Tramvaj u Krnjači, Kotežu, Borči i Ovči! Otkrivamo trasu šina koja će smanjiti gužve na Pančevačkom mostu

28.02.2022

18:45

1

Šinski sistem saobraćaja biće uspostavljen uz pomoć novog mosta koji bi do 2030. godine trebalo da bude izgrađen kod Ade Huje

Tramvaj u Krnjači, Kotežu, Borči i Ovči! Otkrivamo trasu šina koja će smanjiti gužve na Pančevačkom mostu
Most na Adi - Copyright 24sedam/Katarina Mihajlović

Stanari Krnjače, Koteža, Borče i Ovče u budućnosti neće morati da brinu za popodnevni špic i svakodnevno gužvu na Pančevačkom mostu, jer će im ta muka biti olakšana jednim potezom - prebacivanjem tramvaja na levu obalu Dunava.

Šinski sistem saobraćaja biće uspostavljen uz pomoć novog mosta koji bi do 2030. godine trebalo da bude izgrađen kod Ade Huje. 

Zahvaljujući tom mostu, na čijoj sredini je predviđeno da se postave šine za buduće tramvaje koji će tuda saobraćati, planirano je da se leva obala Dunava poveže sa Karaburmom.

24sedam/Katarina Mihajlović
 

Tim povodom, šine koje sada idu do Omladinskog stadiona moraće da se produže do Višnjičke ulice, pored nove okretnice i novog depoa u zoni Pančevačkog mosta. 

- Tramvaj će onda ići preko novog mosta na Adi Huji, paralelno sa postojećim, preko Dunava do nove okretnice u Krnjači. Odatle će jedan krak voditi sve do Pupinovog mosta, a drugi Zrenjaninskim putem do nove okretnice i budućeg depoa koji je planiran u zoni petlje sa obilaznicom, naspram groblja "Zbeg" – objasnio je nedavno zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić. 

Printscreen/YouTube
Stručnjak za bezbednost saobraćaja Milan Vujanić

Da je prebacivanje šinskog sistema na levu obalu Dunava dobra stvar za Beograd i njegove građane, potvrdio je i stručnjak za bezbednost saobraćaja Milan Vujanić, koji je za 24sedam istakao da je tramvajski saobraćaj visokokapacitivni prevoz. 

- Gradnjom novog mosta preusmeriće se deo saobraćaja na tu stranu Beograda, stvoriće se novi centar u gradu. To je jedan od načina na koji će prestonici biti omogućeno da se razvija. Bez saobraćaja, grad ne postoji - ističe Vujanić.

Pančevački most, 24sedam/ Katarina Mihajlović
 

Stručnjak za bezbednost saobraćaja navodi da po kapacitetu saobraćaja prvo ide autobus, zatim tramvaj, pa brzi tramvaj koji se ne ukršta sa drugim saobraćajnicama, i na kraju metro. 

Pored leve obale Dunava, ideja je da se u centar grada vrati tramvaj linije 1, koji bi saobraćao kroz Ulicu kralja Milana preko Terazija i Trga republike do Vasine i Pariske. Ujedno, mreža bi trebalo da se proširi od Crkve Svetog Marka pored Narodne skupštine preko Terazija do “Beka”.

Na pitanje koliko bi trebalo vremena gradskim vlastima da sagrade jedan takav most i uspostave tramvajski sistem koji bi povezivao Karaburmu i levu obalu Dunavu, Vujanić ističe da bi za takav poduhvat sigurno bile potrebne tri-četiri godine. 

- Prvo morate da ispitate teren, jer u zavisnosti od toga planirate kako će most da se gradi. To traje oko godinu dana. Zatim sledi projektovanje, što takođe traje oko 12 meseci. Pa tek onda sledi izgradnja samog objekta. Mostovi su objekti koji dugo traju, ali se grade polako, jer je sama gradnja vrlo komplikovana - objašnjava naš sagovornik.

Vujanić zaključuje da je pored samog mosta potrebno izgraditi i pristupne puteve i petlje, što gradnju jednog takvog masivnog objekta čini složenom.

Koji se još projekti očekuju na levoj obali Dunava? 

Pored gradnje mosta i prebacivanja tramvaja na levu obalu Dunava, stanari Borče, Krnjače, Koteža i Ovče za tri godine bi trebalo da dobiju i kanalizaciju, jer su radovi na njenoj izgradnji počeli prošle nedelje.

Takođe, Grad će na levoj obali Dunava izgraditi i bazen, a obezbedio je i dve lokacije za izgradnju gimnazije i jedne srednje stručne škole.

Bonus video

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike