Poznati na udaru internet mafije: Koriste likove slavnih da reklamiraju sumnjive lekove i proizvode za mršavljenje!

18.03.2024

20:01

0

Autor: R.M.

Prevaranti zloupotrebljavaju likove poznatih ličnosti za reklame sumnjivih proizvoda jer znaju da se to obično završi samo uklanjanjem spornog materijala

Poznati na udaru internet mafije: Koriste likove slavnih da reklamiraju sumnjive lekove i proizvode za mršavljenje!
Copyright Profimedia/ATA Images/Tanjug

Internet prevare nisu ništa novo, ali svakim danom prevaranti se dovijaju na različite načine da zarade novac i nekome zagorčaju život.

Toga nisu pošteđene ni javne ličnosti! Tako su već neko vreme na udaru pevačice, voditeljke pa čak i lekari.

Poslednja u nizu prevara koja je veoma učestala jeste prodaja suplemenata i lekova koristeći fotografije i lažne izjave poznatih.

Šema koja je uobičajna jeste da se pored fotografije slavne ličnosti stavi komentar u kome ona preporučuje proizvod koji se prodaje i hvali njegovu uspešnost.

Obično se radi o proizvodima za mršavljenje, ali i lekovima za neke bolesti.

Iako se lista javnih ličnosti čiji je identitet zloupotrebljen za ovakve reklame povećava, u poslednje vreme nekoliko njih se javno požalilo na to.

Tako je lik pevačice Slađe Alegro zloupotrebljen za reklamu sumnjivog preparata za mršavljenje, a ona je brzo demantovala na društvenim mrežama da ima bilo kakve veze sa tim preparatom.

Slično se desilo i sa Draganom Mirković koja je javno demantovala da je koristila proizvod za koji je zloupotrebljena njena fotografija i navodna preporuka.

Instagram printscreen/SladjaAllegro
 

I voditeljka Dea Đurđević takođe se našla na meti prevaranata, kao i njena koleginica Marija Egelja. Njihovi likovi su takođe zloupotrebljeni za reklame proizvoda koje nikada nisu ni koristile, niti imale ugovor o reklamiranju. 

Ali zanimljivo je da je na udar prevaranata došao i direktor Instituta za kardiovaskularne bolesti "Dedinje" Milovan Bojić. Zapravo njegov lik je više puta zloupotrebljavan od strane internet prevaranata i to za prodaju određenih lekova.

Teško uhvatiti prevarante

Nažalost, većina oštećenih ne može mnogo da učini jer se najčešće dešava da reklama za ove proizvode ne potiče uopšte iz Srbije već sa nekih stranih sajtova i servera.

Instagram screenshot / dragana_mirkovic
 

Advokat Nikola Vulović, koji se bavi internet prevarama, objasnio je za 24sedam da 

- To je klasnična zloupotreba nekog lika. Zlouptrebe se dešavaju jer vi na internetu, na nekom drugom regionu, možete da iskoristite bilo čiji lik. Dok neko to sazna vi ste već napravili neku platformu i oglase prodaje. Tako da su jako česte te zloupotrebe - kaže advokat.

On dodaje da to rade i strani i naši ljudi, a čak postoje portali koji rade generičke oglase sa vidno lošim prevodom. 

Instagram printscreen/deadjurdjevic_official
 

Međutim, on objašnjava da slavne ličnosti veoma teško mogu da se zaštite od ovakih lažnih oglasa.

- Jedino tako što imaju masu ljudi koji kontrolišu internet i svakodnevno ukucavaju njihova imena u različite pretraživače. Tako traže nove tekstove jer obično kada dođe do zloupotreba nečijeg lika, onda prevaranti ulože dosta u taj oglas koji ide često ide preko društvenih mreža. I, nalažalost, jako brzo počne da "iskače" jer je to neko platio. Neki ljudi na to uopšte ne obraćaju pažnju, a neki ne tolerišu. Sve zavisi od same osobe koliko ima vremena i želje da se bori protiv toga. To su nažalost redovne zloupotrebe javnih ličnosti - kaže on.

Vulović dodaje da su tužbe protiv ovakvih prevaranata retke.

- Kod zloupotreba lika obično se traži da se skine oglas koji je sporan. I to se relativno brzo ukloni sa svih pretraživača čim s obratite njihovih službama. I onda nemate neku potrebu da jurite nekoga sudski. Naročito je tu veliki problem što se to radi preko interneta. Recimo, imate nekoga ko je to uradio za teritoriju Srbiju a sajt je u Bocvani. I sad srpsko tužilaštvo treba da traži od njih podatke, pa onda oni traže tamo, a može na kraju da se ispostavi da je drugi softver na Bahamima! - objašnjava advokat.

Naglašava da je najkritičnije, zapravo, ako zbog ovakve reklame bude oštećen veliki broj ljudi.

- Bilo je par slučajeva velikih prevara. Bila je jedna grupa iz Niša gde se radilo o berzanskom trgovanju, a gde je oko 250 američkih građana prevareno za tridesetak miliona dolara. Ti slučajevi gde ima veliki broj oštećenih onda tužilaštvo tu, bez obzira što je opsežna akcija, insistira i sprovodi postupak do kraja - objasnio je Vulović.

Međutim, postoji jedan izuzetak u kome tužilaštvo sprovodi ozbiljne akcije ako se radi o prodaji proizvoda, a to je ako dođe do oštećenja organa prevarenih korisnika ili nuspojava.

- Bilo je takvih slučajeva. A u suštini se sve svodi na broj oštećenih, jer te prevare su jako česte - naglasio je Vulović.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike