Kome više verujemo kada kupujemo onlajn, našima ili „strancima“

08.09.2023

12:04

0

Autor: 24sedam

I u Srbiji su trgovci naučili šta ja bitno i „za Gugl“ i za domaćeg potrošača

Kome više verujemo kada kupujemo onlajn, našima ili „strancima“
Ilustracija - Copyright Pixabay/ Gerd Altmann

Preduzeća iz Srbije koja svoju robu prodaju onlajn, ili se samo i na internetu predstavljaju potencijalnim kupcima i klijentima, naučili su važnu lekciju, pokazuje istraživanje koje je sproveo Registar nacionalnog internet domena Srbije (RNIDS).

Trgovina, a posebno onlajn trgovina, prvenstveno je stvar poverenja i to pokazuje i ova analiza, A u Srbiji poverenja kupaca prema prodavnicama i firmama je na takvmo nivou da 79 odsto kupaca mnogo više veruje preduzećima koja koriste imejl adresu sa vlasitim domenom nego onim koja koriste besplatnu imejl adresu (kao što su na primer gmail.com, yahoo.com i slično).

Zbog toga i ne čudi da analiza RNIDS-a pokazuju da više od 87 odsto vebtrgovaca u Srbiji koristi upravo imejl adresu na vlastitom domenu.

To je veoma dobro, ne samo zbog domaćeg kupca već i „zbog Gugla“.

- Gugl u lokalnim pretragama favorizuje sajtove na lokalnim, nacionalnim domenima. Kako je više od 90 odsto domaćih vebprodavnica usmereno na srpsko tržište, dobro je da se njih 68,9 procenata nalazi na “.rs“ domenu – kaže se u istraživanju koje prenosi „Nova ekonomija“.

Ovo istraživanje nadopunjuje se sa prethodnim, koje kaže da srpski kupci mnogo više, skoro duplo, imaju poverenje u sajtove koji se nalaze na „.rs“ domenu nego ako koriste domen „.com“.

A srpsko tržište za domaće prodavce nije zanemarivo jer, prema podacima Narodne banke Srbije, tokom 2022. godine u Srbiji je obavljeno više od 42 miliona transakcija na internetu i kupljeno je robe i usluga u vrednosti od 1,2 milijarde evra.

Registrovali na sebe, umesto na firmu

Ali, da prostora za „doterivanje“ na srpskom onlajn tržištu ima pokazuju i neki drugi podaci. Samo 66 odsto onlajn prodavnica se zaista nalazi na domenu firme koja je vlasnik prodavnice, dok ostale firme razvijaju svoje poslovanje na tuđim domenima, pokazalo je istraživanje.

Analiza 1.000 veb-prodavnica u Srbiji koju je RNIDS sproveo krajem prošle i početkom ove godine, pokazala je da je u 21,6 odsto slučajeva domen na kom je veb-prodavnica, registrovan na fizičko lice, a ne na firmu.

Od svih domena koji su registrovani na firme, osam odsto domena je registrovano na firmu koja na sajtu nije označena kao vlasnik veb-prodavnice, što bi moglo da izazove sumnju kod kupca koji radi detaljniju proveru.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike