Raspeće u stvarnom životu: Na Filipinima osam ljudi prikovano na krst - katolička crkva protiv krvave ceremonije (FOTO)

08.04.2023

07:25

0

Autor: M.M.

Raspeće u stvarnom životu u selu San Pedro Kutud severno od Manile nastavljeno je nakon trogodišnje pauze zbog pandemije koronavirusa

Raspeće u stvarnom životu: Na Filipinima osam ljudi prikovano na krst - katolička crkva protiv krvave ceremonije (FOTO)
Neobična ceremonija na Filipinima - Copyright AP Photo/Aaron Favila

Osam ljudi je prikovano na krstove kako bi se ponovila patnja Isusa Hrista u krvavoj tradiciji Velikog petka koja privlači hiljade poklonika i turista na Filipine, uprkos tome što ih je katolička crkva odbacila.

Raspeće u stvarnom životu u selu San Pedro Kutud u provinciji Pampanga severno od Manile nastavljeno je nakon trogodišnje pauze zbog pandemije koronavirusa.

AP Photo/Aaron Favila
 

Desetak seljana se prijavilo, ali je učestvovalo samo osam muškaraca, uključujući 62-godišnjeg slikara Rubena Enajea, koji je 34. put prikovan za drveni krst u San Pedro Kutudu. Na konferenciji za novinare ubrzo nakon njegovog kratkog razapinjanja na krst, Enaje je rekao da se moli za iskorenjivanje virusa Covid-19 i kraj ruske invazije na Ukrajinu, što je doprinelo rastu cena gasa i hrane širom sveta.

- Samo su ove dve zemlje uključene u taj rat, Rusija i Ukrajina, ali smo svi mi pogođeni - rekao je Enaje, koji je izgledao dobro i pokazao svoje zavijene ruke novinarima. Otac četvoro dece rekao je da želi da prekine svoje ovo pokajanje zbog svojih godina, ali će to konačno uraditi pre posta sledeće godine. Iako bol od zabijanja eksera nije bio tako intenzivan kao što se očekivalo, rekao je da se uvek osećao nervozno pre svakog raspeća.

AP Photo/Aaron Favila
 

 

- Da budem iskren, uvek sam nervozan jer bih mogao da završim mrtav na krstu - rekao je on pre zakucavanja u petak.

- Kada sam položen na krst, moje telo počinje da oseća hladno - rekao je on. Kada su mi ruke vezane, samo zatvorim oči i kažem sebi: "Mogu ovo. Mogu ovo."

Preživevši pad sa trospratnice 1985. godine, skoro bez ikakvih povreda, Enaje je prošao kroz iskušenje kao zahvalnost za ono što je smatrao čudom. Ritual je produžio nakon što su se najmiliji oporavljali od teških bolesti, jedan za drugim, pretvarajući ga u seosku ličnost kao „Hrista“ u velikoposnoj rekonstrukciji Krsnog puta.

AP Photo/Aaron Favila
 

Pred raspećem na brdu, Enaje i ostali poklonici, noseći trnovite krune od grančica, nosili su teške drvene krstove na leđima više od kilometra (više od pola milje) po vrućini. Seoski glumci obučeni kao rimski centurioni kasnije su mu zabili eksere od nerđajućeg čelika od 4 inča (10 cm) kroz dlanove i stopala, a zatim ga postavili na krst pod suncem na oko 10 minuta Drugi pokajnici hodali su bosi seoskim ulicama i udarali se po golim leđima oštrim bambusovim štapovima i komadima drveta.

Seoski glumci obučeni kao rimski centurioni kasnije su mu zabili eksere od nerđajućeg čelika od 10 cm kroz dlanove i stopala, a zatim ga postavili na krst na oko 10 minuta. Drugi pokajnici hodali su bosi seoskim ulicama i udarali se po golim leđima oštrim bambusovim štapovima i komadima drveta

AP Photo/Aaron Favila
 

Neki učesnici u prošlosti pravili su posekotine na leđima pokajnicima koristeći razbijeno staklo kako bi bili sigurni da je ritual bio dovoljno krvav. Jezivi spektakl odražava jedinstvenu struju katolicizma na Filipinima, koji spaja crkvene tradicije sa narodnim sujeverjem. Mnogi, uglavnom siromašni pokajnici prolaze kroz ritual kako bi okajali grehe, molili se za bolesne ili za bolji život i zahvalili se za čuda. Crkvene vođe na Filipinima su ne odobravaju raspeće i samobičuvanje i smatraju da Filipinci mogu da pokažu svoju duboku veru i versku odanost, a da ne povređuju sebe, već radeći u dobrotvorne svrhe, kao što je davanje krvi.


Robert Rejes, istaknuti katolički sveštenik i aktivista za ljudska prava u zemlji, rekao je da krvavi obredi odražavaju neuspeh crkve da u potpunosti obrazuje mnoge Filipince o hrišćanskim načelima, ostavljajući ih sami da istražuju lične načine traženja božanske pomoći za sve vrste bolesti.
AP Photo/Aaron Favila
 

Narodni katolicizam je postao duboko ukorenjen u lokalnoj religijskoj kulturi, rekao je Rejes, vodeći haotičnu procesiju crne statue Isusa Hrista zvanu Crni Nazarećanin svakog januara, za koju vlasti kažu da svake godine privlači više od miliona vernika u jednu od najvećih verskih zajednica u Aziji.

- Postavlja se pitanje gde smo bili mi, crkveni ljudi, kada su počeli ovo da rade - upitao je Rejes rekavši da bi sveštenstvo trebalo više da se posveti zajednici i da redovno razgovara sa seljanima.

AP Photo/Aaron Favila
 

- Ako im sudimo, samo ćemo ih otuđiti.

U međuvremenu, decenijama duga tradicija raspeća stavila je na mapu osiromašeni San Pedro Kutud - jedno od više od 500 sela u provinciji Pampanga koja uzgaja pirinač.

Organizatori su rekli da se više od 15.000 stranih i filipinskih turista i poklonika okupilo na zakucavanju krsta u Kutudu i još dva obližnja sela.

Vladala je praznična atmosfera dok su seljani prodavali flaširanu vodu, šešire, hranu i verske predmete, a policija i maršali su održavali red.

Bonus video:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike