta, guma, drugih učesnika u saobraćaju ali nekih 40 km/h je već previše - objasnio je on.

U prilog tome ide i objašnjenje na sajtu Agencije za bezbednost saobraćaja prema kome pri brzini od 40 km/h zaustavni trag prilikom naglog kočenja ako imate zimske gume je 29 metara. 
Ako imate gume za sve četiri sezone, onda je 42 metra a ako imate letnje gume onda je čak 61 metar!

Zakonski je dovoljno da imate zimske gume na pogonskim, najčešće prednjim, točkovima. Međutim, Rašeta kaže da je to pogrešno jer u suštini sve četiri su bitne.

- Prve dve su bitne kada treba da se pokrene vozilo, ali kada treba da se koči bitne su sve četiri zimske. Kada treba da se skreće, ako su zadnje gume letnje, često se dešava da se vozilo okreće - dodaje on.

 

 

Ono što je zapravo najveći problem jeste što vozači nisu navikli na vožnju po snegu zbog čega im je prvih nekoliko dana, dok se ne priviknu, uvek problematično.

- Opustili smo se preko leta i onda kada izađemo na prvi sneg i led nismo naviknuti i ne znamo kako da odreagujemo. Posle par dana vožnje pod takvim uslovima znamo na vreme kada ćemo da kočimo, kako da skrećemo... prvi i drugi dan su najkritičniji i tada treba biti jako oprezan - kaže Rašeta.

 

 

On podseća da su zimske gume obavezne i ako je neko ostavio letnje onda je najbolje da ostavi auto u garaži ili parkingu i koristi drugi prevoz.

- Ko nije mislio na vreme, najbolje je da pešači - zaključio je Rašeta.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike