Kada je polovno skuplje od novog: Četiri automobila koja potvrđuju ovaj paradoks tržišta

10.05.2024

16:35

0

Autor: K. B.

Tržišne snage u auto industriji nakon pandemije Covid-19 dovele su do toga da cene nekih polovnih automobila skoče toliko visoko da zapravo može biti jeftinije kupiti potpuno novo vozilo

Kada je polovno skuplje od novog: Četiri automobila koja potvrđuju ovaj paradoks tržišta
Copyright Profimedia

"Iako to može izgledati kontraintuitivno, postoji nekoliko ključnih faktora koji mogu povećati potražnju i troškove polovnih vozila", rekao je automobilski inženjer i konsultant Vilijam Grin za GO BankingRates. "Glavni krivac? Ograničena ponuda ne uspeva da zadovolji nezasitne apetite potrošača."

"Kada se pojavi posebno popularan model, kupci će ga potražiti, a ako je slabo dostupan u salonima, tržišne snage ponude i potražnje preuzimaju vlast. Tržište polovnih automobila funkcioniše po istim principima kao i svako drugo. Cenu diktira ono što su potrošači spremni da plate. Kada je dostupnost ograničena na najnovije i najpoželjnije modele, nagomilana potražnja neizbežno prelazi u oblast polovnih vozila", objašnjava Grin.

U nastavku pročitajte koja su to četiri modela koji su skuplji polovni od novih:

Ford Bronco

Ford je pre tri godine vaskrsao jedno od svojih najomiljenijih vozila, a nedugo nakon njegovog povratka na tržište, zakoni ponude i potražnje, kao i pregrejano tržište polovnih automobila, doveli su do primata polovnih modela u dobrom stanju navodi da se Ford Bronco vratio na tržište nakon 25 godina pauze i postao hit kada se ponovo pojavio 2021. Potražnja je brzo porasla i polovni su takođe počeli da se prodaju po vrhunskim cenama.

Bronco iz 2024. košta između 39.630 dolara (37.034 evra) i 90.035 dolara (84.137 evra), ali podaci pokazuju da neki modeli iz 2022. i 2023. dostižu blizu ili više od MSRP novih modela.

Na primer, polovni Big Bend Edition iz 2023. prodaje se za 42.973 dolara (40.158 evra), a novi Big Bend Bronco iz 2024. košta samo 39.630 dolara (37.034 evra).

Profimedia
 

Toyota Sienna

Slična priča kao kod Bronka se odigrala sa Toyotinim redizajniranim minivanom Sienna 2021. Sienna je bila najprodavaniji minivan te godine.

Potpuno redizajniran model iz 2021. dobio je odlične kritike, a Kelley Blue Book ga je proglasio ne samo najbolje rangiranim minivanom godine i jednim od 12 najboljih porodičnih vozila, već i dobitnikom nagrade Best Resale Value, odnosno vozilo koji postiže najbolju vrednost preprodaje. Pored toga, njegova zanemarljiva amortizacija čini polovne modele tako skupim.

Sienna iz 2024. ima početnu cenu od 37.685 dolara (35.216 evra), a isti polovni model se prodaje za 39.995 dolara (37.375 evra) ili više.

Profimedia
 

Mercedes-Benz G-Klasa

Čak i neka luksuzna vozila, koja su poznata po brzoj amortizaciji, mogu koštati više korišćena nego nova. Jedan od njih je Mercedes-Benz G-klasa, a Grin navodi da je potražnja za ovim vozilom umnogome premašila mogućnosti Mercedesa da ih proizvede.

"Polovni G-vagoni sa malom kilometražom mogu lako dostići šestocifrene cene koje su konkurentne ili premašuju cenu novih modela“, dodao je on. 163.537 evra), a većina ima cene iznad 200.000 dolara (186.900 evra).

Profimedia
 

Chevrolet Silverado 3500 Dizel

„Dizel kamioni u početku koštaju više i bolje drže svoju vrednost od kamiona na gas jer su izdržljiviji i statistički mogu da pređu veću kilometražu“, rekla je Melani Mason, stručnjak za automobile sa AutoInsurance.org.

Kao primer je navela Chevi Silverado 3500 dizel, čija je početna cena 43.400 dolara (40.557 evra), a model iz 2022. košta 65.000 dolara (60.742 evra) ili više.

Profimedia
 

BONUS VIDEO:

 

 

 

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike