Zamka na tržištu polovnjaka: Kupujemo automobile iz Nemačke koji nisu ni videli nemačke puteve
Da li ste znali da se u Nemačkoj prodaju polovni automobili koji nisu bili registriovani u Nemačkoj?
Nemačka je za većinu kupaca najpopularnije tržište polovnih automobila, a kupci sa istoka Evrope najviše cene polovne automobile koji dolaze upravo iz Nemačke.
Nema sumnje da nemačko tržište polovnih automobila ima najbogatiju ponudu u Evropi. Međutim, neka vozila ponuđena u oglasnicima mogu biti iz drugih zemalja.
Podatci carVertical, kompanije koja se bavi istorijatom vozila, sugerišu da 4,3 odsto automobila za prodaju u Nemačkoj možda nikada nije videlo puteve Berlina, Minhena ili Hamburga, kao ni kultne autobanove – jer su došli iz drugih zemalja.
Odakle su automobili koji se prodaju u Nemačkoj?
Vodeće zemlje u kojima su polovni automobili prvi puta registrovani pre uvoza u Nemačku su Italija (16,6%), Francuska (12,7%), SAD (10,6%), Belgija (9,1%) i Rumunija (5,1%).
Umesto da dobiju automobil iz Nemačke, kupci rizikuju kupoavinu vozila koje je uvezeno iz druge zemlje. Ako prodavac skriva zemlju porekla automobila, lako je moguće da vozilo možda nije u najboljem stanju.
Nekvalitetni servisi, velika kilometraža i skrivena oštećenja česti su razlozi zbog kojih prodavci pokušavaju da prikriju prošlost vozila i prodaju ga negde drugde. A budući da države često ne razmenjuju podatke o istoriji automobila, praćenje prevara povezanih s prekograničnim transakcijama može biti teško.
- Čak 4,3 odsto automobila s istorijiskim podacima u Nemačkoj imalo je neke podatke zabeležene u stranim zemljama. Primetili smo da ljudi prodaju skupe modele u Nemačkoj, ali naši podaci sugerišu da mnogi od njih nikada nisu korišćeni u toj zemlji. To stvara iluziju da kupujete dobro održavan nemački automobil, a zapravo se uvozi iz Italije, Francuske ili Rumunije - objašnjava Matas Bazelis, voditelj komunikacija i stručnjak za automobile u carVerticalu.
Šta privlači kupce i prodavce automobila iz istočne Europe nemačkom tržištu?
Prema Buzelisu, nedostatak novih automobila utiče na ograničen izbor visokokvalitetnih automobila na tržištu polovnih vozila. Zbog toga neki prodavci pokušavaju da prodaju svoja vozila oglašavajući ih u Nemačkoj jer je tamo veća publika. Ako neko ne može prodati svoj automobil u Češkoj ili Rumuniji, može to pokušati učiniti negde drugde.
Nemačka ima dugu istoriju privlačenja kupaca automobila iz istočne Europe. Popularan je mit da vozači u Nemačkoj kupuju novije, bolje opremljene i skuplje automobile, te istovremeno strogo slede preporuke proizvođača za održavanje. Realnost je neretko drugačija.
Bonus video:
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari