Šine duže za 40 kilometara: Tramvajem će se stizati do Borče, Krnjače i Pupinovog mosta

12.05.2021

07:20 >> 07:56

0

Plan detaljne regulacije za ovaj projekat trenutno je u izradi, a očekuje se da bude usvojen do kraja godine

Šine duže za 40 kilometara: Tramvajem će se stizati do Borče, Krnjače i Pupinovog mosta
Copyright Foto: 24sedam/Katarina Mihajlović

U budućnosti, šinska vozila stizaće sve do Borče, Krnjače i Pupinovog mosta, ali i do Velikog Mokrog Luga, jer će izgradnjom prve dve linije metroa i širenjem linija BG voza prestonicom dominirati šinski sistem saobraćaja, koji će biti ekološki prihvatljiv.

Planom detaljne regulacije, koji je trenutno u izradi i koji bi trebalo da bude usvojen do kraja ove godine, planirano je proširenje tramvajske mreže sa sadašnjih 50 na dodatnih 40 kilometara.

Foto: 24sedam /Katarina Mihajlović

Prema rečima zamenika gradonačelnika Beograda Gorana Vesića, na Novom Beogradu je u planu proširenje tramvajske mreže Jurija Gagarina do nove okretnice i budućeg tramvajskog depoa, kao i produženje kroz Milutina Milankovića do Tošinog bunara i dalje ka Bežanijskoj kosi.

– Mreža će ići i ka Zemunu do Senskog trga (Ivićeva ulica). A u planu je i izgradnja dela pruge kroz Đorđa Stanojevića pored Belvila ka Agostina Neta i Jurija Gagarina – rekao je Vesić za dnevni list “Večernje novosti”.

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić Tanjug/Strahinja Aćimović

Pored Novog Beograda, u planu je i proširenje mreže na Čukarici – od Požeške kroz Trgovačku ulicu, pored Belih voda i Ceraka, pa sve do Vidikovca, gde je, takođe, planiran novi depo, pored toplane.

– Tramvajsku mrežu nastavljamo i na Bulevaru kralja Aleksandra, od Ustaničke kroz Mali Mokri Lug do skretanja za Veliki Mokri Lug – dodaje on.

Tramvaji na levoj obali Dunava

Foto: 24sedam/Katarina Mihajlović

Zamenik gradonačelnika kaže da je ideja da se tramvaji prebace i na levu obalu Dunava.

Pročitajte još

– Tako ćemo šine produžiti od Omladinskog stadiona do Višnjičke ulice, pored nove okretnice i novog depoa u zoni Pančevačkog mosta. Tramvaj će onda ići preko novog mosta na Adi Huji, paralelno sa postojećim, preko Dunava do nove okretnice u Krnjači. Odatle će jedan krak voditi sve do Pupinovog mosta, a drugi Zrenjaninskim putem do nove okretnice i budućeg depoa koji je planiran u zoni petlje sa obilaznicom, naspram groblja Zbeg – objasnio je Vesić.

Ni centar neće ostati bez šina

Ideja je da se u centar grada vrati tramvaj linije 1, koji bi saobraćao kroz Ulicu kralja Milana preko Terazija i Trga republike do Vasine i Pariske. Ujedno, mreža bi trebalo da se proširi od Crkve Svetog Marka pored Narodne skupštine preko Terazija do “Beka”.

Gradnja prve linije metroa u novembru

Prošlo je više od pet decenija od kada su se u javnosti pojavile informacije da Beograd dobija metro, a u novembru ovaj veliki projekat konačno počinje da se radi, te bi tokom maja poslanici Narodne skupštine trebalo da glasaju o Predlogu zakona o metrou i gradskoj železnici.

partners.alstom.com

Prva linija BG metroa trebalo bi da počne da se gradi 1. novembra, a kraj radova se očekuje u 2028. godini.

Početak gradnje druge linije počinje 2030. i biće završena do 2030, dok se u periodu od 2027. do 2030. očekuje početak izgradnje treće linije beogradskog metroa.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike