Upozorenje za vlasnike dizelaša: Dugotrajno mirovanje automobila i kratke vožnje mogu imati poguban uticaj na filtere za čađ
Kako biste što duže sačuvali filtere za čađ, morate da izbegavate putovanja kraća od 15 do 25 kilometara
Filteri za čađ (DPF) na modernim vozilima sa dizel motorom funkcionišu na isti način – oni prikupljaju sitne čestice čađi koje su posledica sagorevanja goriva u motorima.
Kad se nakupi dovoljna količina, filteri su programirani da u njima dođe do sagorevanja čađi. To se događa u vožnji i taj proces je automatizovan, povećanjem temperature izduvnih gasova na ulazu u filter spaljuju se čestice u njemu. U DPF-u dolazi do samosagorevanja ukoliko vozite od 15 do 20 minuta u kontinuitetu iznad 2.500 obrtaja/min.
Važno upozorenje objavila je britansko Udruženje neovlašćenih servisa (IGM) - preporučuje se vlasnicima dizelaša da izbegavaju putovanja kraća od dvadesetak kilometara kako bi se izbeglo zagušenje filtra čađi. U tim kratkim intervalima neće se aktivirati sagorevanje čestica čađi. Ukoliko dođe do zagušenja, uključiće se lampica na instrument-tabli automobila. U tom slučaju odmah nazovite servis, odnosno nemojte paliti automobil.
U servisu će vam verovatno regenerisati filtar, a ako to nije moguće, troškovi zamene mogu biti višestruko veći.
Pročitajte još:
Najbolje bi bilo da se pridržavate ovih saveta kako biste produžili vek filteru za čađ i izbegli skupe popravke.
BONUS VIDEO:
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari