Milenko Škarić: Da biste bili uspešni, pored strasti, treba da postoji stroga disciplina

26.02.2023

18:45

0

Vlasnik i osnivač Skymusic-a priča za 24sedam o organizaciji Music Awards Ceremony, zaradi i gubicima u muzičkoj industriji, prednostima i rizicima ovog posla

Milenko Škarić: Da biste bili uspešni, pored strasti, treba da postoji stroga disciplina
Milenko Škarić - Copyright Mateja Stanisavljević/ATAImages

Finansijski gubici su neizostavan deo svakog biznisa, iako to mnogi ne žele da priznaju. Smatram da je i to iskustvo neophodno, da biste sutra imali bolju procenu i donosili ispravne poslovne odluke. Mi u Skymusic-u smo za gotovo 30 godina postojanja imali i projekte koji su finansijski isplatljivi i one koji to nisu. Moj motiv je pomeranje standarda i granica sa svakim novim projektom, a satisfakcija nakon odlično urađenog posla je i više nego adekvatna nagrada za trud.

Ovim rečima je vlasnik i osnivač Skymusic-a, Milenko Škarić, u intervjuu za 24sedam objasnio s kojim se izazovima susreće u svom poslu i šta je ono što ga najviše motiviše.

U organizaciji Skymusic-a nedavno je održan Music Awards Ceremony (MAC), jedan od najvećih muzičkih projekata u regionu. Škarić kaže da su samo pripreme trajale po nekoliko meseci i da je u svemu bilo angažovano više od hiljadu i po ljudi.

- MAC je najzahtevniji muzički projekat u regionu, budući da okuplja izvođače iz svih zemalja bivše Jugoslavije i istovremeno ujedinjuje sve muzičke žanrove, uz glamuroznu ceremoniju dodele nagrada najistaknutijim izvođačima, i to u više od 20 kategorija. Njegova organizacija je izuzetno kompleksna, jer podrazumeva pripreme koje traju po nekoliko meseci, od poziva radio stanicama u čitavom regionu da predlože svoje kandidate za MAC nagrade, nakon čega sledi kategorizacija nominacija, što je ogroman i veoma osetljiv posao. U proteklim godinama na MAC adresu je stiglo više od dva miliona glasova, ove godine ta cifra se uvečala tri puta, pa smo imali više od šest miliona glasova iz celog sveta. To znači da je potrebno napraviti platformu za glasanje koja može da podrži taj intenzitet i frekvenciju saobraćaja. Mi smo ove godine pored zvaničnog sajta ceremonije, omogućili i glasanje putem zvaničnog YouTube kanala MAC-a i putem besplatne aplikacije eFinity - istakao je Škarić.

Šta je, generalno, najteže kod organizacije tako velikih muzičkih događaja?

- MAC je svaki put realizovan uz podršku UNICEF-a, tako da je to još jedan aspekt kom pristupamo sa velikom pažnjom. Selekcija izvođača koji će nastupiti na MAC-u je takođe veoma zahtevan i dugotrajan proces, jer je potrebno da okupite sve najveće muzičke zvezde regiona na jednom mestu, u određenom terminu. Pritom, javnost od vas očekuje objektivnost, iako često zanemaruje činjenicu da na neke stvari ne možete da utičete, poput toga da li pojedinim izvođačima predloženi termin odgovara i da li su objektivno sprečeni da se pojave na ceremoniji.

Mateja Stanisavljević/ATAImages
 

Neophodno je sagledati i zahteve izvođača i uraditi sve da se ti zahtevi i ispune. Od toga koliko će vremena imati da pripreme svoj nastup, kako će izgledati bina, kakva će biti scenografija, koji specijalni audio-vizuelni elementi će pratiti nastup i dodatno pojačati čitav ugođaj i slično. I naravno, čitava oprema koja mora da isprati tehničke standarde ovako zahtevnog događaja.

Koliki tim je potreban za organizaciju događaja?

- Više od hiljadu i po ljudi je bilo angažovano na organizaciji ovogodišnjeg MAC-a. Manifestacija je ove godine po prvi put trajala dva dana, na šta su ljubitelji muzike izuzetno pozitivno reagovali, ali je organizaciono bilo dosta zahtevnije od prethodnih godina. Ipak, smatram da smo ispunili očekivanja pubike i da je Skymusic, zahvaljujući pre svega visokom nivou profesionalnosti zaposlenih koji su radili na ovom projektu, potvrdio svoju regionalnu lidersku poziciju u oblasti organizacije i tehničke produkcije velikih događaja u ovom delu Evrope.

Pehovi su normalna stvar

Šta je najveći rizik u organizaciji velikih događaja poput onih koje radi Skymusic?

- Uvek su to faktori na koje ne možete da utičete, kao što smo letos imali peh sa Belgrade Beer fest-om i Belgrade Music Week-om, kada smo imali odlaganja programa zbog kiše. To naizgled deluje kao bezazlena stvar, ali zahteva čitavu reorganizaciju, i internu i eksternu, što je poprilično nezahvalno. Srećom, iako je moglo da se odrazi na posećenost festivala, posetioci su u oba slučaja imali razumevanja za ove nepredviđene okolnosti.

Kolika je zarada u odnosu na ulaganje za neku manifestaciju?

- MAC zapravo nije komercijalan projekat. On je nastao na ideji da kroz muziku ujedinimo region i istovremeno doprinesemo razvoju muzičke industrije regiona, uz afirmisanje izuzetnosti, saradnje, tolerancije i različitosti. Te vrednosti su prepoznate od strane svih zemalja učesnica, i to je razlog zašto se manifestacija svaki put, pored Srbije, emituje i na nacionalnim TV frekvencijama u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Makedoniji, Crnoj Gori i Sloveniji. Njegova vrednost upravo leži u tome. Zbog toga se najviše fokusiramo na kvalitet programa i na tehničku produkciju, a ne na njegovu komercijalnu dobit.

Šta ste vi naučili u ovom poslu i koliko vam vremena oduzima?

- Imao sam sreću da se bavim poslom u kom uživam, tako da imam malo drugačiju perspektivu od uobičajne. Na svoj posao ne gledam kroz prizmu vremena koje mi oduzima, već se fokusiram na ono šta u tom procesu dobijam. Tu pre svega mislim na mogućnost da se kreativno izrazim, eksperimentišem i da svakog dana vidim svoj napredak, što je, složićete se, privilegija malog broja ljudi. Ipak, da biste se uspešno bavili nekim poslom, potrebno je da, pored strasti, postoji stroga disciplina i jasna vizija onoga što želite da ostvarite.

M. K./ATAImages
 

Da li su finansijski gubici česti i kako se s tim nosite?

- Finansijski gubici su neizostavan deo svakog biznisa, iako to mnogi ne žele da priznaju. Smatram da je i to iskustvo neophodno, da biste sutra imali bolju procenu i donosili ispravne poslovne odluke. Mi u Skymusic-u smo za gotovo 30 godina postojanja imali i projekte koji su finansijski bili isplatljivi, i one koji to nisu bili. Kod ovih koje nose određene potencijalne rizike, timski odlučimo o daljim koracima. Mislim da je važno da čujete šta vaši zaposleni imaju da kažu, često se ispostavi da su u pravu.

Mnogo biznismena se žali na porez koji plaća državi. Šta vi mislite o tome?

- Plaćanje poreza državi je sasvim normalna stvar u celom svetu i ne vidim ništa sporno u tome.

Da li biste i drugima savetovali da se bave ovim biznisom i zašto?

- Naravno. Svako ko ima afinitete ka bilo kojoj profesiji, trebalo bi da se u njoj i oproba. To je odlična polazna osnova za uspeh. Moj motiv je pomeranje standarda i granica sa svakim novim projektom koji Skymusic radi, a satisfakcija nakon odlično urađenog posla je i više nego adekvatna nagrada za trud.

BONUS VIDEO:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike