Zašto je kul biti devojčica u svetu gejminga (VIDEO)

10.03.2023

07:35

0

Kao ni igranje igrica, ni njihovo pravljenje nije posao samo „za dečake“, velika je poruka poslata 9. marta svim devojčicama Srbije

Zašto je kul biti devojčica u svetu gejminga (VIDEO)
Ilustracija - Copyright Profimedia

Srbija je po malo čemu prva u Evropi, ali u svetu pravljenja PC i mobilnih igara to nije tako. Iako je i tu procenat učešća devojaka i žena tek na 30 odsto, to je vodeći nivo na Starom kontinentu, a možda i u svetu.

Ali pošto je dobar deo tih žena često na pozicijama poput HR ili social media, a ne „u proizvodnji“, ni sa ovim prestižnim rezultatom u globalnim razmerama dame, ali ni gospoda, iz srpskog gejminga nisu zadovoljni. Zbog toga je juče, na svojevrsni „gejmerski 8. mart“, u Beogradu upriličen niz veoma neuobičajenih događaja.

Srpska asocijacija video-igara (SGA), u saradnji sa kompanijom „3Lateral“ (Epic Games), superklasterom Creative Tech Serbia, a uz podršku USAID Srbija i ICT Hub Beograd (projekat Srbija Inovira), u Beogradu je organizovala pet događaja na četiri lokacije pod nazivom „SGA Empowers".

Namera je bila kristalno jasna - da se pokaže devojčicama kakve sve kreativne prilike imaju ako se opredele da idu ovim putem, ali i onim mladim ženama koje su taj put već započele, kojim smerom može da im ide karijera.

U „Nordeus fondaciji“ kažu da su veoma ponosni na 30 odsto žena u branši, ali i da žene, a pogotovo devojčice koje razmišljaju da se bave proizvodnjom igara, IT-jem ili naukom generalno, treba još više podržati i ohrabriti.

- Vidimo porast interesovanja devojčica da idu putem koji uključuje STEM, inženjerstvo i različite naučne discipline. Zbog toga su u „Nordeusu“ ovom prilikom devojčice mogle da čuju žene eksperte iz pet gejming studija na koji su način one došle u gejming industriju, koji je njihov obrazovni put, koji je razvojni put, zašto su se odlučile za tu industriju i šta sada rade.

 

Posao sa budućnošću

Gejming industrija je rastući sektor u Srbiji, koji nije uzdrmala ni aktuelna ekonomska kriza, i gde se beleži stabilan godišnji rast od deset odsto.
Prema podacima SGA, u zemlji radi 130 kompanija sa  2.300 zaposlenih. Ova ne tako velika grupa ljudi je 2021. godine napravila prihod od 125 miliona evra, a novi izveštaj se nestrpljivo čeka do aprila.
Igre koje je pravila domaća pamet i kreativnost kupljene su ili preuzete globalno više od 370 miliona puta. Prošle godine objavljeno je 35 igara, a u tekućoj produkciji je preko 40 novih naslova.
Koliko je to veliko za tako malu zemlju kao što je Srbija, može se lako videti na sga.rs/games, gde se kotira više od 170 naslova.

- Devojčice imaju priliku da dobiju šire razumevanje kako jedan karijerni put može da izgleda, koje veštine su potrebne, a koje pasije mogu da imaju, i da dobiju sliku zašto je kul biti deo gejming industrije - kaže Miloš Paunović, iz „Nordeus fondacije“.

Gejming na dlanu

U prostorijama Univerziteta Metropoliten, u prepodnevnim časovima je održana radionica gde je dizajnerkama digitalnih sadržaja, ali i onima koje nemaju mnogo iskustva u 3D programima, praktično pokazan „unreal engine 5“ – sada već industrijski standard razvojnog okruženja za brzo kreiranje prototipa i isprobavanje različitih ideja i scenarija u realnom vremenu.

Kako se koriste alati za modelovanje u UE5, kako se postavlja i teksturiše scena, kao i kako razviti jednostavna logiku kojom će testirati igrivost nivoa, pokazao im je Milan Ličina, jedan od najiskusnijih predavača iz ove oblasti kod nas.

Obezbeđeno je 15 mesta za računarom i 10 mesta za slušanje radionice bez praktičnog rada, a svoje registracije možete poslati ovde.

Za nesputane radoznalosti koje „žulja“ kako tačno nešto radi predviđena je bila hardverska radionica. Na „Tink Punk“ radionici kreativne elektronike u Centru za promociju nauke okupile su se zainteresovane devojke iz srednjih škola i sa fakulteta, bez obzira na svoje iskustvo u elektronici i programiranju.

Tu su, uz vešto vođenje mejkerke i inženjerke embeded sistema Katarine Perendić, napravile jednostavnu a zabavnu igru.

A ako ste već „na putu“…

Ovo prilikom nisu zaboravljene one mlade žene koje su već krenule put gejminga, ali na tom putu nailaze na brojne prepreke. Na radionici koju je vodila Magdalena Maksan iz Googla u Berlinu, u okviru #IamRemarkable inicijative te kompanije, već zaposlene žene u gejming industriji imale su priliku da saznaju kako da napreduju u karijeri i osnaže one oko sebe, da se ne bi osećale „uljezom“ u nazovimuškoj industriji.

Profimedia
 

U istom prostoru, „Miljenku Dereti“, uveče je održana panel diskusija na kojoj su se čuli predlozi rešenja za više „dobrih prilika“ i većom dobrodošlicom, a manje prepreka za talentovane devojčice u gejming industriji. Šta i kako, raspravljale su uz učesnike Katarina Stekić iz sektora za međunarodnu saradnju u Centru za promociju nauke, programska direktorka fondacije „Petlja“ Katarina Anđelković, zatim Mina Cvetinović Pavkov, šefica katedre za Vizuelne efekte, animaciju i gejm art na Fakultetu dramskih umetnosti, i već pomenuti Milan Ličina.

Uvod u svet igara za srednjoškolke

Poslednja, ali ne i najmanje važna radionica bila je namenjena srednjoškolkama koje sanjaju da kreiraju svoju video-igru. A takva igra podrazumeva pregršt različitih talenata – od crtanja ili pisanja muzike do organizacije rada, informatike i matematike.

Njih su u "Nordeus fondaciji" kroz predstavljanje gejming disciplina  – produkciju, gejm dizajn, art, development i marketing – sa osnovama procesa razvoja igara upoznale devojke koje rade u ovdašnjim najuspešnijim gejming kompanijama - „Nordeus“, „Mad Head Games“, „Ubisoft“ i „Two Desperados“.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike