Dramatičan potez Džejmsa Kamerona: Glumci u „Avataru“ potopljeni u 3,4 miliona litara vode (FOTO/VIDEO)

18.12.2022

07:30

0

Autor: Dejan Ćirić

Nakon uspeha ovog ostvarenja, mnogi filmovi početkom druge decenije ovog veka pretvoreni su u 3D ostvarenja u postprodukciji, ploveći na talasu koji je na kraju nestao

Dramatičan potez Džejmsa Kamerona: Glumci u „Avataru“ potopljeni u 3,4 miliona litara vode (FOTO/VIDEO)
Film "Avatar: Put vode" - Copyright Promo/MCF

Tek nekoliko ovogodišnjih blokbastera može da oduševi publiku izgledom na velikom platnu. Među njima je bez sumnje prvi na spisku nastavak „Avatara“. Za to je najzaslužnije snimanje 3D kamerama i „potapanje“ ekipe.

Posle višegodišnje dominacije Marvelovih filmova i drugih visokobudžetnih ostvarenja, stiže dašak svežeg vazduha kada je reč o upotrebi vizuelnih efekata, navodi Business insider.

U julu ove godine portal Ringer je pisao da „Marvel ima problem sa vizuelnim efektima“. Istog meseca, stručnjak za specijalne efekte koji je radio na Marvelovim filmovima napisao je oštar tekst za Vulture, navodeći da Marvel preopterećuje produkcije za izradu vizuelnih efekata i zahteva promene u poslednjem trenutku.

Profimedia
 

Marvel u problemu

Nema samo Marvel problem sa manjkom kvalitetnih stručnjaka za izradu vizuelnih efekata, ali pošto je u bioskopima u proteklih godinu dana bilo više Marvelovih ostvarenja nego bilo koje druge franšize, ti filmovi su dobri za početak analize.

Problemi sa kojima se suočavaju autori Marvelovih filmova odraz su stanja kod svih visokobudžetnih ostvarenja trenutno. Tek nekoliko ovogodišnjih blokbastera može da oduševi publiku izgledom na velikom platnu, što je poražavajuće kada se ima u vidu da se filmska industrija bori svim silama da se oporavi od pandemije.

Profimedia
 

Glumci pod vodom

Avatar: Put vode“ izgleda toliko dobro i moćno na bioskopskom platnu upravo zbog toga što reditelj Džejms Kameron nije štedeo na podvodnim kadrovima.

Umesto da snimaju ispred plavih ili zelenih zidova, Kameron i njegova ekipa razvili su podvodnu tehnologiju snimanja i glumačku ekipu tokom većeg dela snimanja „potopili“ u rezervoar od 900.000 galona (3,4 miliona litara) vode.

Profimedia
 

Komentarišući zašto je to uradio, Kameron je rekao: „Ne znam, možda da bi izgledalo dobro.“

Kruna svega je činjenica da je film sniman 3D kamerama.

Pogrešne odluke filmskih studija

Nakon uspeha „Avatara“, mnogi filmovi početkom druge decenije ovog veka pretvoreni su u 3D ostvarenja u postprodukciji, ploveći na talasu koji je na kraju nestao.

- Mislim da su studiji uprskali. Samo da bi uštedeli 20 odsto troškova za 3D išli su sa naknadnom konverzijom, koja film uzima iz ruku stvaraoca i stavlja ga u postprodukcijski proces koji je dao loš rezultat - rekao je Kameron za Tajms komentarišući sudbinu 3D tehnologije posle „Avatara“.

Profimedia
 

Na kraju krajeva, „Put vode“ napravljen je za bioskope i bila bi greška ne pogledati ga na velikom platnu zbog njegovog eventualnog izdanja za kućnu zabavu ili na platformi Dizni+. Postoje i drugi filmovi koje je ove godine trebalo gledati u bioskopu, kao što je „Top gan: Maverik“.

„Put vode“ napravljen je u više formata nego bilo koji drugi film koji se ovih dana prikazuje u bioskopima - od 3D verzije, preko vrhunskih velikih formata kao što je Imax, pa sve do visoke brzine kojom se smenjuju kadrovi. (Za neupućene, veća brzina kadrova treba da učini da sekvence sa teškim efektima izgledaju glatko.)

Publika shvata da su ovi vrhunski formati najbolji način da se vidi „Put vode“. Samo u Americi, film je u četvrtak zaradio 17 miliona dolara, a 61 odsto te sume dolazi od formata 3D i Imax, navodi kompanija Dizni.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike