Dan vožnje biciklom do posla: Prošla godina nas je naučila da se sa njim svuda može stići

21.05.2021

11:00 >> 11:47

0

Brojne su prednosti vožnje bicikla a najvažnije je to što ćete znatno poboljšati zdravlje

Dan vožnje biciklom do posla: Prošla godina nas je naučila da se sa njim svuda može stići
Copyright Pixabay

Do prošle godine gotovo da nismo ni pomišljali na bicikl. A onda je stigla 2020. godina sa svojim izazovima i mnogi su se setili da negde u podrumu imaju stari bicikl koji bi mogao da posluži za bezbedan odlazak na posao.

Oni ostali su morali da ga kupe. Prema nekim procenama, prošle godine je prodaja bicikala u svetu porasla za 60 odsto.

Tada su svi došli do zaključka da se biciklom može svuda stići, a pobornici okretanja pedala danas slave svoj dan.

Pixabay

Liga američkih biciklista je 1956. godine ustanovila Dan vožnje biciklom do posla, kako bi se promovisale zdravstvene prednosti vožnje bicikla do radnog mesta. A prednosti su brojne.

Pre svega, ne morata rano da ustajete i da čekate autobus ili da se nervirate vozeći automobil. Vaše prevozno sredstvo je uvek nadohvat ruke. Znači, štedite na vremenu koje možete mnogo bolje da iskoristite.

Na radno mesto ćete stići malo čupavi, ali orni i u dobroj kondiciji. Vrlo brzo će spasti i višak kilograma i bićete mnogo bolje raspoloženi. Studija iz 2015. godine otkrila je da se više od 6.000 smrti spreči svake godine zbog vožnje bicikla, a uz to vožnja biciklom dodaje šest meseci na očekivani životni vek.

Da napomenemo i da ćete uštedeti i nešto novca koji biste potrošili na autobuske karte ili na benzin. I na kraju, na taj način mislite i o dobrobiti planete. Prosečni automobil ispušta 271 gram ugljen-dioksida po pređenom kilometru, autobus 101 g CO2 po pređenom kilometru, a bicikl samo 16 grama ugljen-dioksida.

Pixabay

Prednosti svega ovoga najbolje znaju Holanđani. Ukupan procenat korišćenja bicikala u ovoj zemlji iznosi 89,1 odsto, a prema statistici, 27 odsto ukupnog prevoza na godišnjem nivou se obavi biciklima. Za potreba ljubitelja dvotočkaša izgrađeno je 35.000 kilometara biciklističkih staza. Čak i njihov premijer na posao ide biciklom.

Kažu da u glavnom gradu Holandije ima više bicikala nego ljudi. U zemlji se na kupovinu bicikala godišnje potroši skoro milijarda evra.

U Utrehtu, gradu gde 100.000 ljudi koristi bicikl svakog dana, napravljena je najveća garaža za bicikle. U prostoru od 17.000 kvadratnih metara organizovan je parking za 6.000 bicikala, a planirano je i proširenje.

Pixabay

Ali nisu Holanđani jedini koji biciklom idu do posla. Bicikl, od najmlađih do najstarijih, koriste i u Danskoj, Finskoj i, sve više, u Nemačkoj. Danci idu biciklima na posao, bez obzira na vremenske prilike, voze decu u obdanište, idu na žurke, u nabavku…

Pre nekoliko dana je kandidat hrvatske Zeleno-leve koalicije Tomislav Tomašević, koji je kandidat za gradonačelnika Zagreba, na konferenciju za novinare došao biciklom.

Kinezi takođe vole da voze bicikl, ali iz čisto praktičnih razloga, kako bi izbegli saobraćajne gužve. U Šangaju, gradu sa 23 miliona stanovnika, njih devet miliona redovno na posao ide biciklom.

Pročitajte i ovo:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike