Misterija Pupinovog mosta: Potrošene stotine miliona dolara da bi se vozilo 50 na sat, i to – u mraku
Pravilne saobraćajne signalizacije na Pupinovom mostu nema – kaže profesor Milan Vujanić
Pupinov most i saobraćajnica u nastavku još od 2014. vozačima zadaju velike muke, jer je ograničenje brzine na dve trećine deonice 80 kilometara na sat, a na ostatku puta 50, zbog čega se mnogi pitaju koja je poenta izgradnje ove obilaznice, kada će prolaskom tuda, na relaciji Zemun – Pančevo, preći oko 20 kilometara više, potrošiti više goriva, a stići za isto vreme kao i vožnjom kroz centar Beograda.
Kakva je, onda, uloga saobraćajnice zbog koje su mnogi Beograđani mislili da će znatno uštedeti vreme, a u koju su uložene stotine miliona dolara, upravo sa objašnjenjem da će tako biti rasterećen saobraćaj kroz centar Beograda i preko Pančevačkog mosta.
Pored ograničenja brzine, koje je tek nakon pet godina promenjeno sa 50 na 80 kilometara na sat, i to samo na određenim deonicama na potezu od Zemuna do Ovče, vozači vode bitku i s mrklim mrakom na određenim delovim, zbog čega, opet, moraju da obaraju brzinu. Vozači privatnih automobila stoga se, u većini, i dalje odlučuju da, primera radi, od Novog Beograda do Pančeva i dalje voze kroz centar grada, jer svakako stižu za isto vreme (ako voze po propisu), a košta ih manje.
Profesor Saobraćajnog fakulteta u penziji Milan Vujanić za portal 24sedam kaže da pravilne saobraćajne signalizacije na Pupinovom mostu nema, kao i da postavljeni znakovi nisu u skladu sa zakonom.
Prema njegovim rečima, Pupinov most ima karakteristike brze saobraćajnice i po Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima van naselja ograničenje je 80 kilometara na sat, ukoliko zakonom nije drugačije propisano.
– Na ovoj saobraćajnici ograničenje je 50 kilometara na sat. Na moje pitanje zašto je to tako, odgovor sam dobio od Milutina Ignjatovića, direktora CIP-a, koji je projektovao most, a koji mi je rekao da po pravilniku o građenju puteva, na putevima između čijih razdelnih traka ne postoji razdelno ostrvo širine tri metra, brzina ne sme biti veća od 50 kilometara na čas. Zatraživši objašnjenje o tome šta se onda dešava sa Ibarskom magistralom, dobio sam odgovor da to važi samo za puteve koji se tek grade – kazao je profesor Vujanić.
On ističe da je po Zakonu o bezbednosti saobraćaja dozvoljeno da lokalna samouprava promeni ograničenje brzine ukoliko saobraćajnica ispunjava uslove, kao što je to u ovom slučaju.
Podsetimo, Pupinov most koji povezuje Zemun i Borču izgrađen je 2014. godine, a njegova izgradnja koštala je 260 miliona dolara. Oko 85 odsto radova kreditirala je kineska Eksim banka, dok je ostatak obezbedila Srbija. Izgradnja je počela 2011. na osnovu sporazuma o strateškom partnerstvu Srbije i Kine iz 2009 godine.
Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari