U čemu je štos? Električni automobili iz Kine su preko deset puta jeftiniji od modela iz Evrope

16.11.2023

15:52

0

Autor: V. I.

Postoji više ključnih razloga za ovako drastične razlike

U čemu je štos? Električni automobili iz Kine su preko deset puta jeftiniji od modela iz Evrope
Ilustracija - Copyright Profimedia

U poslednje vreme primećuje se značajna disparitet u cenama između električnih automobila proizvedenih u Kini i Evropi. Ove velike razlike nisu samo rezultat jeftinije radne snage u Kini, gde se mali elektromobil može kupiti već za oko 4.000 evra, već se oslanja na nekoliko ključnih faktora koji oblikuju tržište električnih vozila.

 

 

Masovna proizvodnja u Kini

Kina se opredelila za strategiju jeftine masovne proizvodnje, podržane značajinim državnim subvencijama. Ovakav pristup omogućava bržu i masovniju elektrifikaciju voznog parka u zemlji, što direktno utiče na smanjenje proizvodnih troškova. Evropski proizvođači, s druge strane, često se fokusiraju na visokokvalitetnu proizvodnju, što podiže troškove.

Različiti pristupi elektromobilnosti

Evropski proizvođači često su razvijali električne automobile kao odgovor na regulatorne zahteve, dok je Kina ranije usvojila električnu mobilnost kao ključnu strategiju. Ovo različito iniciranje električne revolucije doprinosi različitim pristupima u razvoju, proizvodnji i marketinškim strategijama, utičući na cene vozila.

 

 

Veći izbor modela u Kini

Kupcima u Kini nudi se izuzetno širok izbor električnih modela, što stvara konkurenciju među proizvođačima. Ovaj izbor često dovodi do nižih cena kako bi se privukla pažnja potrošača. Tako, recimo, može da se kupi mini auto BAW Yuanbao za svega 4.000 evra. U Evropi, ograničeniji izbor može doprineti većim cenama.

Subvencije države

Kineska vlada pruža značajne subvencije i podsticaje za električna vozila kako bi podržala održivost i smanjila zagađenje. Evropa, dok takođe ima određene podsticaje, nije na istom nivou kao Kina u pružanju velikodušnih subvencija, što utiče na krajnju cenu vozila.

Različiti tržišni pristupi

Kinesko tržište karakteriše veća konkurencija i pritisak na proizvođače da održe konkurentne cene. Evropsko tržište ima drugačiji dinamički odnos između ponude i potražnje, što može doprineti većim cenama.

Zahvaljujući svemu ovome, udeo električnih automobila proizvedenih u Kini, a prodatih u Evropi porastao je 2023. na osam odsto, a do 2025. mogao bi da dostigne 15 odsto, ocenjuje EU administracija, a prenosi CBNC.

Iako su ovi faktori ključni u objašnjavanju razlika u cenama, važno je napomenuti da se tržište električnih vozila neprestano menja, a dalji razvoj tehnologije i promene u regulativama mogu uticati na ovu dinamiku u budućnosti.

Bonus video:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike