Ključ dugog i srećnog života Japanaca je način ishrane

11.11.2021

14:50

0

Kada je ishrana pogrešna, lekovi nemaju koristi. Kada je ishrana ispravna, medicina nije potrebna

Ključ dugog i srećnog života Japanaca je način ishrane
Pexels

Dobro definisana i zdrava ishrana ključ je dugog života. To je jedna od japanskih tajni kojom produžuju svoj životni vek. Tradicionalna japanska ishrana je siromašna masnoćama s uravnoteženim nutritivnim sadržajem.

Okinava je krajnje južno i izolovano ostrvo Japana. Istraživač sa "National Geographic" Den Batner naziva ostrvo "plavom zonom". Tu ljudi žive najduže i najsrećnije. I nije iznenađujuće da stanovnici Okinave svoju hranu smatraju lekom.

- Kada je ishrana pogrešna, lekovi nemaju koristi. Kada je ishrana ispravna, medicina nije potrebna - kaže ajurvedska poslovica. 

Japanska kuhinja poznata je po svojoj svežini, vitalnosti i snažnim karakteristikama. Kao i drugi azijski susedi, Japanci konzumiraju velike količine pirinča, uz razne proteine dobijene od soje i ribe. Svaki element ručka doprinosi zdravoj japanskoj ishrani, piše na svom blogu Nam Ngajen.

Posudica pirinča

Pirinač je osnova svakog azijskog jela, a Japan nije izuzetak. U japanskim jelima pirinač je prilog ili glavno jelo. Uprkos zapadnjačkoj ishrani, ljudi i dalje preferiraju posudu pirinča kuvanog na pari ispred ukusnog, masnog čizburgera. 

Pixabay
 

Ngajen ističe da se u Japanu mešaju beli i smeđi pirinač. Smeđi pirinač je neprerađen i navodno zdraviji od belog, ali teže svarljiv. Mešajući ih, imamo najbolje od obe vrste. 

Činija pirinča nudi širok skup hranjivih materija. Uključuje ugljene hidrate, potrebne kalorije i proteine. Redovna konzumacija pirinča smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti. Nema pritiska na želudac i održava vas sitima, te sprečava prejedanje.

Hrskav i sočan komad ribe

Japanci su poznati po konzumiranju sirove ribe. Ali sirova riba nije sve što japanska kuhinja može da ponudi. Pečenje ribe s malo ulja takođe je popularna tehnika kuvanja u japanskim domaćinstvima. Ribu pripremaju na žaru, tako što tiganj obmotaju aluminijumskom folijom. Zatim je polako kuvaju na laganoj vatri i bez ulja. Time se sprečava da se riba prepeče i zadržava sok.

Mali tanjir dobro pečene ribe na žaru donosi veliku nutritivnu vrednost. Jela na bazi ribe sadrže veliku količinu omega-3 i omega-6 masnih kiselina.

Japanci često praktikuju ishranu s niskim udelom masti i visokim sadržajem proteina. Takve namirnice su, između ostalih, riba i morski plodovi. Ova navika ima pozitivan učinak na srce i mozak u odnosu na one koji konzumiraju često crveno mesa.

Pexels
 

Dobro promešan "natto"

Ovo jedinstveno i prepoznatljivo jelo vrlo je popularno među Japancima. Stranci kažu da ne miriše primamljivo, da ima čudan okus i da je nejestivo. Međutim, ovaj jeftin i praktičan zalogaj nalazi se na policama gotovo svakog supermarketa.

"Natto" mora da se dobro promeša, a onda dolazi do procesa fermentacije. Fermentirani proizvodi od soje sadrže hranjive materije poput vlakana, proteina, magnezijuma i vitamina C ili K1. Probiotici jačaju probavni sistem. Vitamini doprinose jačanju kostiju i zuba. "Natto" i druge fermentisane namirnice od soje takođe mogu da smanje rizik od srčanih bolesti.

Sveže sezonsko povrće

Prednost života u Japanu je sezonsko povrće šarenih boja. Osim osvežavajućeg ukusa, sezonsko povrće sadrži ceo paket hranjivih materija i ima pozitivan zdravstveni učinak. Edamame mahune su, na primer, bogate vitaminima i mineralima. Mogu pomoći u smanjenju rizika od raka dojke i prostate.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Index

Najčitanije Vesti