Od Dana samaca do Dana kupovine: 11. 11. se proda robe u vrednosti stotinak milijardi dolara

11.11.2021

08:00

0

Iako je praznik nastao tokom devedesetih godina među studentima, za njegovu profitabilnost je zaslužan kineski milijarder Džek Ma, vlasnik "Alibabe"

Od Dana samaca do Dana kupovine: 11. 11. se proda robe u vrednosti stotinak milijardi dolara
Ilustracija - Copyright Pixabay

U Kini je devedesetih godina nastao praznik kao suprotnost Danu zaljubljenih, poznat kao Dan neženja ili Dan samaca, i proslavlja se 11. 11.

Datum 11.11. izabran je zato što broj „1“ podseća na „goli štap“, što je kineski internet sleng za slobodnog muškarca koji nije oženjen i kome ne mogu da se dodaju „grane“ na porodično stablo.

Mladi, uglavnom studenti, slavili su ga tako što su sebi kupovali fine poklone ili odlazili u restoran sa prijateljima koji su takođe samci. Prvobitno su ga slavili samo muškarci, ali su ga vrlo brzo prihvatile i devojke.

I ne samo devojke. Trgovci su u tome videli svoju veliku šansu. Tokom "antidana zaljubljenih" proda se više robe nego tokom "Crnog petka" i "Sajber ponedeljka" zajedno.

Za transformaciju Dana samaca u Dan kupovine najviše je zaslužan Džek Ma, kineski milijarder, vlasnik kompanije "Alibaba". On je uvideo da tog dana, kada samci sebi kupuju ono što žele, može da napravi dobar profit. Kažu da se tokom ta 24 sata proda mnogo robe: od finih čokolada, tehničkih uređaja pa sve do automobila i kuća, jer tog dana važe veliki popusti. 

Sada se donekle sam praznik malo promenio, pošto je sve usmereno ka trgovini pa pretprodaje počinju već 1. oktobra, što se poklapa sa kineskim Danom državnosti i periodom praznovanje Zlatne nedelje. 

Pixabay
 

Glavni događaj je i dalje 11.11. u koji su uključene i mnoge poznate ličnosti koje predstavljaju proizvode. U programu uživo, kompanija "Alibaba" podstiče uzbuđenje kod gledalaca i kupaca tako što se na njihovoj stranici prikazuje uživo, kao na semaforu, koliko je robe prodato i u kom iznosu.

Prošle godine, tokom Dana samaca, kineske onlajn trgovine "Alibaba" i "JD.com" postavile su rekord ostvarivši oko 155 milijardi dolara na svojim platformama.

Ove godin su svoju šansu iskoristile i australijske kompanije koje su, ciljajući na kineske kupce, navodno prodale robe u vrednosti od milijardu dolara.

Bonus video:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike