Kradu, za život ne mare! Lopovi otimaju po prugama šta stignu i rizikuju živote: Naprave godišnje oko 100 miliona dinara štete!

16.02.2024

20:01

0

Autor: R.M.

Lopovi čak skidaju kablove koji su pod naponom od 25.000 volti svesno ugrožavajući sopstvene živote

Kradu, za život ne mare! Lopovi otimaju po prugama šta stignu i rizikuju živote: Naprave godišnje oko 100 miliona dinara štete!
Ilustracija - Copyright Profimedia

Policija u Nišu uhapsila je A. Z. (33) iz okoline Merošine i Ž. M. (40) iz Niša kada ih je zatekla da sa pruge uklanjaju prigušnice, odnosno uređaje neophodne za nesmetano funkcionisanje železničkog saobraćaja.

Njih dvojica se sumnjiče da su, u prethodnom periodu, u još tri navrata ukrali prigušnice sa pruge vrednosti više od dva miliona dinara, na štetu "Infrastrukture železnice Srbije". 

Deo ukradenih predmeta je pronađen i vraćen vlasniku.

Međutim, ovo je samo jedna u nizu krađa koje se često dešavaju na železničkoj imovini, kaže za 24sedam Nenad Stanisavljević iz Infrastrukture železnice Srbije.

- Kradu se svi metalni delovi železničke infrastrukture, kolosečni pribor i materijal, prigušnice, čvrste tačke kontaktne mreže, kablovi... - objašnjava on.

Stanisavljević dodaje da se kradu kako kablovi koji su uz kolosečne mreže i služe za signalizaciju, tako i oni koji su pod visokim naponom od 25.000 volti!

Profimedia
Ilustracija

- Oni tako ne samo da rizikuju svoj život, već i svesno ugrožavaju bezbednost saobraćaja. Jer kada se ukradu te prigušnice, što se desilo u Nišu, automatski to utiče na rad signalno-sigurnosnih uređaja. Postoji mogućnost da signalizacija na pruzi ne radi. Ako se kradu delovi kontaktne mreže, pa kradu čvrste tačke, onda se olabavi kontaktna mreža pa može da dođe do njenog kidanja... sve te krađe utiču na funkcionisanje, ali i na bezbednost - objašnjava Stanisavljević.

Kako je ranije za medije naveo, sve ove krađe na delovima elektrotehničke infrastrukture i kolosečnom delu prave štetu od oko 100 miliona dinara godišnje. 

Prave prekid saobraćaja

Stanisavljević kaže da je bilo krađa kontaktne mreže što je prouzrokovalo prekide saobraćaja, a to je rađeno i na brzoj pruzi.

- Onda na prugama prema Šidu i prema Baru isto. Ali nema pravila što se krađa tiče. Tamo gde su elektrificirane pruge, uglavnom su to delovi elektromreže i infrastrukture. A tamo gde nije elektrificirana, tamo nemaju šta da kradu u vezi sa strujom pa onda uzimaju delove kolosečnog pribora, materijala... - kaže Stanisavljević. 

Inače, zakon za krađu delova železničke infrastrukture predviđa do osam godina zatvora ali, uprkos tome što MUP u velikom broju slučajeva uhvati počinioce, oni dobiju minimalnu kaznu i delo ponove.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike