Datum za ponos: Danas se obeležava prva godišnjica puštanja u saobaraćaj brze pruge Beograd-Novi Sad

19.03.2023

07:10

0

Izgradnja brze pruge Beograd - Novi Sad počela je krajem 2017. godine, a koštala je oko 935 miliona dolara

Datum za ponos: Danas se obeležava prva godišnjica puštanja u saobaraćaj brze pruge Beograd-Novi Sad
Copyright FOTO TANJUG/ TARA RADOVANOVIĆ

Prva godišnjica od puštanja u saobraćaj brze pruge Beograd - Novi Sad, u okviru međunarodne pruge od Beograda do Budimpešte, biće obeležena danas u Novom Sadu u prisustvu premijerke Ane Brnabić.

Prva godišnjica brze pruge biće obeležena na peronu Glavne železničke stanice u Novom Sadu, sa početkom u 10.30 časova.

Događaju će prisustvovati ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, predsednik Skupštine AP Vojvodine Ištvan Pastor, predsednik Pokrajinske Vlade Igor Mirović, gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić, ambasadorka NR Kine u Srbiji Čen Bo i predstavnici kompanije "China railway international co", najavljeno je iz vlade.

Brzom prugom od Beograda do Novog Sada, vozom "Soko", zajedno su se 19. marta 2022. provozali predsednik Srbije Aleksandar Vučić i premijer Mađarske Viktor Orban i tako je otvorili za saobraćaj.

U vozu su bili i članovi Vlade Srbije, a "Soko" je stigao od Beograda do Novog Sada za 33 minuta.

Izgradnja brze pruge Beograd - Novi Sad u dužini od 75 kilometara, za brzinu od 200 km na čas, počela je krajem 2017. godine, a koštala je oko 935 miliona dolara.

Redovan putnički saobraćaj na brzoj pruzi počeo je narednog dana.

Prugu su prethodno testirale merna kola nemačkih železnica i 21. januara dostignuta je brzina od 201,5 km na sat.

Radovi u Srbiji počeli su avgusta 2017. izgradnjom najvećih infrastrukturnih objekata na trasi pruge, tunela i vijadukta "Čortanovci" na deonici Stara Pazova-Novi Sad, koju je gradila kompanija ruskih železnica "RŽD Internešnel".

Deonicu od Beograd Centra do Stare Pazove, u dužini od 34,5 km, gradio je konzorcijum kineskih kompanija "China Railway International Company” i "China Communications Construction Company”. 

Deonica Stara Pazova - Novi Sad, koju su gradili Rusi, duga je ukupno 40,4 km, od čega je otvorena pruga 36,2 km.

Tunel i vijadukt "Čortanovci" prolazi kroz Frušku Goru i nalaze se u plovnom delu Dunava i predstavljao je najveći infrastrukturni i investicioni železnički projekat u ovom delu Evrope.

Tunel ima dve cevi, svaka sa po jednim kolosekom, ukupne dužine 2,2 kilometra. 

Vijadukt se nalazi neposredno uz desnu obalu reke Dunav i dug je oko tri kilometra, a nosi ga 59 stubova, od kojih je visina pojedinih stubova 26 metara.

BONUS VIDEO:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike