Pravoslavna psihologija sve popularnija u Srbiji! Usluge savetovališta su besplatne, a na termin se čeka i po mesec dana

19.02.2022

19:30

0

"Zalažemo se za bračnu vernost - a svaki drugi brak završava se razvodom, isto tako i za rađanje dece - a imamo sve manje porođaja"

Pravoslavna psihologija sve popularnija u Srbiji! Usluge savetovališta su besplatne, a na termin se čeka i po mesec dana
crkva psihologija - Copyright Profimedia

Sve više se srećemo sa izopačenim delovima društva, a psiholozima su pune ruke posla. Međutim, mnogo je više onih koji ne žele stručnu pomoć ili ih je sramota da je potraže. Pa je zato i malo onih koji su čuli da u Srbiji postoji nešto drugačija vrsta psihologije - pravoslavna.

Pravoslavna psihoterapija odavno postoji i u Srbiji, i koristi se u lečenju čitave ličnosti čoveka, odnosno tela i duše, ali bez ignorisanja medicinske nauke

Stručnjaci koji su začetnici ovog vida psihoterapije navode da je duša blisko povezana sa telom i da postoji veza između ova dva elementa čovekovog postojanja, dok se celokupno delo Crkve bavi isceljenjem duše i tela.
 
Pravoslavna psihoterapija nikako ne isključuje medicinske terapeutske metode, čak ni modernu psihologiju, a svaki psiholog koji radi na ovaj način, radi u duhu tradicionalnih vrednosti i vaspitanja. Ali oslobađa pojedinca kome je potrebna pomoć ili usmerenje. 

Psihološkinja Snežana Repac objašnjava za 24sedam kako ova psihoterapija funkcioniše i kako bi zaista mogla da zaživi i pomogne.

- Pravoslavna psihologija odavno je izučavana kod nas, njome su se bavili i tako lečili Vladeta Jerotić i Svetomir Bojanin. Svi mi koji sada radimo smo njihovi sledbenici. Ono što najviše muči ljude kod nas i o čemu postoji dosta stavova jeste koliko je ovaj vid psihoterapije zaista potreban. Problem su ovo vreme i društvo u kome je Crkva izložena jednom progonu. Konstantno se radi na tome da se autoritet Crkve što više unizi. U društvu je na snazi razbijanje uniformnosti koju Crkva ima vekovima, i tu se postavlja pitanje njenog opstanka na ovaj način, a moguće je i da u svetu postoji tendecija ka tome da se Crkva prilagodi ovom, novom načinu života - objašnjava Repac.

Ona naglašava da je zbog toga ideja društva da se ne bazira sve na isključivo tradicionalnim vrednostima i onome od pre 100 godina, već da se i Crkva prilagodi savremenom dobu.

- Problem je u tome što ljudi veru prihvataju samo kroz načelo, ali se nje ne pridržavaju, zato što je Crkva sama po sebi postala malo otuđena od naroda. Zato mnogo disciplina mora biti povezano sa Crkvom, da se ona ne bi otuđila od naroda, a tu je nauka na prvom mestu. Crkva može na ovaj način da bude nešto što će biti utočište za ljude koji su nesigurni i koji se u ovom vremenu osećaju usamljeno - kaže nam Snežana Repac.

Snežana Repac, Foto: Ustupljena fotografija
 

Repčeva objašnjava da je Crkva antipod digitalnoj mreži koja je ljude spojila i u isto vreme razdvojila.

- Ovo je vreme kada se iz temelja menjaju koncepcija novog načina života i usklađenost sa nekim verskim principima, a velika je borba da se ti verski principi zadrže. Najveći problem, zbog koga bi pravoslavna psihologija trebalo više da se praktikuje i sluša, jeste sve više lažnih načela. Zalažemo se za bračnu vernost, a svaki drugi brak završava se razvodom. Isto tako i za rađanje dece, a imamo sve manje porođaja - kaže ona.

Iz raznih razloga i odnosa u društvu ljudi se odaju porocima, a to je još jedan ozbiljan društveni problem kojim se bavi pravoslavna psihoterapija. Pa tako u Udruženju pravoslavnih psihologa naglasak stavljaju na lečenje od alkoholizma.

- Davanje saveta trezvenosti glavni je i najefikasniji način za postizanje pozitivnih rezultata u borbi protiv strasti pijanstva. Sveto pismo podstiče da se daju i drže zaveti. Prvo obećanje o dolasku u svet Spasitelja dao je sam Bog. Vidimo primere zaveta Bogu i u Starom i u Novom zavetu. Na primer, u Starom zavetu mi srećemo pominjanje nazirejskog zaveta: „Kad čovek ili žena učini zavet nazirejski, da bude nazirej Gospodu. Neka se uzdržava od vina i silovitog pića, i neka ne pije octa vinskog, ni octa od silovitog pića, niti kakvog pića od grožđa i neka ne jede grožđa, ni novog, ni suvog. Dokle god traje njegovo nazirejstvo neka ne jede ništa od vinove loze, ni zrna ni ljuske“ - navodi se na sajtu Udruženja pravoslavnih psihologa.

Pixabay
 

Snežana Repac nam objašnjava i da su ljudi nepoverljivi prema pravoslavnoj psihotarapiji jer nisu imali prilike da se sa njom sretnu.

- Ima i toga da se Crkva nikada nije trudila da promoviše to pravoslavno savetovalište. Usluge ovog savetovališta su sasvim besplatne. Ko god je voljan da veruje i da potraži uslugu onih koji praktikuju pravoslavnu psihologiju obraća se prvo Pravoslavnom centru. Ipak, interesovanje je veliko. Nema mnogo onih koji su čuli i koji su voljni da pomognu sebi, ali ko god je upoznat sa načinom rada dolazi na razgovor i po savet. Dovoljan je podatak da postoji više od 10 psihologa koji se bave pravoslavnom psihologijom i da jedva postižu da sa svima koji su zainteresovani za njihove usluge razgovaraju, neki zakazuju i po mesec dana unapred. Međutim, ova vrsta rada sa ljudima još uvek nije u potpunosti našla svoje mesto u društvu - objašnjava psihološkinja.

Repčeva ističe da je interesovanje nakon prvog razgovora ovog tipa veliko, jer je Srpska pravoslavna crkva stava da je psihološki razgovor pre svega jedan ljudski razgovor, koji treba svima da bude dostupan i koji služi tome da se ljudima pomogne, nevezano za bilo kakav tržišni odnos. 

BONUS VIDEO:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike