Odaberi svoj popust: Sa srpskom aplikacijom jeftinije će kupovati i Britanci

07.04.2021

05:43 >> 05:48

0

Platforma na kojoj kupci određuju cenu koju žele da plate za proizvode brendova uspešno radi u Srbiji, a uskoro stiže i na ogromno tržište Velike Britanij

Odaberi svoj popust: Sa srpskom aplikacijom jeftinije će kupovati i Britanci
Copyright Platiću ovo... Aplikacija 60seconds; Foto: 24sedam

Neobičan model prodaje popularnih artikala kojima “kupac određuje cenu“ promovisan je na srpskom tržištu kroz aplikaciju za mobilne telefone “60 seconds“. O tome kako da kupci dođu do željenih stvari iz asortimana široko popularnih brendova, a da ujedno trgovci ne drže velike lagere koji poskupljuju poslovanje, ali i o tome kako se naći na svetskom tržištu, za 24sedam priča suosnivač startapa “60 seconds” Ivan Kadić.

– Sa aplikacijom “60 seconds” smo Boris Zloković i ja želeli da na specifičan način eliminišemo potrebu za “crnim petkom“ i sličnim događajima sa popustima i akcijama. Kupac više nije pasivan “igrač” u lancu, neko ko samo čeka da mu se ponudi popust ili kupuje po punoj ceni, već aktivno učestvuje, čak inicira samo dešavanje – objašnjava svoju ideju Kadić.

Šta se traži i koliki su popusti

Koliko će moći kupac da prođe jeftinije na aplikaciji, odnosno koliki će biti odobren najveći popust, zavisi od brenda, ali i od sezone. Kadić kaže da su popusti na nove kolekcije sportske opreme od 20 do 25 odsto, na elektroniku i tehničku robu od 12 do 15 odsto, a u “sezoni popusta“ za celokupnu trgovinu od 30 do 50 odsto. Srpski kupci u 70 odsto slučajeva idu na najveći popust, a najviše traže patike i konzole, dok se u svetu to razlikuje, jer je na nekim tržištima traženija modna roba a negde više elektronika i tehnika.

A to se na ovoj platformi, na kojoj je trenutno 20.000 korisnika, rešava brzo i jednostavno. Kupac odabere proizvod, i to iz pune kolekcije, a ne samo one namenjene sniženju, odluči se za dostupan popust kojim definiše cenu po kojoj bi ga kupio i to pošalje trgovcu, odnosno proizvođaču. Kada potvrdan odgovor stigne za neki od 25.000 ponuđenih artikala, ima rok od 60 sekundi da se opredeli da li kupuje proizvod ili odustaje. Uz brendove na aplikaciji se mogu kupiti i unikatni proizvodi nekih domaćih dizajnera odeće, kao i ručno rađeni kozmetički proizvodi.

– Kada će odgovor stići, zavisi generalno od visine popusta, ali i od ažurnosti trgovca ili, jednostavno, stanja na lageru. Što je traženi popust veći, duže se čeka, ali to ne prelazi rok od tri do pet dana. Obično se odgovor dobije u roku od 24 sata. I procenat odobrenih popusta je veliki, nešto preko 70 odsto – ističe Kadić.

Zašto bi neko davao popuste

U svetu u kom ne postoji “besplatan ručak“ postavlja se pitanje zašto bi neko nasumično davao popust na ranije osmišljenu cenu. Odgovor je u ovom slučaju lak, jer tako smanjuje troškove.

– Veština dobre trgovine, a time i većeg profita, jeste imati što manji lager. Godišnje na globalnom nivou ritejl brendovi imaju od 10 do 25 odsto neprodatih artikala po kolekciji. Naša aplikacija bi to mogla da smanji za nekoliko procentnih poena – objašnjava Kadić.

Webiz: Ne postoje univerzalna rešenja

Ivan Kadić gostuje na ovogodišnjoj Webiz konferenciji, koja se održava 8. i 9. aprila, na panelu na kome će se razgovarati o budućnosti trgovine, ali i tome da li digitalni modeli i onlajn poslovanje odgovaraju baš svim firmama.

– Ne postoje univerzalna rešenja, ali digitalizacija, barem u nekom delu poslovanja, ako ne u celom, znači da je neophodno da se primeni ili će vam biznis propasti. Neke firme, recimo one iz ritejla, moraju da se na to fokusiraju, dok neke druge ne moraju. Ali i kada gigant “Alibaba“ otvara klasične prodavnice, to se onda vezuje sa još najmanje pet digitalnih servisa, pa vi u prodavnici odaberete proizvod, a on bude na vašoj adresi pre nego što se vratite kući – objašnjava Kadić.

Povoljnost primene ove aplikacije kod prodavaca dalje ide u smeru toga da lakše identifikuju kupca koji je voljan da, uz popust, kupi njihov proizvod, kao i da lakše dođu do one “idealne“ cene koja bi dobro mogla da prođe na tržištu.

– Važno je naglasiti da mi nismo samo aplikacija e-trgovine, već i data aplikacija, tako da je benefit B2B klijenata mnogo širi – ističe Kadić.

Kako dodaje, za ovih godinu i po zaista su zadovoljni odzivom i kupaca i prodavaca na srpskom tržištu, a uspeli su i da ostvare saradnju sa svim većim brendovima koji su ovde prisutni.

– Započeli smo sa sportskim brendovima, a onda smo se “proširili” na elektroniku i gejming, dok odskoro imamo na aplikaciji i knjižare, a nadam se da ćemo imati i kozmetiku. Otvaramo sektor po sektor i idemo ka tome da uključimo i one najkomercijalnije sektore, pa će biti i artikala koji se prodaju u prodavnicama tipa”Zare“ ili “Fešn end frendsa“ – najavljuje naš sagovornik.

Ali ovo otvaranje tržišta u Srbiji nije i jedini pravac širenje “60seconds“.

– Uveliko smo u procesu izlaska na tržište Velike Britanije, i to će biti pravi izazov. Partner je obezbeđen, to je fond “Faunders faktori“ i kompanija “Loreal“. Prilično smo toplo prihvaćeni od celog tamošnjeg eko-sistema, od vladinog Odeljenja za međunarodnu trgovinu do postojećih e-komerc platformi, kao što su “Asos“ ili “Parfeč“ – kaže Kadić.

Hrabro ići u svet: Ivan Kadić, 60seconds,Screesnhot: Youtube/Inovacije i tehnološki razvoj

Ponašanje Britanaca razlikuje se od ponašanja kompanija u EU, gde nije bilo zainteresovanih partnera za saradnju sa firmom iz e-komerca iz Srbije.

– To je zanimljivo. Od svih investitora sa kojima smo kontaktirali, od SAD preko EU do Izraela, Britancima je najmanje bilo čudno što firma iz Srbije želi da dođe na njihovo ili svetsko tržište e-trgovine. A Britanija je treće e-komerc tržište u svetu, posle SAD i Kine, i sa njim su vezani i Australija, Novi Zeland, Kanada… To je i poruka za druge startape iz Srbije, da pokucaju na svaka vrata i da ne misle da je start sa srpskog tržišta obavezno mana, ali ni da se samo razmišlja lokalno ili regionalno. Treba ponuditi proizvod svima u svetu – naglašava Kadić.

Može se uspeti i bukvalno “od nule“

Istrajnost u ostvarivanju ideje se za startape podrazumeva, a i u slučaju “60seconds“ pokazalo se i da se u Srbiji u posao mora krenuti sa sopstvenim parama. Kadić ističe da investitoru niko ne može da kaže “gde ćete biti za pet ili 20 godina“ jer “startap ne zna šta će biti ni za šest meseci“, zato što može da se promeni apsolutno sve i na tržištu i sa aplikacijom. Pored toga, osnivači aplikacije su imali dodatne prepreke.

Pročitajte još

– Moja najveća prepreka je bila to što nisam iz e-komerca. Magistrirao sam arhitektu u Italiji, pa sam morao da savladam to tržište. Zatim, kako nisam ni iz IT sektora, i tu je bio problem da se organizuje ozbiljan tim koji se razume u specifičnosti mobilnih e-komerc aplikacija i koji može da izvede ono što zamisli, a želi da sarađuje. Posebno sa limitiranim sredstvima. Ni sam ne znam kako sam to savladao, verovatno tu ima i dosta sreće – iskren je Ivan Kadić.

Korona i e-komerc

Zbog specifičnog biznis modela “korisnik bira cenu“, ali i krize izazvane koronom, u kojoj je sve otišlo onlajn, okolnosti su drugačije uticale na rad “60 seconds“.

– Nismo imali problema sa brojem korisnika ni ranije, ali korona je uticala na to da nam se poveća odnos broja popusta na koje su pristali brendovi i realizovanih kupovina. Sa 15 odsto to je u 2020. godini otišlo na 83 odsto – navodi naš sagovornik.

On zaključuje da se potrošači lako prilagođavaju i tako velikim promenama kakve je donela pandemija, ali i da očekuje da će se posle pandemije oporaviti i ona klasična kupovina u prodavnicama.

– Ljudi će jednostavno barem neko vreme biti željni da izađu i razgledaju robu na rafovima – prognozira Kadić.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike