Godišnje u Beogradu oštete više od 300 saobraćajnih znakova: Ako je nakrivljen ili se ne vidi od granja, onda ne važi!

27.04.2022

19:05

0

"Saobraćajna signalizacija mora odgovarati po obliku, boji i načinu postavljanja Pravilniku o saobraćajnoj signalizaciji"

Godišnje u Beogradu oštete više od 300 saobraćajnih znakova: Ako je nakrivljen ili se ne vidi od granja, onda ne važi!
polomljeni iskrivljeni saobraćajni znaci - Copyright Profimedia

Saobraćajni znaci u Beogradu često stradaju prilikom udesa koji se događaju na prestoničkim ulicama, a neretko su i na meti vandala.

Od početka godine do danas nadležno preduzeće "Putevi Beograda" izdalo je 115 naloga za popravku oštećenih i oborenih tabli saobraćajnih znakova koji stvaraju probleme u saobraćaju širom prestonice.

Stručnjak za bezbednost u saobraćaju Milan Vujanić kaže za 24sedam da samo u potpunosti jasno vidljiva i postavljena signalizacija, u skladu sa Pravilnikom o saobraćajnoj signalizaciji, jeste ona koja proizvodi pravno dejstvo.

- Nije predviđeno da se delimično vidi. Saobraćajna signalizacija mora odgovarati po obliku, boji i načinu postavljanja tom pravilniku. Ukoliko u potpunosti ne odgovara, po bilo kojoj od tih osobina, onda ona nije signalizacija i ne važi. To znači da znakovi koji su prekriveni ili na neki način oštećeni ne važe - naglašava naš sagovornik.

Dodaje da isto pravilo važi i ukoliko je znak ili stub na kojem on stoji nakrivljen.

Printscreen/YouTube
 

Vujanić dalje objašnjava da je nepostojanje ili pogrešna signalizacija odgovornost onoga čiji je put.

- Ukoliko znak na bilo koji način nije po Pravilniku, nadležnost je Grada Beograda, tačnije JP “Putevi Beograda”, da ga zameni - navodi stručnjak za bezbednost u saobraćaju.

Naš sagovornik ističe da kada se dogodi situacija u kojoj znak nije u potpunosti vidljiv ili je oštećen, vozač treba da uskladi svoju vožnju prema onome što vidi u saobraćaju.

- Saobraćajni znaci ne sprečavaju da ne dođe do nezgode, nego samo objašnjavaju ko kad ima kakvu prednost, na šta vozač mora da obrati pažnju.

Ako ne postoji nijedan znak na saobraćajnici, onda, naravno, važi prvenstvo prolaza desne strane. Takođe, ako se ponašamo u skladu sa propisima, neće biti nezgode. Saobraćajna signalizacija pomaže da jasnije i blagovremeno razumemo šta nas čeka i kako treba da se ponašamo u saobraćaju - objašnjava Vujanić.

 

U Beogradu se godišnje ošteti oko 400 znakova

Prošle godine nadležno JP "Putevi Beograda" izdalo je 348 naloga za popravku oštećenih i oborenih saobraćajnih znakova, što je u odnosu na ukupan broj znakova u prestonici manje od jedan posto.

- Najčešći razlozi su posledica saobraćajnih nezgoda, vandalizam kao namerno rušenje, obaranje ili oštećenje znakova, a ređe posledica vremenskih nepogoda. Rok trajanja znaka smanjuje korozija ili oštećenje fluorescentne folije, zatim radovi na ulicama i ljudski faktor - rekao je Vladimir Šobot iz JP "Putevi Beograda".

Prema njegovim rečima, u centralnim gradskim zonama, odnosno centralnim gradskim opštinama, najviše dolazi do oštećenja saobraćajnih znakova.

- Procedura je jednostavna. Svako se može obratiti "Beograd putu" ili "Putevima Beograda", ili prijaviti oštećenje preko Beokom centra. Naš nadzorni organ izlazi na lice mesta i ukoliko utvrdi da je prijava istinita odmah se daje nalog našem izvođaču za popravku saobraćajnog znaka. U Beogradu nikada nema više od 400 naloga godišnje kada je reč o oštećenim i oborenim znakovima, to je prosek - zaključio je Šobot.

Bonus video

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike