Nema više levo: Neočekivana promena na Brankovom mostu!

16.04.2024

13:31

0

Iz Sekretarijata za 24sedam rešili sve nedoumice vozača

Nema više levo: Neočekivana promena na Brankovom mostu!
Copyright 24sedam/Nevena Mijušković

Zabrana skretanja levo sa Brankovog mosta u Pop Lukinu ulicu ovih dana izazvala je brojne polemike, jer su vozači nespremni bili za ovakvu promenu.

Iz Sekretarijata za saobraćaj, na upit 24sedam ovim povodom, naveli su da je realizacijom projekta za raskrsnicu Brankove i Pop Likine ukinuta saobraćajna traka za levo skretanje sa Brankovog mosta ka Pop Lukinoj ulici i izvršena je prenamena kolovozne površine tako da se saobraćajne trake sa Brankovog mosta u kontinuitetu nastavljaju u Brankovu ulicu, kako ispred, tako i nakon raskrsnice sa Pop Lukinom ulicom.

- Vozila koja su skretala u Pop Lukinu ulicu u smeru prema starom jezgru opštine Stari grad, kao alternativu koristiće desno skretanje sa Brankovog mosta prema Crnogorskoj i Karađorđevoj ulici. Levo skretanje sa Brankovog mosta u Pop Lukinu ulicu, tokom radova na rekonstrukciji Karađorđeve ulice, uz sve nepovoljnosti koje sa sobom nosi po pitanju bezbednosti i protočnosti saobraćaja, uvedeno je kao privremena mera zbog nepostojanja druge alternative za vozila koja su iz Novog Beograda gravitirala prema kalemegdanskoj zoni. Kako ne postoji univerzalno pravilo koje bi važilo za sve saobraćajne situacije i raskrsnice u gradu, ukidanje levog skretanja je pitanje koje se razmatra u kontekstu bezbednosti i efikasnosti saobraćaja - navode iz Sekreatrijata za saobraćaj za 24sedam.

24sedam/Nevena Mijušković
 

S tim u vezi, u prethodnom periodu razmatrano je nekoliko nepovoljnih aspekata na koje se može uticati zatvaranjem ovog levog skretanja. 

- Sa aspekta bezbednosti saobraćaja, ukidanjem levog skretanja sa Brankovog mosta u Pop Lukinu neće dolaziti do presecanja saobraćajnih tokova iz pravca Terazijskog tunela. Na taj način smanjen je rizik za stvaranje saobraćajnih nezgoda, pogotovo od strane nedisciplinovanih vozača koji se ne pridržavaju ciklusa rada svetlosne saobraćajne signalizacije. To za posledicu ima i smanjenje angažovanja pripadnika saobraćajne policije koji su, pogotovo u vršnom periodu (periodu saobraćajnih opterećenja), bili neophodni za regulisanje saobraćaja na ovoj lokaciji. Režim rada svetlosne saobraćajne signalizacije, zbog intenziteta saobraćajnih tokova na ovoj lokaciji, zahtevao je neophodnost postojanja "zaštićenog levog skretanja". Neophodnost da vozila koja skreću levo imaju posebno vreme koje im omogućava da skrenu bez istovremenog prolaska kroz raskrsnicu sa vozilima iz drugog smera, zahteva duži ciklus u radu svetlosne saobraćajne signalizacije, čime se povećava vreme za nakupljanje vozila u raskrsnici i stvaranje saobraćajnih gužvi - objašnjavaju iz Sekretarijata.

24sedam/Nevena Mijušković
 

Nepovoljni aspekti po pitanju stvaranja zagušenja tokova saobraćaja odražavali su se na Brankovom mostu gde su se vozila koja imaju za cilj skretanje u Pop Lukinu ulicu prelivala i zauzimala središnu kolovoznu traku.

 
24sedam/Nevena Mijušković
 

- Postojanje alternative korišćenjem Crnogorske i Karađorđeve ulice za vozila koja se iz Novog Beograda kreću prema centralnoj zoni Starog grada kakva je bila u pređašnjem stanju, izmenom namena saobraćajnih traka i kontinuiranim postojanjem saobraćajne trake namenjene za vozila javnog prevoza, ukidanje levog skretanja sa Brankovog moste ka Pop Lukinoj ulici ima za cilj povećanje protočnosti tokova saobraćaja duž Brankovog mosta i Brankove ulice i propusne moći raskrsnice Brankova i Pop Lukina - zaključuju iz Sekretarijata.

Inače, situaciju na ulicama u gradu možete ispratiti na našim kamerama uživo.

Bonus video:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike