Da li vam se dešava da ste umorni posle jela: Glavni razlozi i strategije kako da izbegnete ovu neprijatnu pojavu

03.12.2021

14:50

0

Umor nakon obroka može biti posledica namirnica koje ste jeli, ali i druge životne navike

Da li vam se dešava da ste umorni posle jela: Glavni razlozi i strategije kako da izbegnete ovu neprijatnu pojavu
Unsplash

Neke namirnice i određeni obroci mogu da prouzrokuju jak umor i pad energije. Istraživači su ponudili brojne teorije o tome zašto dolazi do ove pojave, ali se slažu u jednom – radi se o prirodnom odgovoru organizma koji ne mora biti znak za uzbunu.

Umor ili problemi sa koncentracijom nakon obroka su učestala pojava, a taj jaki umor se javlja u zavisnosti od toga šta ste jeli, kada ste jeli i koliko ste pojeli.

Za pojavu ovog stanja postoje nekoliko faktora.

Vrsta hrane koju konzumirate

Hrana bogata proteinima i ugljenim hidratima može uspavati više od ostale hrane. Neki naučnici veruju da su neke osobe umornije nakon obroka jer njihovo telo proizvodi više serotonina, a radi se o hormonu koji ima veliku ulogu u regulaciji raspoloženja i ciklusa spavanja.

Amino kiselina koja se naziva triptofan, a koja se nalazi u mnogim namirnicama bogatim proteinima, pomaže proizvodnji serotonina. Iz tog razloga, konzumacija ovakvih jela može izazvati osećaj umora.

Triptofan se nalazi u lososu, piletini, jajima, spanaću, semenkama, mleku, soji, siru.

Profimedia
 

Namirnice koje sadrže visoki udeo ugljenih hidrata su: testenina, pirinač, beli hleb, kolači, krofne, keks, mleko, šećer i bombone.

Količina hrane koju pojedete tokom obroka

Umor nakon obroka se često može javiti ako je on bio obilan, pa oni koji tako jedu češće i imaju ovu vrstu problema. Kada jedemo, šećer u krvi raste, pa može doći do porasta energije, ali i naglog pada. Ali tu su i neki drugi faktori koji mogu doprineti umoru nakon obroka.

Kako sprečiti umor?

Ako ste jeli na poslu, može biti dosta nezgodno ako vas napadne umor pre važnog sastanka kada morate biti potpuno koncentrisani, ali i ako radite na mašinama gde je potrebna sva vaša pažnja.

Studija iz 2017. godine je pratila uticaj obroka na rad kod radnika u noćnoj smeni, a otkrila je kako oni koji jedu uveče mnogo lošije obavljaju svoj posao i oko četiri sata ujutro su puno umorniji od onih koji nisu ništa jeli.

Postoje strategije koje vam mogu pomoći da sprečite ovu neprijatnu pojavu:

Jedite malo i često: Umesto da jedete velike obroke kada ste gladni, jedite češće ali manje količine hrane svakih nekoliko sati kako bi nivo energije bio u ravnoteži. Malo voća ili orašastih plodova bi trebalo da ublaži osećaj gladi, ali i da vam da energiju.

Unsplash
 

Dobro spavajte: Ako ste kvalitetno spavali tokom noći, manje su šanse da ćete iskusiti nagli pad energije nakon obroka.

Šetajte: Dovoljno je samo malo izlaganja suncu, a posebno nakon jela, kako biste manje osećali umor.

Tokom dana obavezno napravite kratku pauzu za odmor.

Ove taktike će vam pomoći da uravnotežite stanje organizma i sačuvate dovoljno snage za izazove koji vas čekaju tokom dana.

Kada je ipak vreme da se obratite lekaru?

Ako ste uvek umorni nakon obroka i ako to utiče na kvalitet vašeg života, onda morate da porazgovarate sa lekarom.

Određena medicinska stanja mogu doprineti umoru nakon obroka, a ovo su neka od njih: intolerancija na namirnice ili alergija, celijakija, anemija, dijabetes.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi