Luksuz gubi sjaj? Kraj zlatne ere na pomolu

13.10.2023

12:09

0

Autor: D.M.

Louis Vuitton, Givenchy, Gucci, Balenciaga... Kupovina tradicionalnih luksuznih proizvoda zastrašujuća čak i za bogate kupce

Luksuz gubi sjaj? Kraj zlatne ere na pomolu
Guči radnja - Copyright Profimedia

Sektor luksuzne robe, koji je nekada cvetao, sada se suočava sa potencijalnim padom, prema izveštaju investicione banke RBC Capital Markets. Iako su neki luksuzni brendovi i dalje uspešni, poput LVMH Moet Hennessy, Kering i Compagnie Financiere Richemont SA, teškoće se naziru.

LVMH Moet Hennessy je osnovan 1987. godine u Francuskoj i postao je lider u proizvodnji luksuznih dobara, uključujući modne brendove poput Louis Vuitton i Givenchy. Kering, takođe francuski konglomerat, ima bogatu istoriju i poseduje modne kuće kao što su Gucci, Saint Laurent i Balenciaga. Compagnie Financiere Richemont SA, sa sedištem u Švajcarskoj, osnovan je 1988. godine i poznat je po vlasništvu nad luksuznim brendovima kao što su Cartier i Montblanc.

Osim toga, brendovi sportske opreme Nike i Puma su takođe dobro pozicionirani na tržištu luksuza. Nike, osnovan 1964. godine, postao je svetski lider u sportskoj odeći i obući. Puma, sa osnivanjem 1948. godine, takođe ima dugotrajnu istoriju u industriji sportske opreme.

Profimedia
 

EssilorLuxottica Societe, poznat po proizvodnji naočara i stakala, te Pandora, brend nakita, trenutno se suočavaju sa izazovima prema RBC izveštaju.

Jedan od razloga za oprez u luksuznom sektoru je veličina tržišta. Iako je trenutno oko 25% veće u odnosu na 2019. godinu, očekuje se usporavanje trendova rasta prihoda.

Rastući broj željenih potrošača, koji su prethodno doprineli procvatu luksuznog sektora, sada se smanjuje. To može ugroziti rast luksuzne industrije.

Profimedia
 

Takođe, promena faktora poput cena, obima i mešavine proizvoda može dodatno komplikovati situaciju za luksuzne kompanije. Iako su ovi faktori donosili korist u prošlosti, mogu se promeniti na štetu kompanija luksuznih proizvoda.

RBC ukazuje na prethodna tri "padanja luksuza" od 2010. godine, koja su trajala u proseku četiri kvartala i rezultirala padom cena akcija od 12%. Ovog puta, pad može biti ozbiljniji zbog faktora kao što su visoke kamatne stope, inflacija i ekonomska pitanja u Kini.

Profimedia
 

Makroekonomski udari i smanjeni raspoloživi prihod prosečnih potrošača mogu takođe značajno uticati na luksuznu potrošnju.

Sredinom ove godine, luksuzni maloprodajni sektor se vraćao na svoju početnu liniju nakon što je doživeo procvat zahvaljujući kupcima u Kini i SAD. Međutim, mnogi brendovi su zabeležili usporavanje rasta prodaje u SAD, dok je oporavak u Kini bio sporiji nego što se očekivalo.

Profimedia
 

Pored toga, aspirativni kupci, koji su nekada bili ciljna demografska grupa za luksuzne brendove, sada se suočavaju sa rastućim cenama, što ih može odvratiti od tradicionalnih luksuznih proizvoda. Ovo predstavlja dodatni izazov za industriju luksuza.

Ovo istraživanje ukazuje na promenljivu prirodu luksuznog sektora i potrebu za prilagođavanjem promenama na tržištu kako bi se očuvala konkurentska prednost luksuznih brendova.

BONUS VIDEO:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike