Domaći startap lansirao spas za lovce, ali i sve vlasnike pasa

25.03.2024

09:57

0

Autor: R.B.

Sistem za praćenje pasa koji omogućava njihovo lociranje u svakom trenutku, inovacija je srpskog startapa „Canandi“

Domaći startap lansirao spas za lovce, ali i sve vlasnike pasa
Ilustracija - Copyright Profimedia

Zahvaljujući upotrebljivosti i inovativnosti svog poroizvoda, srpski startap „Canandi“ privukao je pažnju investitora. Glavni proizvod ovog startapa, koji su napravili doktori nauka, vodeći lovci i IT stručnjaci, bila je ogrlica za pse ali je ideja u međuvremenu dobile nove obećavajuće pravce, potvrđuje to i finansijska podrška Fonda za inovacionu delatnost, Startech-a i Kancelarije za lokalni ekonomski razvoj grada Niša, piše nedeljnik „NIN“.

Jedan od osnivača startapa i njegov CEO, Slavimir Stošović, kaže da je kompanija usmerena na prirodu od samog osnivanja, i da je ostala odana svojoj glavnoj misiji - očuvanju ekologije i biodiverziteta.

– Gradimo inovativne proizvode i postavljamo visoke standarde u domenu tehnoloških rešenja koja doprinose njenom očuvanju. Za sve one koji se pitaju može li visoka tehnologija da bude u službi očuvanja prirode, ljudi koji vode našu kompaniju pokazuju da - može – kaže Stošović.

Glavni proizvod im je ogrlica za praćenje lovačkih pasa "canandi dog", koja se sastoji od ogrlice za pse, lovčevog prijemnika i mobilne aplikacije, čime vlasnici pasa u svakom trenutku znaju položaj svojih ljubimaca.

– U međuvremenu je otkriven dodatni tržišni potencijal u oblasti monitoringa divljih životinja. Tako je nastala "canandi wild", koja pomaže lovcima i istraživačima u očuvanju retkih vrsta i raznovrsnosti životinjskog sveta – objašnjava Stošović.

Od pasa do beloglavog supa

Profesor ističe i da je razvijena MVP ogrlica za praćenje retkih divljih vrsta (medved, šakal, vuk, ris i dr.) kao i divljih životinja koje se kroz reintrodukciju vraćaju na prostore iz kojih su istrebljene (evropski jelen, jelen lopatar, divokoza, muflon i dr.)

Njegov tim je za potrebe praćenja ptica grabljivica razvio odašiljač koji će biti postavljen tokom ove godine na sovu i beloglavog supa.

Zanimljivo je da ogrlica za pse nije i prvobitna namera ovog startapa, već posledica njegovog prilagođavanja tržištu.

– Ne mogu i nisu sve ideje uspešne. Modifikacijom jedne ideje koju nismo uspeli da razvijemo do kraja, došli smo do ideje da razvijamo canandi ogrlicu za praćenje lovačkih pasa. Jedan od članova našeg tima je lovac i dobro je poznavao probleme sa kojima se susreću. Dao je predlog da razvijenu tehnologiju "prebacimo" u ogrlicu za praćenje i zaštitu lovačkih pasa i tako je nastao naš proizvod – kaže Stošović.

On objašnjava da danas 25 miliona ljudi ima tu strast i ljubav prema prirodi. Preko 70% lovaca danas poseduje dva ili više pasa, a kako su posebno obučeni, njihova novčana vrednost je preko 5.000 evra po psu. Napominje da lovci imaju veliki problem da zaštite svoje pse od gubitka i krađe (samo u Francuskoj godišnje se izgubi ili ukrade 60 hiljada pasa).

„Canandi“ ideju su podržali Fond za inovacionu delatnost, Startech i Kancelarije za lokalni ekonomski razvoj grada Niša.

– Dobitnici smo tri fonda u ukupnoj vrednosti od 167.000 evra, što je bilo dovoljno da razvijemo MVP (finalnu verziju hardvera, konačan 3D model kućišta, softver za mikrokontrolere i mobilnu aplikaciju), uradimo brending, definišemo marketing kampanju i nastupimo na tri međunarodna sajma kako bi se predstavili svojim korisnicima.
Velike investicije tek očekujemo. Cilj nam je da postanemo prepoznatljivi na tržištu što će nam poboljšati i pregovaračku poziciju sa potencijalnim investitorima – zaključuje Stošović.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

TAGOVI:

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike