aktuelno

Prljavi tanjiri, uflekana postelja, loša hrana i otmice gostiju: Evo šta se sve dešavalo ove godine u omiljenom srpskom letovalištu!

16.09.2023

20:15

1

Autor: R.M.

U JUTA kažu da su čak i oni primetili veliki broj žalbi na određene hotele u Tunisu

Prljavi tanjiri, uflekana postelja, loša hrana i otmice gostiju: Evo šta se sve dešavalo ove godine u omiljenom srpskom letovalištu!
Tunis - Copyright Profimedia

Letnja turistička sezona je pri kraju, a ako je suditi po komentarima sa društvenih mreža jedna od najposećenijih zemalja u koje naši ljudi idu ove godine mnoge je razočarala.

Naime, na grupama koje prate dešavanja u omiljenim srpskim letnjim destinacijama ove godine moglo se videti značajno više negativnih komentara na hotele u Tunisu, u odnosu na druge destinacije poput Grčke, Turske ili Egipta.

Naravno, puno je više pozitivnih iskustava ali su čak i u JUTA primetili da su neki hoteli potpuno podbacili sa svojim uslugama, a pored toga na loš imidž zemlje uticale su i dve otmice koje su se desile nad jednom devojkom i detetom naših građana koji su otišli da letuju u ovu zemlju.

Jedna od stvari koja apsolutno skreće pažnju u gotovo svim postovima, bilo da su oni pozitivni ili negativni, jeste "čašćavanje" osoblja po hotelima za usluge koje bi trebalo da se podrazumevaju. Naime, veliki broj putnika žalio se na to da su po dolasku u hotel dobili neodgovarajuću sobu, a kako bi dobili kvalitetniju morali su da daju najmanje 10 evra nekome od osoblja. 

Čak se dešavalo i da im odmah na recepciji skrenu pažnju da promena sobe košta 10 evra, a u nekim komentarima se moglo videti da za "drugu promenu sobe" recepcionari traže fascinantnih 100 evra! 

Promena sobe 10 evrića

Ovo podmićivanje osoblja u hotelima nije baš nešto što se može videti na nekim drugim destinacijama, ali je veliki broj naših turista shvatio to kao nešto što je "običaj" pa ima dosta komentara u kojima se na to gleda kao na nešto normalno.

Prljavi tanjiri, uflekana postelja, loša hrana i otmice gostiju: Evo šta se sve dešavalo ove godine u omiljenom srpskom letovalištu!Profimedia
Ilustracija

Jedna naša turistkinja požalila se upravo na ove probleme.

- Dobili smo sobu ispod svakog ljudskog dostojanstva. Gospoja na recepciji nam je rekla da je hotel pun i da ujutru možemo da zamenimo sobu za nadoknadu od 10€. Otvoreno bez uvijanja! Kada smo se sledećeg jutra pojavili u 10h kako nam je rečeno rekla je da gosti još nisu otišli i da dođemo u 12:30h što smo i uradili. Zamenili su nam sobu za istu samo sprat ispod. Kada smo tražili normalnu sobu rekla nam je može, ali uz doplatu od 100€! - napisala je ona. Ovo je samo jedan od primera "podmićivanja" konobara.

Prljavo posuđe a i posteljina

S druge strane, kao velika boljka često se spominje i higijena soba ali i mesta gde se ruča.

Tako je jedna korisnica FB napisala da je u hotelu sa 5 zvezdica imala tanjire "upitne čistoće", a da "konobari nekad zamene stoljnjak od prethodnih gostiju, a nekad jedete na onom punih fleka i mrva".

- Kad im naručiš koka-kolu, prevrću očima kao da si ne znam šta tražio, pa ti većinom donesu tunižansku sa ukusom žvake, a original ostavljaju za njihove sugrađane - napisala je ova žena.

Prljavi tanjiri, uflekana postelja, loša hrana i otmice gostiju: Evo šta se sve dešavalo ove godine u omiljenom srpskom letovalištu!Profimedia
Ilustracija

Takođe, jedna korisnica opisala je šta je zatekla nakon dugog putovanja do hotela.

- Dobijamo sobu u kojoj svetla ima samo u kupatilu, ulazna vrata ne mogu da se zaključaju, kao ni vrata od terase. Na mini baru koji je prazan su otpala vrata, a terasa sobe gleda na "mašineriju" i  toplotne pumpe koje brundaju. Tražimo drugu sobu, i dobijamo sobu sa pogledom na bazen i plažu ali balkonska vrata se ne zaključavaju. Tražimo sef za koji znamo da je uz doplatu, ali sef nije fiksiran, tako da svako može da ga uzme i odnese. Doručak je vrlo oskudan, vrlo mali izbor jela, krastavci od juče, ručak je bio tu i tamo, nismo ostali gladni. Hotel na fotografiji zaista izgleda svetski, ali samo na fotografiji. Voda u bazenu nije bistra, plaža ima baš dosta algi ali to je prosto deo prirode i na to nemam pravo na žalbu - objasnila je ona.

Otmica devojke i deteta

Osim ovoga, ove sezone su se u Tunisu desila i dva strašna događaja odnosno otmice.

Naime, jedna naša devojka oteta je od strane mladića koji je bio animator u hotelu gde je odsela da bi nakon 12 sati pakla policija terala da prizna da je dobrovoljno otišla sa njim.

- Oni su bili toliko napadni, toliko histerični, agresivno se ponašali prema meni... vikali su, čak je jedan inspektor izbacio mog dečka iz kancelarije i krenuo da udara u sto i da mi kaže da priznam da volim otmičara, da sam otišla svojom voljom... čak su mi rekli: "Ti ćeš ostati ovde u Tunisu, ti si naša državljanka sada, ti ćeš se ovde udati, jel tako?" - objašnjava Vasilija.

Prljavi tanjiri, uflekana postelja, loša hrana i otmice gostiju: Evo šta se sve dešavalo ove godine u omiljenom srpskom letovalištu!Profimedia
Ilustracija

Ona je sve vreme negodovala ali uzalud.

- Do trenutka dok nisam rekla da pristajem na sve što oni kažu, da sam svojom voljom otišla... oni mene nisu hteli da puste da idem. I u trenucima kada sam tražila svoje lekove, nisu mi dozvolili da se spustim do kofera. Videli su i da se tresem, da mi je teško, da mi je potrebna voda... ni u jednom trenutku nisu dozvolili da se spustim i da uzmem svoje stvari, makar uz pratnju. U mom poslednjem atomu snage, kada sam počela da se predajem, oni su mi rekli da će moj dečko otići a da ja ostajem! Ja sam u svojoj glavi imala da oni ne mogu da me drže u stanici duže od 24 sata, ali naš let je bio uveče u jedan a mi smo bili i dalje u stanici. Razmišljala sam da uopšte neću otići odatle... - ispričala je ona za 24sedam.

Strašna stvar se desila i Vladimiru Petroviću koji je za medije ispričao kako mu je oteta trogodišnja ćerkica i to u hotelu gde su odseli. 

Vladimir je ispričao da su neki ljudi danima fotografisali njegovu ćerku govoreći kako je slatko dete a bio je dovoljan trenutak nepažnje poslednjeg dana njihovog odmora da dete nestane.

Nakon burne potrage, dete je nađeno u jednoj od soba hotela a osoblje je tvrdilo da je devojčica sama tu otišla?! 

Najveći problem kašnjenje aviona

Aleksandar Seničić iz JUTA kaže za 24sedam da su i u ovoj ogranizaciji primetili mnoge propuste koji se tiču ove sezone u Tunisu, a da je najviše žalbi bilo na kašnjenje aviona.

- Sve to na severu Afrike od Tunisa, Egipta to je sve dosta specifično i malo drugačije. Tunižani su imali jednu ozbiljnu pauzu sa brojem gostiju ne samo iz Srbije. Posle onog terorističkog napada Tunis je bio zatvorio granice, a i tokom korone nije bilo turista. Očigledno je i njih sve to snašlo ove godine. Ovo je dobra prilika za agencije koje žele da rade da sve ove probleme stave na papir i kada se bude ugovarala nova sezona, da se te stvari rešavaju. Verujem da to neće predstavljati veliki problem, ali ta negativna iskustva dovode do opredeljenja nekih gostiju koji su hteli da idu na tu destinaciju da se odlučuju za druga mesta - objašnjava Seničić.

Prljavi tanjiri, uflekana postelja, loša hrana i otmice gostiju: Evo šta se sve dešavalo ove godine u omiljenom srpskom letovalištu!Foto: TANJUG/ JADRANKA ILIĆ/ nr
Aleksandar Seničić

On objašnjava da kada je reč o severu Afrike, ovakve stvari su očekivane.

- Ja sam to očekivao i znao sam da nisu svi hoteli potpuno renovirani, sređeni... problem sa radnom snagom i tamo postoji. Zato je sve to bilo očekivano jer, nekako, odjedanput se Tunis vratio. Dali su dobre uslove što je povuklo agencije da ga ponude, a potražnja na tržištu je bila dovoljno velika da se to pokazalo kao dobar poslovni potez. Ali oni nisu, očigledno, bili dovoljno spremni za tako veliki broj ljudi - objasnio je Seničić.

- Primetio sam da ima 4-5 hotela koji su ove godine bili najveći problem. Ono što će da bude preporuka agencijama jeste da se ubuduće ne radi sa tim hotelima. A drugo, ako se ugovaraju kao što se radi u Turskoj sa hotelima koji imaju 3 i 4 zvezdice, da tražimo posebnu vrstu servisa koja je za naše goste obavezna. Recimo, u Turskoj imamo hotele koji rade pretežno za tursko tržište, pa nemaju baš uslugu na onaj način kako smo mi naučili - kaže on.

Direktor JUTA dodaje da u Tunisu postoje hoteli koji objektivno ne ispunjavaju broj zvezdica koji imaju, barem prema našim standardima, jer se u afričkim zemljama kategorizacije dobijaju na lakši način.

- Time se povedu ljudi da uplate hotel koji ima četiri zvezdice, a on objektivno ne zaslužuje ni tri. Ali to je stvar kojom manipulišu hoteli uvek. Mi na to ne možemo da utičemo, ali agencije koje ozbiljno rade posao u svom katalogu kažu da hotel ima četiri zvezdice, a naši standardi kažu da zaslužuje tri - objasnio je Seničić.

On smatra da je ove sezone najveći problem u Tunisu bio nedovoljan broj ljudi, ali i kvalitet radnika.

- Čini mi se da i ono što se zapošljava u sezoni nisu kvalifikovani radnici, pa tu negde nastane problem kod davanja neke normalne usluge. Pogotovo to da dodajete 10 ili 20 evra da bi vam neko dao sobu. To je užasno da uopšte dođemo u tu situaciju ako ste već uplatili normalnu sobu. Sigurno da će se voditi računa, a imamo već najave da će biti i razgovora sa zvaničnicima u Tunisu - naglasio je Seničić.

BONUS VIDEO

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike