Šine duže za 40 kilometara: Tramvajem će se stizati do Borče, Krnjače i Pupinovog mosta
Plan detaljne regulacije za ovaj projekat trenutno je u izradi, a očekuje se da bude usvojen do kraja godine
U budućnosti, šinska vozila stizaće sve do Borče, Krnjače i Pupinovog mosta, ali i do Velikog Mokrog Luga, jer će izgradnjom prve dve linije metroa i širenjem linija BG voza prestonicom dominirati šinski sistem saobraćaja, koji će biti ekološki prihvatljiv.
Planom detaljne regulacije, koji je trenutno u izradi i koji bi trebalo da bude usvojen do kraja ove godine, planirano je proširenje tramvajske mreže sa sadašnjih 50 na dodatnih 40 kilometara.
Prema rečima zamenika gradonačelnika Beograda Gorana Vesića, na Novom Beogradu je u planu proširenje tramvajske mreže Jurija Gagarina do nove okretnice i budućeg tramvajskog depoa, kao i produženje kroz Milutina Milankovića do Tošinog bunara i dalje ka Bežanijskoj kosi.
– Mreža će ići i ka Zemunu do Senskog trga (Ivićeva ulica). A u planu je i izgradnja dela pruge kroz Đorđa Stanojevića pored Belvila ka Agostina Neta i Jurija Gagarina – rekao je Vesić za dnevni list “Večernje novosti”.
Pored Novog Beograda, u planu je i proširenje mreže na Čukarici – od Požeške kroz Trgovačku ulicu, pored Belih voda i Ceraka, pa sve do Vidikovca, gde je, takođe, planiran novi depo, pored toplane.
– Tramvajsku mrežu nastavljamo i na Bulevaru kralja Aleksandra, od Ustaničke kroz Mali Mokri Lug do skretanja za Veliki Mokri Lug – dodaje on.
Tramvaji na levoj obali Dunava
Zamenik gradonačelnika kaže da je ideja da se tramvaji prebace i na levu obalu Dunava.
Pročitajte još
– Tako ćemo šine produžiti od Omladinskog stadiona do Višnjičke ulice, pored nove okretnice i novog depoa u zoni Pančevačkog mosta. Tramvaj će onda ići preko novog mosta na Adi Huji, paralelno sa postojećim, preko Dunava do nove okretnice u Krnjači. Odatle će jedan krak voditi sve do Pupinovog mosta, a drugi Zrenjaninskim putem do nove okretnice i budućeg depoa koji je planiran u zoni petlje sa obilaznicom, naspram groblja Zbeg – objasnio je Vesić.
Ni centar neće ostati bez šina
Ideja je da se u centar grada vrati tramvaj linije 1, koji bi saobraćao kroz Ulicu kralja Milana preko Terazija i Trga republike do Vasine i Pariske. Ujedno, mreža bi trebalo da se proširi od Crkve Svetog Marka pored Narodne skupštine preko Terazija do “Beka”.
Gradnja prve linije metroa u novembru
Prošlo je više od pet decenija od kada su se u javnosti pojavile informacije da Beograd dobija metro, a u novembru ovaj veliki projekat konačno počinje da se radi, te bi tokom maja poslanici Narodne skupštine trebalo da glasaju o Predlogu zakona o metrou i gradskoj železnici.
Prva linija BG metroa trebalo bi da počne da se gradi 1. novembra, a kraj radova se očekuje u 2028. godini.
Početak gradnje druge linije počinje 2030. i biće završena do 2030, dok se u periodu od 2027. do 2030. očekuje početak izgradnje treće linije beogradskog metroa.
Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari