Prolazak kroz crveno svetlo je ozbiljan saobraćajni prekršaj: "Porše" izgleda ima rešenje za to
Ova kompanija je osmislila novu tehnologiju koja bi trebalo da pomogne u rešavanju ovog problema
Svaki vozač zna da je prolazak kroz crveno svetlo na semaforu ozbiljan saobraćajni prekršaj koji za posledicu može da ima sudar ili nesreću ogromnih srazmera.
Upravoz zato je, da bi se pomoglo u rešenju tog problema, "Porše" osmislio novu tehnologiju.
U pitanju je svetlosni sistem u vozilu koji prati promenu svetala na semaforu i na taj način omogućava vozačima više šanse da ga uoče na vreme i reaguju, piše "Carbuzz".
I ne samo to, ova tehnologija bi mogla da smanji šanse za opasno kočenje u hitnim situacijama kada vozač kasno uoči promenu svetala na semaforu, jer ovaj scenario često rezultira udarom drugog automobila koji prilazi iza.
Prema "Poršeovom" dizajnu, sistem koristi kameru, izvor svetlosti i tehnologiju za kontrolu svetlosti u automobilu. Ova svetla se mogu postaviti iznad instrument table, ali i na druga mesta u unutrašnjosti, a pokazivaće crvenu, narandžastu (žutu) i zelenu svetlost baš kao i semafor.
Nemačka kompanija u dokumentaciji navodi da kontrolni uređaj koji prepoznaje boju svetla na semaforu možda neće moći da reprodukuje preciznu nijansu u unutrašnjosti vozila, ali bi trebalo da bude dovoljna da vozač lako ustanovi o kojem svetlu na semaforu je reč.
Svetlosna linija će biti dovoljno velika da se vidi pod velikim uglom, čak i kad vozač ne gleda direktno u izvor svetlosti. U niskim automobilima kao što je "Porše 911" može biti teško uočiti semafor, u zavisnosti od toga gde se semafor nalazi u odnosu na automobil.
Svetlosna linija može da bude i zakrivljena da bi se uklopila u određanu armaturnu ploču. Primera radi, "Porše Taycan" ima širu instrument tablu u odnosu na model "718 Boxster" koji poseduje kompaktniju.
Postavljanjem izvora svetlosti u poprečnom smeru ili visoko na štitnik od sunca, promena boje se takođe može uočiti kada vozač gleda kroz bočni prozor ili pravo kroz vetrobransko staklo, a ne direktno u instrument tablu.
Ometanje vožnje je značajan problem u eri ekrana osetljivih na dodir, tako da ima logike u "Poršeovom" izumu. Kada se promeni svetlo na semaforu, razlika između vozača koji reaguje sekundu brže nego inače može da spasi život.
"Poršeov" izum je još uvek u fazi patenta, ali ipak predstavlja napredak. Danas postoje sistemi prepoznavanja znakova i kamere, a "BMW"-ova nova Serija 7 koristi unutrašnju svetlosnu liniju pod nazivom "Interaction Bar" za "komunikaciju" sa vozačem. Jedna od funkcija ove svetlosne linije je povezana sa "Safe Exit funkcijom" i obaveštava putnike da li je sigurno izaći iz automobila.
Ipak, "Poršeov" sistem zahteva mnogo brži odgovor i doneće novo iskustvo ukoliko se nađe u produkcijskom modelu.
BONUS VIDEO:
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari