Koreograf Đulijerme Boteljo o komadu "Normalno": Vaš strah je drugačiji od mog

23.03.2021

16:22

0

Ljudi mogu da projektuju svoja iskustva kroz ovo delo. Ali, ono što je pad za vas, za mene možda nije. Vi pad povezujete sa gubitkom balansa, sa padanjem. Va?

Koreograf Đulijerme Boteljo o komadu "Normalno": Vaš strah je drugačiji od mog
Copyright Tanjug / Dragan Kujundžić

Beogradski festival igre (BFI) po 18. put će biti zvanično otvoren plesnim komadom “Normalno” švajcarske trupe “Alias” iz Ženeve večeras i sutra na velikoj sceni Beogradskog dramskog pozorišta, a brazilski koreograf i autor ove predstave Đulijerme Boteljo kaže da mu je izuzetno zadovoljstvo što gostuje u Beogradu već četvrti put.

– Mnogo smo se radovali dolasku na Beogradski festival igre. Vaš Festival u ovom vremenu šalje najsnažniju poruku svim umetnicima, ali i svima onima koji odlučuju o kulturi. Hvala vam na pozivu – kazao je Boteljo i dodao:

– Imam veoma podeljena osećanja i stavove o celoj ovoj situaciji, posebno što je sve vreme prisutna ta snažna neizvesnost, ne znamo šta nas čeka sutra, dokle će ovo trajati. Veoma sam zabrinut za moje plesače, mnoge moje kolege, tehničku ekipu, koreografe, kao i za celu profesiju i uslove života. Naravno, odigravaju se onlajn plesne predstave, sve ide preko live striming platformi, što je dobro, ali jasno je da nikada ništa ne može zameniti uživo izvođenja.

Uspešan umetnik, rođen u Brazilu, osnovao je svoju nezavisnu trupu “Alias” 1994. godine u Ženevi, koja je izvela više od 500 predstava u 20 država Evrope i na gostovanjima u Africi, Aziji, Severnoj i Južnoj Americi. Nastup u Beogradu sa trupom biće njegovo prvo putovanje od izbijanja pandemije.

Đulijerme Boteljo/Tanjug Dragan Kujundžić

– Veoma je to neobično iskustvo za mene, i o tome sam razmišljao kada sam pakovao svoj kofer. Čim sam stavio osnovne stvari za ovaj put, shvatio sam kako se već punih godinu dana nisam pakovao, što je zastrašujuće. Tada shvatite koliko je veoma važno i neophodno da putujete, upoznajete druge kulture širom sveta, i suočavate se sa razmenom različitih kreativnih razmišljanja – rekao je Boteljo za Tanjug.

On je pohvalio Beogradski festival igre zbog toga što je u ovom periodu uspeo da se održi i postane moguć, kao retko koji trenutno u svetu.

– Veoma sam srećan što je vaš festival uspeo da pobedi ovu situaciju i da može da se organizuje, što je za mene apsolutno neverovatno, jer su samo par zemalja u Evropi otvorila vrata svojih pozorišta, ostala još čekaju – kaže autor.

Dodaje da su sasvim različite situacije sa pozorištima u Švajcarskoj, gde on živi i radi, i sa Brazilom, gde je rođen.

Tanjug / Dragan Kujundžić

– Trenutno su teatri u Švajcarskoj zatvoreni, ali nije odmah bilo tako, odnosno, pokušavale su vlasti u startu da naprave neki kompromis. Krenula su pozorišta da rade, da bi imali neku zaradu, da opravdaju tu komercijalnu stranu, a onda zbog raznih problema su opet stala. Sada čekamo još četiri nedelje dok se ne otvore, ali se zato otvaraju restorani – istakao je i dodao:

– Sa druge strane, moja zemlja Brazil je kompletno suprotna od Švajcarske, tamo je prava noćna mora. Tamo umire oko dve, tri hiljade ljudi svakog dana, a zvaničnici su zapravo otkazali zatvaranje i ne vodi se računa o vakcinaciji, nošenju maski, svim potrebnim merama – razočarano priča Boteljo.

Svoju igračku karijeru započeo je u Sao Paulu, dok je svoj prvi angažman imao u Baletu Velikog teatra u Ženevi, a kako objašnjava, “Normalno” je komad koji govori o usponima i padovima u životu, “dugom padanju, ali i jakom usponu, kako je inače u životu.”

Promo / gregory-batardon Beogradski festival igre

– Francuzi imaju lep izraz – ”duga mirna reka”. Svi mi na neki način imamo iluzije i snove kakav život želimo da vodimo, i da nam bude upravo takav, dug i miran. Ali to je stvarno nemoguće, jer tako svet ne funkcioniše, na bilo kom nivou – emotivnom, genetskom, duhovnom. Sećam se da sam predstavu ”Normalno.”, koja još nije bila spremna, prikazao svojoj majci, na probama. Dok su mnogi drugi komentarisali kako igrači previše padaju, i da ih to brine, moja majka je rekla – ”Ali oni jako puno ustaju” – priča umetnik.

Promo / gregory-batardon Beogradski festival igre

– Ljudi mogu da projektuju svoja iskustva kroz ovo delo. Ali, ono što je pad za vas, za mene možda nije. Vi pad povezujete sa gubitkom balansa, sa padanjem. Vaš pad je drugačiji od mog, vaš strah je drugačiji od mog. To je zbog vaših iskustava, zbog onoga kroz šta ste prošli, što ste poneli sa sobom, zbog vaše kulture… Sve što nas čini – čini nas posebnim, jer je to materijal od koga smo sazdani. I zato ovu predstavu svako doživljava drugačije – kaže Boteljo.

Promo / Beogradski festival igre

Ističe da kada su izvodili ovaj komad u Južnoj Americi ljudi su bili jako emotivni, mnogi su plakali…

– To svakako nije bio cilj, već ljudi projektuju svoje neuspehe kroz padanje. A svi smo imali neuspehe, i to je povezano sa emocijama. Ovaj komad je kao ekran. Ljudi projektuju svoj život na njemu. Normalno je pasti, normalno je ponovo ustati, truditi se da ostanete na nogama, i mislim da je ova kriza koja nas je sve snašla – upravo to. Komad govori upravo o onome što se trenutno dešava. Mnogo puta padamo, ne ide sve onako kako smo očekivali, ima mnogo neizvesnosti, ali mi nemamo izbora osim da ustanemo i idemo dalje. To je jedan poseban krug života, samo nastavljate da živite život. To je zapravo pitanje instinkta života. Živite život uprkos svemu, bilo da ste bolesni, da li ste doživeli rastanak, razvod, smrt bliskog prijatelja ili člana porodice, jednostavno život ide dalje, i vi nastavljate dalje – zaključuje koreograf.

Pročitajte još

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike