Gejming nije igranje za Srbiju: Za godinu dana 150 miliona dolara zarade

21.04.2023

13:23

0

Autor: G.M.Š.

Samo 15 najvećih timova srpske gejming industrije u prošloj godini je zaradilo 150 miliona evra, za 20 odsto više nego prethodne

Gejming nije igranje za Srbiju: Za godinu dana 150 miliona dolara zarade
Ilustracija - Copyright https://pixabay.com/illustrations/gaming-pc-computer-colorful-art-7737628/

- Uz rast prihoda i u svdim ostlaim segmentima je rast 10 odsto i to konstantno u poslednjih nekoliko godina i nema razloga da ga ne očekujemo i ove. Tim pre što ćemo podržati našu gejming scenu kroz predstavljanje na najvećem sajmu ove industrije u Nemačkoj - rekao je Mihailo Vesović, direktor Sektora za strateške analize u Privrednoj komori Srbije (PKS), na predstavljanju godišnjeg izveštaja Gejming asocijacije Srbije (SGA) u PKS.

Izveštaj pokazuje da srpske kompanije prave najviše igre za mobilne platforme a da su igre u sva tri vida (mobilni, konzole, PC) preuzete u 2022. godini više od 100 miliona puta. Prihod je bio 150 miliona evra.

Najveća tržišta za srpske gejmere su SAD, Nemačka i Velika Britanija, kaže izvršna menadžerka SGA, Kristina Janković Obućina.

- Prole godine je ovde napravljeno 51 igra a u fazi razvoja je još 94. Ono što je bitno istaći je da je veći deo domaće produkcije originalan i intelektualna svojina naših autora, a autsorsing je samo 16 odsto – naglašava Janković Obućina.

Ono što srpske gejmere muči da postignu bolje rezultate od ovih jesu nedostatak kadrova i administrativne i poreske prepreke kod kuće.

Srpski gejmeri na Gamescomu

Ove godine predstavnici srpskih firmi iz gejming industrije prvi put će zvanično nastupiti na najvećem svetskom sajmu za gejmere – Gamescom u Kelnu.

- To je veoma važno jer iako se pojedine srpske firme već sada poznaju po imenu i svojim igrama u svetu nema još predstave o Srbiji kao metu gde se razvija gejming. Uz pomoć PKS ćemo u avgustu nastupiti na sajmu, pokazati se svetu i stupiti u kontakt sa svima koje nešto znače u branši – kaže za 24sedam Relja Bobić, programski direktor SGA.

- Mogu da kažem da je za tri pozicije u ovom sektoru najteže pronaći kadar. To su producenti, kojima je posao sličan kao u filmskoj industriji, zatim stručnjaci za akviziciju novih korisnika, i kao treće sve vrste menadžera. Zbog toga je veoma važno da što pre prilagodimo obrazovanje digitalnim veštinama i budućnosti – rekla je Janković Obućina.

I pored toga što imaju probleme sa visokim porezima i još veće sa dvostrukim oporezivanje kod izvoza u SAD kao i sa Carinom za uvoz opreme, velika većina ispitanih firmi, njih 72 odsto, optimistična po pitanju budućnosti razvoja gejming ekosistema u zemlji.

BONUS VIDEO:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike