Upozorenje policije: Za decu visine do 1,35 metara posebno sedište ili podmetač! A evo zašto je obavezan pojas putnicima na zadnjem sedištu!

12.07.2023

14:51

0

Prilikom čeonih sudara najčešće ona lica na zadnjem sedištu koja nisu vezana preleću i praktično ubijaju vozača i putnika na prednjem sedištu

Upozorenje policije: Za decu visine do 1,35 metara posebno sedište ili podmetač! A evo zašto je obavezan pojas putnicima na zadnjem sedištu!
Dete u automobilu - Copyright Profimedia

Pukovnik policije Zlatko Belencan izjavio je danas da je prilikom putovanja, neophodno da vozilo bude ispravno, da svi putnici, kako na zadnjem tako i na prednjem sedištu, imaju sigurnosne pojaseve, da koferi budu postavljeni tako da ne ugrožavaju ni vozača ni putnika i da ne ometaju vidljivost, i da lica visine do 1,35 metara moraju imati posebna sedišta ili podmetače.

On je za Tanjug rekao da roditeljima treba da bude prioritet bezbedno i propisno učestvovanje u saobraćaju, što znači da deca po zakonu moraju da budu u dečijem sedištu, da sigurnosni pojas bude preko tela deteta i da dečije sedište obavezno bude pričvršćeno za vozilo onako kako je to predvideo proizvođač.

Napominje da prilikom čeonih sudara, najčešće ona lica na zadnjem sedištu koja nisu vezana sigurnosni pojasevima, preleću i praktično ubijaju vozača i putnika na prednjem sedištu.

Nacionalna kampanja korišćenja dečijeg sedišta je, kako kaže, odobrena od najvišeg tela u Srbiji koja se bavi bezbednošću u saobraćaju, u kom učestvuju gotovo sva ministarstva, i dodaje da se trenutno, zbog turističke sezone, najviše promovišu sigurnosni pojasevi, dešija sedišta i brzina jer je uočeno da su to faktori koji doprinose težim posledicama prilikom saobraćajnih nezgoda.

Kada je reč o putovanju, Belencan naglašava da putnici moraju biti spremni na odstupanje od vremenskog planiranja zbog graničnih prelaza i određenih radova na putu, da moraju da imaju ispravno vozilo, da svi putnici moraju da koriste sigurnosni pojas, da koferi moraju biti postavljeni tako da ne ugrožavaju ni vozača, ni putnika i da ne ometaju vidljivost, i da je neophodno odmoriti se čim nastupi prvi umor.

Freepik
 

 

"U narednom periodu ćemo kontrolisati turističke autobuse. Akcenat je dat zajedno sa Asocijacijom turističkih agencija, da se autobusi pregledaju pre nego što krenu na put da bi se propisno i bezbedno prevozili putnici koji su se opredelili da letuju na nekoj od destinacija", rekao je on i dodao da će se vršiti i kontrola vozača kako bi se utvrdilo da li ispunjavaju sve uslove.

Uslovi koje vozači moraju da ispunjavaju, kako je objasnio, su da vozač mora biti zaposlen, mora imati individualnu karticu za digitalni tahograf, mora imati odgovarajuću kategoriju, mora biti psiho fizički sposoban, odnosno da nije pod dejstvom alkohola, psihoaktivnih supstanci i za vozilo mora imati šestomesečni tehnički pregled i odgovarajuću opremu. 

"MUP je od 1. juna krenuo akciju turističke sezone, što znači pojačano prisustvo saobraćajne policije, opšte nadležnosti i određenih pripadnika žandarmerije. Pokrivaju se odmarališta, benzinske pumpe, a cilj MUP-a jeste bezbedno učestvovanje u saobraćaju, ali i zaštita imovine prilikom odmora", naveo je on. 

Ocenio je da je situacija opšte bezbednosti saobraćaja mnogo bolja nego što je bila 2019. godine, uzimajući u obzir činjenicu da je za isti period godine, 26 lica manje poginulo nego 2019. godine. 

"Kada govorimo o broju saobraćajnih nezgoda, 850 saobraćajnih nezgoda je manje ako uzmemo uporedni period, i ono što ne treba isto zanemariti, jeste to da je 1300 lica manje povređeno u saobraćajnim nezgodama", rekao je on i dodao da je cilj svih preventivnih i repsresivnih aktivnosti prevođenje učesnika u saobraćaju, na pozitivnu stranu bezbednosti saobraćaja.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike