Seci uši, krpi auto: Pet znakova da vam se više ne isplati da popravljate svoj četvorotočkaš, svako ulaganje je čist gubitak
Otkrijte situacije kada je bolje odustati od popravki i uštedeti novac
Redovno održavanje automobila je ključno za njegov dug vek trajanja, ali čak i uz najbolju brigu, neizbežno dolazi trenutak kada popravke postaju previše skupe. Kako vreme prolazi, vrednost automobila opada dok troškovi popravki rastu, i dolazi do tačke kada ulaganje u popravku jednostavno više nije isplativo.
Ako imate vozilo staro deset ili više godina, jedna ozbiljnija nezgoda ili veći kvar može lako dovesti u pitanje dalji smisao zadržavanja automobila. U nastavku ćemo razmotriti neke od situacija kada je bolje odustati od popravke i razmisliti o zameni automobila.
1. Veliki kvarovi na motoru
Jedan od najgorih scenarija za vlasnika automobila jeste ozbiljan kvar na motoru, poput oštećenja uzrokovanog pucanjem kaiša ili preskakanjem zupčanika. Popravka ovakvih kvarova često podrazumeva velike troškove, jer može biti potrebno zameniti ili potpuno rekonstruisati ključne delove motora, što se obično meri hiljadama evra. Kada troškovi popravke premašuju vrednost samog automobila, to je jasan signal da je vreme za zamenu.
2. Problemi s menjačem
Automatski menjači, iako popularni zbog svoje udobnosti, mogu biti veoma skupi za popravku ili zamenu. Kada počnu da prave probleme, popravke mogu koštati između 6.000 i 7.000 evra, što za starija vozila često nije isplativo. S obzirom na složenost i troškove, mnogi vlasnici se odlučuju za zamenu vozila umesto skupe popravke.
3. Oštećenja na karoseriji i šasiji
Kod automobila koji su pretrpeli ozbiljne sudare, popravljanje oštećenog okvira ili karoserije često nije praktično. Iako je moguće vratiti okvir u prvobitno stanje, njegova struktura više nije pouzdana. Kod starijih automobila ovaj problem je dodatno naglašen usled korozije, koja dodatno smanjuje sigurnost vozila.
4. Zamena delova sigurnosnih sistema
Zamena vazdušnih jastuka, od kojih neke vrste imaju i svoj rok trajanja, kao i srodnih delova nakon nesreće može biti veoma skupa. Pored samog jastuka, često je potrebno zameniti i druge elemente, poput senzora i instrument-table. Ovi troškovi lako mogu premašiti vrednost automobila, što čini zamenu praktičnijim rešenjem.
5. Problemi s plivajućim zamajcem
Plivajući zamajac je deo koji vlasnicima automobila često zadaje glavobolje. Kada dođe do potrebe za njegovom zamenom, na nekih u proseku 150.000 km kilometara, troškovi popravke mogu dostići i više od 1.300 evra, naročito ako se mora zameniti i komplet kvačila. U takvim situacijama, isplativost popravke je često upitna, posebno kod starijih vozila.
Kada je vreme za promenu
Odluka o tome da li popraviti automobil ili ga zameniti nije uvek jednostavna, ali ako troškovi popravke konstantno rastu ili prelaze vrednost automobila, vreme je za razmišljanje o zameni. U takvim slučajevima, prodaja ili zamena starog vozila može biti bolja investicija nego ulaganje u popravke koje donose sve manje koristi.
BONUS VIDEO:
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari