Srpski avioni među retkima koji evakuišu ljude iz Izraela: Pilot Ignjatović učestvovao u sličnim akcijama, pa objasnio koliko je to opasno!

09.10.2023

20:05

0

Aerodrom u Tel Avivu prilično je daleko od ratnih dejstava, pa trenutno nema opasnost za civilne avione koji poleću i sleću

Srpski avioni među retkima koji evakuišu ljude iz Izraela: Pilot Ignjatović učestvovao u sličnim akcijama, pa objasnio koliko je to opasno!
Ilustracija - Copyright Profimedia

Više od stotinu naših građana evakuisano je iz Izraela nakon najnovijeg oružanog sukoba izraelske vojske i militantne grupe Hamas u Pojasu Gaze.

Oni su s nekoliko aviona naše kompanije "Er Srbija" uspešno sleteli u Srbiju.

Međutim, postavlja se pitanje koliko je bezbedno leteti pod ovakvim okolnostima, kada bi neka raketa mogla da "zaluta" i obori putnički avion.

Ipak, pilot Stevan Ignjatović, koji je i sam učestvovao u spasavanju ljudi iz zaraćenih područja, kaže za 24sedam da Izraelci nisu zatvorili svoj vazdušni prostor i da je bezbedno leteti u određene delove zemlje.

- To je samo odluka kompanija - koja će da leti, a koja neće. Jer da su Izraelci zatvorili vazdušni prostor, onda ne bi mogla ni muva da preleti. A i s obzirom na to da je aerodrom u Tel Avivu, to je poprilično daleko od ratnih dejstava. To je kao da sletite u Beograd a puca se u Subotici - kaže on.

AP Photo/Ariel Schalit
 

Ignjatović dodaje da tu nema nikakve opasnosti, ali da bi bilo opasno u slučaju da je napadnut aerodrom. 

- Ali oni nisu ni prišli aerodromu, jer Gaza je daleko od Tel Aviva. Mi smo bili u mnogo većim opasnostima kada je bio rat u Kuvajtu, pa se letelo za Jordan. Ili kad je počeo rat u Siriji pa se letelo za Damask - objašnjava pilot.

On dodaje da je u Siriji već nekoliko godina zatvoren vazdušni prostor za civilni saobraćaja i da je avioni obilaze, isto kao što obilaze Ukrajinu.

- Ratuje se kod Harkova, a do granice sa Mađarskom i Rumunijom ima 300 kilometara. Ali je čitav vazdušni prostor zatvoren jer se ne zna odakle će šta da poleti - kaže on.

I sam je spasavao ljude

Ignjatović je ispričao da je i sam imao 143 leta u područja zahvaćena ratom tokom devedesetih na tlu bivše Jugoslavije.

- To je bilo od juna 1991. pa do kraja juna 1992. godine. Od Slovenije, Hrvatske, Bosne... spasavao sam narod, prevozio vojsku... Pa onda 1999, kada smo 12 aviona vozili za Rumuniju. Tako da je to normalna stvar, a što su druge kompanije odbile da lete za Izrael, to je njihovo pravo - objasnio je on.

AP Photo/Tsafrir Abayov
 

Ignjatović je dodao da kada je reč o letovima u ratna područja, kompanija donosi odluku kada se proceni bezbednosni rizik. 

- Izraelci će da prime svakoga ko hoće da dođe. Ali da oni smatraju da je to opasno letenje, prvi bi zabranili letenje civilnih aviona u njihovom vazdušnom prostoru. Puca se u Jerusalimu koji je 90 kilometara daleko od aerodroma. Da bi srušio avion koji dolazi u Tel Aviv, moraš da imaš raketu koja može toliko da dobaci - objasnio je on.

- Suština čitave priče je u tome da ne postoje prekomerna doza rizika i ugrožavanje bezbednosti. Jer ako u Izrael dođe neki avion a obore ga Palestinci, Izrael snosi odgovornost zato što je dozvolio ulazak aviona u njegov vazdušni prostor - objasnio je Ignjatović.

Inače, crni bilans drugog dana rata između Izraela i Palestine pokazuje da je najmanje 700 ljudi ubijeno u Izraelu, dok ih je 413 poginulo u Pojasu Gaze, a krvave akcije se nastavljaju. 

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike