Šest razloga zbog kojih ne možemo dobro da se naspavamo: Pravimo ih nesvesno, a utiču na kvalitet sna

03.05.2022

06:45

0

Iako mlečni proizvodi ne prijaju svima, mleko je izvor melatonina i ne bi trebalo u potpunosti da prestanete da ga konzumirate

Šest razloga zbog kojih ne možemo dobro da se naspavamo: Pravimo ih nesvesno, a utiču na kvalitet sna
Unsplash

Koliko puta vam se dogodilo da se, tokom noći, okrećete po krevetu i uporno pokušavate da se uspavate, ali da san jednostavno neće na oči? Ovo je prilično čest problem, a utiče na celokupno zdravlje.

San je, pre svega, važan da bismo mogli da funkcionišemo tokom dana, međutim, takođe je bitan i za celokupno zdravlje. Iako je većina nas toga svesna, mnogi, osim što ne mogu brzo da zaspu, takođe nikako ne uspevaju ni da se naspavaju.

Profimedia
 

Sigurno ste više puta čuli za savete poput: Nemojte piti kasno uveče kafu, ili: Važno je da legnete pre 10 uveče, a verovatno vam nisu strani ni predlozi za neke od uspavljujućih zvukova.

Međutim, ništa od ovih saveta neće biti dovoljno, jer, kako se ispostavilo, mnoge od navika koje izgledaju prilično nebitno i krajnje nebitno, takođe utiču na to da se dobro naspavamo.

Tepih u spavaćoj sobi
Oni možda lepo izgledaju u našoj spavaćoj sobi, ali su prepuni prašine i mogli bi da budu izazivači alergije koja može da dovede do kašljanja i otežanog disanja, a to može da poremeti san. Ukoliko ne možete da zamislite da se odreknete tepiha, odaberite neki manji, koji ne skuplja toliko prašine i koji ćete lakše čistiti i održavati.

Profimedia
 

Vikendom spavate

Ukoliko ustajete rano ujutru zbog posla ili nekih obaveza, potpuno je logično da vikendom želite duže da ostanete u krevetu. Međutim, ukoliko nekoliko puta nedeljno legnete kasnije, to prilično može da poremeti vaš cirkadijalni ritam i da utiče na kvalitet sna. Pokušajte da i vikendom legnete u isto vreme kao i tokom nedelje i za nekoliko nedelja biste mogli da vidite rezultat.
Pexels
 

Pridržavate se dijete bez mlečnih proizvoda
Nekim ljudima mlečni proizvodi smetaju i za njih je korisno da ga izbace, međutim, potpuno izbacivanje iz ishrane bi moglo da spreči kvalitetan san. Naime, mleko je jedan od najboljih izvora melatonina, važnog hormona spavanja. On zapravo mozgu šalje signal da je vreme za spavanje, a često se koristi i za lečenje nesanice. Ukoliko ne želite da uzimate suplemente, pokušajte sa čašom toplog mleka pre spavanja.

Profimedia
 

Uključujete grejanje
Prelazni periodi između dva godišnja doba umeju da budu nezgodni i logično je da želite da se ugrejete ako je napolju još uvek hladno. Međutim, za san je mnogo bolje da spavate u blago hladnoj spavaćoj sobi.

Istraživanja pokazuju da bolje spavamo u hladnijim sredinama, a temperatura u vašoj spavaćoj sobi utiče na vaš san čak i više od spoljne buke. 

Pixabay
 

Grickalice
Kada se na kraju dana osećate iscrpljeno, možda ćete biti u iskušenju da pojedete nešto slatko neposredno pre nego što krenete na spavanje. Međutim, jedenje prekasno uveče može da utiče na vaš san, a to znači da je u krevet najbolje leći sa osećajem gladi. Najbolje bi bilo da poslednji obrok imate četiri sata pre spavanja.

Profimedia
 

Tuširate se toplom vodom neposredno pre spavanja

Ništa ne može da se poredi sa opuštajućim osećajem toplog tuša sa parom, ali odlazak pod njega neposredno pre spavanja bi moglo da vas spreči da se dobro naspavate. Kada vaše telo počne da se priprema za odmor, vaša osnovna temperatura opada, a tuširanje toplom vodom kasno u noć može da podigne vašu temperaturu i zbuni vaše telo.

BONUS VIDEO:

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: 24sedam